Η αεροπορική εταιρεία της Ταϊβάν, China Airlines, ανακοίνωσε ότι δεν αντιμετωπίζει καμία πολιτική πίεση στην απόφασή της σχετικά με το εάν θα αγοράσει αεροσκάφη Boeing ή Airbus για την ανανέωση του στόλου της για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, δήλωσε ο πρόεδρος της εταιρείας το Σάββατο.
Ο μεγαλύτερος αερομεταφορέας της Ταϊβάν αξιολογεί τα αεροσκάφη 777X της Boeing και A350-1000 της Airbus προκειμένου να αντικαταστήσει τον στόλο των 10 Boeing 777-300ER, που χρησιμοποιούνται κυρίως στις ΗΠΑ και σε ορισμένα περιφερειακά δρομολόγια υψηλής πυκνότητας, σύμφωνα με πηγές του κλάδου.
Ο πρόεδρος της China Airlines, Hsieh Shih-chien, δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι η εταιρεία ήταν ακόμη στη διαδικασία αξιολόγησης ποιον από τους δύο τύπους αεροσκαφών να επιλέξει, και αναφερόμενος στι ερώτημα εάν υπήρχε πολιτική πίεση στην απόφαση, απάντησε “όχι”.
«Όσον αφορά την αγορά αεροσκαφών, μόνο η China Airlines κάνει την αξιολόγηση. Θέλω να το διευκρινίσω αυτό», πρόσθεσε ο Hsieh.
Οι συμφωνίες πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων για νέα αεροσκάφη πρέπει συχνά να λαμβάνουν υπόψη πολιτικούς αλλά και επιχειρηματικούς παράγοντες – ειδικά στην περίπτωση της Ταϊβάν, δεδομένης της διεθνούς της κατάστασης και της πίεσης που αντιμετωπίζει να ενδώσει στις αξιώσεις κυριαρχίας της Κίνας, οι οποίες απορρίπτονται από τις δημοκρατικά εκλεγμένες κυβερνήσεις στην Ταϊπέι. Οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι ο σημαντικότερος διεθνής υποστηρικτής και προμηθευτής όπλων της Ταϊβάν παρά την έλλειψη επίσημων διπλωματικών δεσμών, και ο κύριος ιδιοκτήτης της China Airlines είναι η κυβέρνηση της Ταϊβάν.
China Airlines: Παραγγελία 4,6 δισ. δολ.
Ανώτερη πηγή του κλάδου είπε στο Reuters, μιλώντας υπό τον όρο της ανωνυμίας, δεδομένης της ευαισθησίας του θέματος, ότι στη συμφωνία με την China Airlines το χρονοδιάγραμμα ήταν ένας πολύπλοκος παράγοντας δεδομένων των εκλογών του Νοεμβρίου στις ΗΠΑ. Το 2022, λίγο μετά την επίσκεψη της τότε προέδρου της αμερικανικής βουλής των Αντιπροσώπων Νάνσι Πελόζι στην Ταϊπέι – η οποία πυροδότησε σοβαρές εντάσεις με την Κίνα – η China Airlines ανακοίνωσε παραγγελία 4,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το 787 της Boeing προκειμένου να αντικαταστήσει τον γηρασμένο στόλο των Airbus A330.
Η China Airlines εκμεταλλεύεται ήδη 15 από τα μικρότερα Airbus A350-900, καθώς και εννέα από την εμπορευματική έκδοση του 777. Ο Hsieh είπε ότι τα 787 θα αρχίσουν να καταφτάνουν από το επόμενο έτος, ενώ άλλα 11 Airbus A321, τα οποία αντικαθιστούν τα παλαιότερα Boeing 737-800, θα έρθουν όλα πριν από το 2026.