Περισσότερο από 1 δισ. δολάρια για δαπάνες μισθοδοσίας αναμένεται να εγγράψει η Boeing σύμφωνα με την πρόταση για τη νέα σύμβαση εργασίας, ανέφεραν οι αναλυτές. Ωστόσο οι μετοχές της κατέγραψαν άνοδο 4% τη Δευτέρα λόγω των προσδοκιών για λύσιμο της απεργίας.
Περίπου 33.000 εργαζόμενοι θα ψηφίσουν την πρόταση της εταιρείας την Τετάρτη μετά από μια απεργία που διαρκεί περισσότερο από ένα μήνα και η οποία έχει σταματήσει την παραγωγή μοντέλων, μεταξύ των οποίων και τα αεροσκάφη στενής ατράκτου 737 MAX με τις μεγαλύτερες πωλήσεις.
Η ψηφοφορία συμπίπτει επίσης με τα αποτελέσματα τρίτου τριμήνου της Boeing, στα οποία αναμένεται να παρουσιάσει μεγάλες ζημίες.
«Βλέπουμε την πρόταση ως ένα θετικό βήμα» εξηγεί στο Reuters ο Μπεν Τσοκάνος, διευθυντής αεροδιαστημικής στον οίκο αξιολόγησης S&P Global.
«Η ταχεία επίλυση της απεργίας είναι το κλειδί για τη βελτίωση της οικονομικής θέσης της εταιρείας και τη στήριξη της αξιολόγησης».
Τι προβλέπει η πρόταση της Boeing
Η νέα πρόταση ανακοινώθηκε το Σάββατο. Περιλαμβάνει αύξηση μισθών κατά 35% σε τέσσερα χρόνια, μπόνους επικύρωσης 7.000 δολαρίων, επαναφορά του προγράμματος κινήτρων και αυξημένες εισφορές στα συνταξιοδοτικά προγράμματα 401(k) των εργαζομένων, συμπεριλαμβανομένης μιας εφάπαξ εισφοράς 5.000 δολαρίων συν έως και 12% σε εργοδοτικές εισφορές.
Η νέα αύξηση των μισθών και το μπόνους επικύρωσης αποτελούν βελτίωση σε σχέση με την προηγούμενη προσφορά, η οποία απορρίφθηκε από τους απεργούς εργαζόμενους, αλλά οι αυξήσεις των μισθών εξακολουθούν να υπολείπονται της αύξησης των μισθών κατά 40% για τέσσερα χρόνια που απαιτεί το συνδικάτο των Machinists.
«Θα δεχτούν όμως τα μέλη; Δεν μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα, αν και φαίνεται να προσφέρει σχεδόν όλα όσα ζήτησε το συνδικάτο», έγραψε σε σημείωμά του ο αναλυτής της J.P. Morgan, Σεθ Σέιφμαν. Ο ίδιος εκτιμά ότι οι αυξήσεις των μισθών ενδέχεται να αυξήσουν το κόστος της Boeing κατά περισσότερο από 1 δισ. δολάρια, ενώ η αναλύτρια της Jefferies Sheila Kahyaoglu αναμένει ότι τα έξοδα που σχετίζονται με τους μισθούς θα ανέλθουν σε περίπου 1,3 δισ. δολάρια.
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από εβδομάδες ενίοτε πικρών συζητήσεων μεταξύ της Boeing και του συνδικάτου International Association of Machinists and Aerospace Workers, η ηγεσία του οποίου αντιμετώπισε την οργή ορισμένων μελών αφού ενέκρινε την πρώτη προσφορά της Boeing στην οποία αντιτάχθηκαν οι περισσότεροι εργαζόμενοι.
Καθώς οι συνομιλίες σημείωναν μικρή πρόοδο και οι οίκοι αξιολόγησης προειδοποιούσαν για υποβάθμιση, η Boeing ανακοίνωσε σχέδια για την άντληση έως και 25 δισ. δολαρίων μέσω προσφορών μετοχών και χρέους και μιας πιστωτικής συμφωνίας ύψους 10 δισ. δολαρίων με μεγάλους δανειστές.
Ωστόσο, ακόμη και αν η νέα σύμβαση γίνει αποδεκτή από τα μέλη, η αεροναυπηγική εταιρεία εξακολουθεί να αντιμετωπίζει την πρόκληση της γρήγορης αποκατάστασης της παραγωγής στα προ της απεργίας επίπεδα μόλις επιστρέψουν οι εργαζόμενοι.