Οι εταιρείες τεχνολογίας συνεχίζουν να κατέχουν τις περισσότερες από τις πρώτες θέσεις στην ετήσια κατάταξη Management Top 250 των καλύτερα διοικούμενων εταιρειών της Αμερικής, με την Apple να εκτοπίζει τη Microsoft από την πρώτη θέση.
Την πρώτη τετράδα συμπληρώνουν η Nvidia, η Microsoft, η οποία βρισκόταν στο Νο. 1 τα προηγούμενα τέσσερα χρόνια και η Intel. Δύο άλλες εταιρείες τεχνολογίας βρέθηκαν στην πρώτη 10άδα: Η Alphabet στην όγδοη θέση, που έπεσε από την τέταρτη θέση πέρυσι, και η Adobe, που ανέβηκε στην ένατη θέση από τη 19η.
Τέσσερις μη τεχνολογικές εταιρείες βρίσκονται στην πρώτη δεκάδα, μία παραπάνω από πέρυσι. Η Mastercard κατέλαβε την πέμπτη θέση, ανεβαίνοντας από την 24η θέση το 2023. Η International Business Machines, που ήταν το νούμερο 5 πέρυσι, έπεσε στην 20ή θέση φέτος.
Η Philip Morris International ανέβηκε στη 10η θέση από την 32η. Η Johnson & Johnson ανέβηκε στην έκτη θέση από τη 13η και η Procter & Gamble διατήρησε την 7η θέση της.
Σύμφωνα με την WSJ, η κατάταξη Management Top 250 συγκρίνει τις εταιρείες χρησιμοποιώντας τις αρχές του αείμνηστου γκουρού της διοίκησης Πίτερ Ντρούκερ για τον εντοπισμό των επιχειρήσεων με την πιο αποτελεσματική διοίκηση. Φέτος, 842 εταιρείες βαθμολογήθηκαν σε πέντε κατηγορίες (ικανοποίηση πελατών, καινοτομία, κοινωνική ευθύνη, δέσμευση και ανάπτυξη εργαζομένων και οικονομική ισχύς) με βάση 35 δείκτες που παρέχονται από τρίτους παρόχους δεδομένων.
Οι εταιρείες τεχνολογίας ήταν οι ξεκάθαροι νικητές στη φετινή κατάταξη, αφού κατάφεραν να βγουν από μια ύφεση που τις είδε να απολύουν χιλιάδες εργαζομένους μετά από μια περίοδο υπεραπασχόλησης.
H Apple
Η Apple όχι μόνο κατέκτησε την πρώτη θέση στη λίστα, αλλά κατάφερε επίσης να αναδειχθεί ως η μοναδική all-star στη φετινή κατάταξη. Αυτή είναι η πρώτη φορά που η λίστα έχει μόνο μια all-star εταιρεία, διότι συνήθως υπάρχουν περισσότερες. Κάποιες άλλες εταιρείες, όπως η Nvidia και η Microsoft, έφτασαν κοντά φέτος, χάνοντας τον τίτλο για πολύ λίγο.
Η οικονομική ευρωστία της Apple ήταν ιδιαίτερα αξιοσημείωτη. Αφού ξεκίνησε τη χρονιά με μειούμενες πωλήσεις iPhone και νέο ανταγωνισμό από τους αντιπάλους των smartphone στην Κίνα, η Apple αναζωογονήθηκε και ξεπέρασε τις προσδοκίες της Wall Street στο τρίμηνο που έληξε τον Ιούνιο.
Η μονάδα υπηρεσιών της εταιρείας, η οποία περιλαμβάνει τα έσοδα από το App Store και τις υπηρεσίες streaming, παρείχε ένα μαξιλάρι για την πτώση των πωλήσεων iPhone, με τις υπηρεσίες να αυξάνονται κατά περισσότερο από 14% στο τρίμηνο στα 24,2 δισ. δολάρια. Η Apple δήλωσε επίσης ότι οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά την περίοδο αυτή για τα iPads και τους υπολογιστές Mac.
Η εταιρεία συνέχισε να αναφέρει έσοδα ρεκόρ για το τρίμηνο Σεπτεμβρίου, ωθούμενη από μια μέτρια ανάκαμψη των πωλήσεων iPhone. Η Apple προσπαθούσε επίσης να προλάβει τους αντιπάλους της στην κούρσα των εξοπλισμών τεχνητής νοημοσύνης, παρουσιάζοντας τον Ιούνιο μια σειρά από νέα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης που οι επενδυτές ήλπιζαν ότι θα ενθάρρυναν τους χρήστες να αναβαθμίσουν τα iPhone τους.
Mastercard, J&J και Philip Morris
Μια από τις μεγαλύτερες αυξήσεις στη φετινή κατάταξη πέτυχε η Mastercard, κυρίως χάρη στην υψηλή βαθμολογία της για την καινοτομία.
Οι αξιωματούχοι της εταιρείας έχουν δηλώσει σε ετήσιες επιστολές προς τους μετόχους και σε παρουσιάσεις κατά την ημέρα των επενδυτών ότι εργάζεται για να βελτιώσει την ευκολία και την ασφάλεια της τεχνολογίας πληρωμών μέσω των ανέπαφων καρτών και του tokenization. Δημιουργεί επίσης τραπεζικές και εμπειρίες λιανικών αγορών που μπορούν να είναι πιο εξατομικευμένες μέσω τεχνολογιών όπως η επαυξημένη πραγματικότητα, καθώς και κυβερνοασφάλεια με τεχνητή νοημοσύνη που αποτρέπει πιθανούς απατεώνες.
Η Johnson & Johnson με τη σειρά της επωφελήθηκε από την υψηλή βαθμολογία για την καινοτομία. Το 2023, η εταιρεία είχε 19 ρυθμιστικές καταθέσεις στις ΗΠΑ και την ΕΕ για εγγραφή στην αγορά στο τμήμα της Καινοτόμου Ιατρικής και 15 σημαντικά λανσαρίσματα προϊόντων στο τμήμα MedTech.
Ο γίγαντας των καπνικών προϊόντων Philip Morris International ανέβηκε χάρη στην αύξηση της βαθμολογίας του για την καινοτομία και την κοινωνική ευθύνη. Η εταιρεία βρίσκεται σε μια πολυετή αποστολή για τη μετάβαση από τα τσιγάρα σε προϊόντα χωρίς καπνό, συμπεριλαμβανομένων των pouches νικοτίνης με γεύση Zyn, καθώς και τις συσκευές IQOS.
Πηγή: ot.gr