Economy
Financial Times: Πως διαμορφώνονται οι μισθοί στα χρηματοοικονομικά για κατόχους μεταπτυχιακών
Σύμφωνα με την κατατάξη των FT, ο μέσος μισθός ήταν 98.000 δολάρια φέτος για όσους εργάζονται στα οικονομικά
Financial Times: Πως διαμορφώνονται οι μισθοί στα χρηματοοικονομικά για κατόχους μεταπτυχιακών

Ταχύτερη είναι η αύξηση στους μισθούς για τους αποφοίτους με μεταπτυχιακό σε προγράμματα χρηματοοικονομικών για όσους εργάζονται στον τομέα των χρηματοοικονομικών υπηρεσίων, σε σύγκριση με άλλους τομείς, μια ένδειξη της ισχύος του κλάδου. 

Η τελευταία κατάταξη των Financial Times δείχνει ότι, μεταξύ εκείνων που ολοκλήρωσαν μεταπτυχιακό στα χρηματοοικονομικά τρία χρόνια νωρίτερα σε ένα από τα 65 σχολεία κατάταξης, ο μέσος μισθός ήταν 98.000 δολάρια φέτος για όσους εργάζονται στα οικονομικά (finance) , αυξημένος κατά 12 % σε σύγκριση με το 2023. Το ένα τρίτο των αποφοίτων,  που επέλεξαν να εργαστούν σε άλλους τομείς, η αύξηση ήταν 3% , στα 78.000 $.

Από εκείνους που δεν συνεχίζουν να εργάζονται στον χρηματοοικονομικό τομέα, το μεγαλύτερο μερίδιο είναι στη συμβουλευτική και ακολουθούν η τεχνολογία, η μεταποίηση και η ενέργεια.

Ο μέσος μισθός των αποφοίτων γυναικών που εργάζονται στα χρηματοοικονομικά εκτινάχθηκε στα 91.000 δολάρια, μειώνοντας ελαφρά τη διαφορά με τους άνδρες, στο 8%, υπογραμμίζοντας τη σημαντική διαφορά σε αυτό που παραδοσιακά είναι μια ανδροκρατούμενη καριέρα.

Η κατάταξη των FT

Ο Κρίς Κονορς (Chris Connors) της Johnson Associates, μιας εταιρείας συμβούλων αμοιβών χρηματοοικονομικών υπηρεσιών με έδρα τη Νέα Υόρκη, σημειώνει ότι η αύξηση των κερδών φάνηκε επίσης στα στοιχεία της εταιρείας του.

Λέει ότι προκλήθηκε από την υψηλότερη αρχική αμοιβή εν μέσω έντονου ανταγωνισμού για προσλήψεις, τις επακόλουθες αυξήσεις που συνδέονται με τον υψηλό πληθωρισμό και την πρόσφατη αύξηση των μπόνους μετά από δύο σταθερά χρόνια.

«Ο κλάδος προσλάμβανε σαν τρελός και ο πόλεμος για τα ταλέντα ήταν πολύ έντονος, με πολύ υψηλότερο κύκλο εργασιών», λέει. «Από το 2021, οι βασικοί μισθοί έχουν αυξηθεί πολύ περισσότερο από τα ιστορικά ποσοστά στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες».

Για το δεύτερο έτος, το ESCP (Business School, Παρίσι) διατήρησε τη θέση του στην κορυφή της κατάταξης FT των μαθημάτων «προ-εμπειρίας» — για μαθητές με ελάχιστη ή καθόλου προηγούμενη επαγγελματική εργασία — ενώ τρία άλλα σχολεία με έδρα τη Γαλλία ήταν στην πρώτη τετράδα: HEC Paris, Skema, και Essec.

Το London Business School διατήρησε την κορυφαία του θέση ανάμεσα στα λίγα ιδρύματα που προσφέρουν ένα μάθημα «μετά-εμπειρίας» για όσους έχουν ήδη εμπειρία στον κλάδο, μπροστά από το University of Cambridge: Judge και το University of Amsterdam — Amsterdam Business School.

Ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια

Μεταξύ των αποφοίτων μαθημάτων «προ-εμπειρίας» που στη συνέχεια πηγαίνουν να εργαστούν στα χρηματοοικονομικά, οι απόφοιτοι που αναλαμβάνουν δουλειά στο εμπόριο είχαν τους υψηλότερους μέσους αρχικούς μισθούς στα 80.000 δολάρια, ενώ εκείνοι σε μη χρηματοοικονομικούς τομείς κέρδισαν τα λιγότερα στα 55.000 δολάρια.

Τρία χρόνια μετά την αποφοίτησή τους, οι υψηλότεροι κερδισμένοι ήταν εκείνοι σε ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια, επιχειρηματικά κεφάλαια και αμοιβαία κεφάλαια κινδύνου, κερδίζοντας κατά μέσο όρο 120.000 δολάρια. 

