Health & Pharma
Χάπια αδυνατίσματος παντού
Αλλάζουν τα αγοραστικά πρότυπα
Χάπια αδυνατίσματος παντού

Η εκτόξευση πωλήσεων ρούχων plus-size με την ταυτόχρονη αύξηση στους χρήστες του Ozempic και του Wegovy, δείχνει πώς μπορεί να μετατραπεί η απώλεια βάρους σε κινητήρια δύναμη για μεταπωλήσεις ρούχων και αγορές σε second hand πλατφόρμες.

Αυτό παρατηρούν οι αγορές μεταχειρισμένων ειδών πολυτελούς μόδας, σύμφωνα με τις οποίες οι άνθρωποι που βρίσκονται σε μια διαδικασία απώλειας βάρους ξεφορτώνονται στην κυριολεξία την παλιά τους γκαρνταρόμπα, επισημαίνοντας πως η αυξανόμενη δημοτικότητα των φαρμάκων για την παχυσαρκία φαίνεται να οδηγεί την τάση αυτή. 

Η πλατφόρμα μεταχειρισμένης μόδας Poshmark αποκάλυψε αύξηση 103% στις καταχωρίσεις ρούχων plus-size, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης 103% στις καταχωρίσεις 3XL, 80% στις καταχωρίσεις 4XL και 73% στις καταχωρίσεις 5 XL τα τελευταία δύο χρόνια, σύμφωνα και με όσα ανέφερε η Vogue Business. Η Poshmark σημείωσε επίσης αύξηση 78% σε νέα αντικείμενα με τον όρο «απώλεια βάρους» στην περιγραφή ή στον τίτλο της καταχώρισης.

«Με την άνοδο αυτών των νέων φαρμάκων, αναμένουμε ότι το Poshmark θα υποστηρίξει τους πελάτες μας σε μια ακόμη αλλαγή ζωής», δήλωσε στη Vogue Business η συνιδρύτρια και αντιπρόεδρος merchandising του Poshmark Tracy Sun. «Παρατηρούμε μεταβολές στην προσφορά και τη ζήτηση και παρακολουθούμε στενά αυτές τις τάσεις για να παραμένουμε συντονισμένοι με τον πελάτη».

Χάπι αδυνατίσματος: Πώς αλλάζει τα αγοραστικά πρότυπα

Σε συνδυασμό με το γεγονός ότι οι Αμερικανοί ξεφορτώνονται τα plus-size ρούχα, οι χρήστες του GLP-1 αναζητούν μια νέα γκαρνταρόμπα. Η Jennifer Hyman, συνιδρύτρια και διευθύνουσα σύμβουλος της πλατφόρμας ενοικίασης ρούχων σχεδιαστών Rent the Runway παρατήρησε ότι περισσότεροι από τους καταναλωτές της αγοράζουν μικρότερα μεγέθη από ό,τι τα τελευταία 15 χρόνια. Οι μάρκες υψηλής ραπτικής και πολυτέλειας, όπως η Lafayette και η Amarra, γνωρίζουν επίσης την τάση αυτή.

Υπάρχει καλός λόγος που αυτά τα αγοραστικά πρότυπα θα μπορούσαν να συσχετιστούν με μια αυξανόμενη βάση καταναλωτών που χρησιμοποιούν φάρμακα για την απώλεια βάρους, δήλωσε στο Fortune η Leigh O’Donnell, αντιπρόεδρος του τμήματος συμβουλευτικών υπηρεσιών της εταιρείας ερευνών αγοράς Kantar. Όσοι βρίσκονται στη διαδικασία απώλειας βάρους μπορεί να χρησιμοποιούν διαφορετικά μεγέθη ρούχων, γεγονός που τους οδηγεί στις αγορές μεταχειρισμένων ρούχων σε αντίθεση με την αγορά καινούργιων.

Αλλά για όσους φτάνουν για πρώτη φορά το βάρος-στόχο τους, βρίσκονται μπροστά σε μια νέα πρόκληση: πώς θα δημιουργήσουν το δικό τους, ανανεωμένο προσωπικό στιλ. «Ειδικά αν επαναπροσδιορίζουν τον εαυτό τους, οι νέοι αυτοί καταναλωτές δεν θέλουν να επιλέξουν ρούχα που θα πετάξουν μετά», δήλωσε η O’Donnell.

Και ακριβώς αυτός είναι ο λόγος που παρατηρείται μια αλλαγή στις συνήθειες αγορών για καταναλωτικά προϊόντα και οικιακά είδη, τείνοντας προς αντικείμενα με περισσότερα θρεπτικά συστατικά ή μεγαλύτερη ποιότητα.

