Οι καθυστερήσεις παράδοσης από τους κατασκευαστές αεροπλάνων Airbus και Boeing είναι «μαζικά απογοητευτικές» και δεν βελτιώνονται ακόμη, δήλωσε την Τετάρτη ο επικεφαλής της Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών, IATA.
Ορισμένες κορυφαίες αεροπορικές εταιρείες της Ευρώπης αναφέρθηκαν διεξοδικά στους περιορισμούς χωρητικότητας στο πλαίσιο συνεδρίου στις Βρυξέλλες, με τη Ryanair να δηλώνει ότι θα πρέπει να αναθεωρήσει προς τα κάτω τις εκτιμήσεις της επιβατικής κίνησης για το επόμενο έτος λόγω των καθυστερήσεων στις παραδόσεις νέων αεροσκαφών.
«Είναι πολύ απογοητευτικό για τους διευθύνοντες συμβούλους αεροπορικών εταιρειών και έχει μεγάλο αντίκτυπο», δήλωσε ο γενικός διευθυντής του Διεθνούς Συνδέσμου Αερομεταφορών Γουίλι Γουόλς σε μια ιρλανδική ομάδα σκέψης.
«Θα είναι ένα πρόβλημα νομίζω για πολλά χρόνια στο μέλλον. Το μήνυμα που λαμβάνω από τους CEOs των αεροπορικών εταιρειών είναι ότι η κατάσταση δεν φαίνεται ότι χειροτερεύει, επομένως φαίνεται ότι έχει πιάσει τα κατώτερα όρια, αλλά δεν φαίνονται σημάδια βελτίωσης».
Boeing – Airbus μακριά
από τους στόχους τους
Η Boeing και η Airbus δυσκολεύονται να επιτύχουν τους στόχους παράδοσης εν μέσω προβλημάτων στην αλυσίδα εφοδιασμού. Η πολυήμερη απεργία του προσωπικού της Boeing έχει εγείρει ανησυχίες σχετικά με την επιδείνωση των καθυστερήσεων στην αμερικανική αεροναυπηγική βιομηχανία εν μέσω μιας ευρύτερης κρίσης γύρω από τη φήμη της ασφάλειας των αεροσκαφών της.
Οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες προέτρεψαν τις Βρυξέλλες να κάνουν περισσότερα για να εξασφαλίσουν ίσους όρους ανταγωνισμού στον κλάδο, διαμαρτυρόμενοι ότι οι Κινέζοι αντίπαλοι απολαμβάνουν τεράστιο πλεονέκτημα κόστους επειδή μπορούν να πετάξουν πάνω από τη Ρωσία.
Η Ryanair θα πρέπει να αναθεωρήσει προς τα κάτω τις εκτιμήσεις της για την επιβατική κίνηση για το επόμενο έτος.
Ορισμένοι αερομεταφορείς, συμπεριλαμβανομένης της British Airways που ανήκει στην IAG, και η Lufthansa, ακύρωσαν πρόσφατα τα δρομολόγιά τους προς το Πεκίνο καθώς δέχονται πιέσεις από τον ανταγωνισμό με τις κινεζικές αεροπορικές εταιρείες στις διαδρομές ανάμεσα σε Ευρώπη και Ασία.
Ο Γουόλς, πρώην επικεφαλής της IAG, είπε ότι από όσο γνωρίζει, η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν είχε κανέναν τρόπο να αντιδράσει εναντίον των κινεζικών αερομεταφορέων, για παράδειγμα, που πετούν μέσω του ρωσικού εναέριου χώρου.
«Η άποψή μας, από την άποψη της IATA, είναι ότι ο ρωσικός εναέριος χώρος πρέπει να είναι ανοιχτός σε όλους. Αυτό είναι πολιτικό ζήτημα. Δεν είναι ζήτημα ασφάλειας», είπε απευθυνόμενος στο Ινστιτούτο Διεθνών και Ευρωπαϊκών Υποθέσεων του Δουβλίνου.
«Μπορώ να καταλάβω γιατί οι αεροπορικές εταιρείες το ζητούν, αλλά δεν μπορώ να δω κανένα συγκεκριμένο μέσο διαθέσιμο για να αντιμετωπιστεί αυτό.