Τα μεταχειρισμένα ρούχα

Με περίπου έναν στους οκτώ Αμερικανούς να έχει δοκιμάσει το Ozempic ή έναν άλλο αναστολέα του GLP-1 όπως το Wegovy, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οι αλλαγές στα σχήματα και τα μεγέθη του σώματος θα ανάγκαζαν τον κόσμο της μόδας να αναλάβει δράση. Ο κλάδος αγωνίζεται εν μέσω της αδύναμης εμπιστοσύνης των καταναλωτών και από τον Μάιο, οι πωλήσεις ενδυμάτων και αξεσουάρ μειώθηκαν κατά 0,9% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με στοιχεία από το Γραφείο Απογραφής των ΗΠΑ.

Ο τρόπος που επιδρά το Ozempic στον τρόπο ζωής εν συνόλω θα μπορούσε να είναι ακόμη καλύτερα νέα για τη βιομηχανία μεταχειρισμένων ειδών πολυτελείας, η οποία έχει αντισταθεί στην πτωτική τάση του τομέα της μόδας. Η μεταπώληση υψηλής ποιότητας έχει ήδη αναπτυχθεί δύο φορές πιο γρήγορα από την πρωτογενή αγορά πολυτελείας, καθώς οι πληθωρισμένοι καταναλωτές με ακριβά γούστα αναζητούν προσιτές εναλλακτικές λύσεις για τις αγαπημένες τους μάρκες.

Η αγορά μεταπώλησης ειδών πολυτελείας έφτασε τα 49 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023, σύμφωνα με την Bain & Company, και αναμένεται να αυξηθεί κατά 1% έως 4% φέτος. 

Αποτύπωμα και κίνδυνοι

Άλλες βιομηχανίες έχουν ήδη αδράξει την ευκαιρία να απευθυνθούν στην αυξανόμενη καταναλωτική βάση των χρηστών του Ozempic. Η Nestlé κυκλοφόρησε μια σειρά κατεψυγμένων γευμάτων μικρότερων μερίδων ειδικά για τους χρήστες φαρμάκων GLP-1, ενώ και η  WW International, πρώην WeightWatchers, ξεκίνησε ένα σχέδιο που προσφέρει φάρμακα για την απώλεια βάρους όπως το Wegovy.

Υπάρχει όμως κίνδυνος για αυτές τις μεγάλης κλίμακας αλλαγές, καθώς οι μακροπρόθεσμες επιπτώσεις αυτών των φαρμάκων είναι σε μεγάλο βαθμό άγνωστες, με πολλούς χρήστες να επανακτούν βάρος μετά τη διακοπή της λήψης του φαρμάκου. Ενώ μπορεί όλοι να θέλουν τώρα το Ozempic, ο μόνιμος αντίκτυπός του στα καταναλωτικά προϊόντα είναι ακόμα σε μεγάλο βαθμό άγνωστος.

Υπάρχουν κίνδυνοι για την αγορά της μόδας που προσπαθεί να συμβαδίσει με την εποχή. Ενώ εκείνοι που παίρνουν φάρμακα για την απώλεια βάρους μπορεί να αναζητούν νέα ρούχα, μπορεί να μην είναι έτοιμοι να κάνουν το βήμα της πολυτέλειας μέχρι να φτάσουν στο επιθυμητό βάρος τους, εξήγησε στη Vogue Business η O’Donnell της Kantar.

Και αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα μόνο για τις αγορές μεταχειρισμένων προϊόντων. Καθώς τα μεγέθη των ρούχων συρρικνώνονται, οι παραγωγοί ρούχων μπορεί να δυσκολευτούν αρκετά προσπαθώντας να προσαρμοστούν, σύμφωνα με τον Prashant Agrawal, ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας προβλέψεων με βάση την τεχνητή νοημοσύνη Impact Analytics. Η εταιρεία διαπίστωσε ότι καθώς όλο και περισσότεροι χρησιμοποιούν φάρμακα για την απώλεια βάρους, οι λιανοπωλητές αντισταθμίζουν αλλάζοντας τα μοντέλα μεγέθους για να προσαρμόζονται σε μικρότερα πλαίσια.

Οι καμπύλες μεγέθους ή η σειρά μεγεθών που κυκλοφορούν ευρέως, ήταν ανέκαθεν ένα ρίσκο για τα αποθέματα προϊόντων. Με την εισαγωγή της μεταβλητής των αγοραστών που αναζητούν μικρότερα ρούχα, γίνεται ακόμη πιο δύσκολο να προσδιοριστούν αυτές οι καμπύλες μεγέθους. Ένας λάθος υπολογισμός θα μπορούσε να οδηγήσει σε απώλεια 20 εκατομμυρίων δολαρίων ετησίως σε αχρησιμοποίητα αποθέματα και σπατάλη πόρων. 

Πηγή: ot.gr