Από το 2017, σχεδόν τα τρία τέταρτα των αποφοίτων αυτών των μαθημάτων έχουν εισέλθει σε απασχόληση στον χρηματοοικονομικό τομέα και, κάθε χρόνο, έχουν περισσότερα κέρδη από εκείνους που πηγαίνουν σε μη χρηματοπιστωτικούς τομείς. Το μισθολογικό χάσμα μεταξύ αποφοίτων που εργάζονται στον χρηματοπιστωτικό και στο μη χρηματοπιστωτικό τομέα έχει αυξηθεί σε 20.000, από 6.000 δολάρια που ήταν το 2017.

Οι κατατάξεις του 2024 καταρτίστηκαν χρησιμοποιώντας δεδομένα από σχολές επιχειρήσεων και αποφοίτους που ολοκλήρωσαν το μεταπτυχιακό τους το 2021. Η συμμετοχή ανά ιδρύματα είναι εθελοντική και η λίστα σταθμίζεται σύμφωνα με παράγοντες όπως οι μισθοί, η ισορροπία των φύλων και η σχέση ποιότητας/τιμής.

Διαφορές

Τα στοιχεία κατάταξης δείχνουν ότι εξακολουθεί να υπάρχει σημαντική πλειοψηφία ανδρών, τόσο ως μαθητές όσο και ως καθηγητές. Μόλις τρία από τα 65 σχολεία που κατατάχθηκαν είχαν ισότητα μεταξύ των φύλων μεταξύ των διδασκόντων — IE στην Ισπανία και Grenoble Ecole de Management και Iéseg στη Γαλλία. Το ποσοστό του γυναικείου προσωπικού ήταν μόλις 17 τοις εκατό στο Università della Svizzera italiana στην Ελβετία.

Μεταξύ των μαθητών, μόνο το Toulouse School of Management και το Skema Business School στη Γαλλία είχαν ισότητα μεταξύ των φύλων, ενώ κατά μέσο όρο λίγο πάνω από το ένα τρίτο των τάξεων ήταν γυναίκες. Το ποσοστό ήταν μόλις 11 τοις εκατό στο Lucerne School of Business στην Ελβετία.

Η ισχύς των αυξήσεων των κερδών είναι ένας πιθανός λόγος για τη συνεχιζόμενη ζήτηση για master στα χρηματοοικονομικά , παρά την ευρύτερη στασιμότητα σε λιγότερο εξειδικευμένους τίτλους επιχειρήσεων και διαχείρισης, ιδίως στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική.

Τεχνητή νοημοσύνη

Η διακοπή των παραδοσιακών χρηματοοικονομικών εργασιών από την τεχνητή νοημοσύνη – με αλλαγές τόσο στην εισαγωγή βασικών δεδομένων όσο και στην πιο περίπλοκη αναλυτική εργασία – έχει επίσης πυροδοτήσει μια αναδιάρθρωση από τους υπεύθυνους προσλήψεων και μια πιθανή αλλαγή στα συμφέροντα των φοιτητών.

Ταυτόχρονα, αρκετές σχολές επιχειρήσεων λένε ότι οι εργοδότες απαιτούν όλο και περισσότερο τις λεγόμενες «πιο ήπιες» δεξιότητες, όπως η ομαδική εργασία, η επικοινωνία και η κριτική σκέψη, παράλληλα με «σκληρότερες» ποσοτικές δεξιότητες, συμπεριλαμβανομένης της κωδικοποίησης και της οικονομικής ανάλυσης.

Μεταξύ των μαθητών, μόνο το Toulouse School of Management και το Skema Business School στη Γαλλία είχαν ισότητα μεταξύ των φύλων, ενώ κατά μέσο όρο λίγο πάνω από το ένα τρίτο των τάξεων ήταν γυναίκες. Το ποσοστό ήταν μόλις 11 τοις εκατό στο Lucerne School of Business στην Ελβετία.

Η ισχύς των αυξήσεων των κερδών είναι ένας πιθανός λόγος για τη συνεχιζόμενη ζήτηση για master στα χρηματοοικονομικά , παρά την ευρύτερη στασιμότητα σε λιγότερο εξειδικευμένους τίτλους (πτυχία) επιχειρήσεων και διαχείρισης, ιδίως στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική.

Η διακοπή των παραδοσιακών χρηματοοικονομικών εργασιών από την τεχνητή νοημοσύνη – με αλλαγές τόσο στην εισαγωγή βασικών δεδομένων όσο και στην πιο περίπλοκη αναλυτική εργασία – έχει επίσης πυροδοτήσει μια αναδιάρθρωση από τους υπεύθυνους προσλήψεων και μια πιθανή αλλαγή στα συμφέροντα των φοιτητών.

Ταυτόχρονα, αρκετές σχολές επιχειρήσεων λένε ότι οι εργοδότες απαιτούν όλο και περισσότερο τις λεγόμενες «πιο ήπιες» δεξιότητες, όπως η ομαδική εργασία, η επικοινωνία και η κριτική σκέψη, παράλληλα με «σκληρότερες» ποσοτικές δεξιότητες, συμπεριλαμβανομένης της κωδικοποίησης και της οικονομικής ανάλυσης.

Οι ακριβές σχολές

Οι φοιτητές επιθυμούν επίσης μεγαλύτερη “βιωματική” μάθηση με εταιρείες, βασισμένη σε πρακτικά έργα, και πιέζουν να μάθουν για νεότερες τεχνολογίες, όπως τα κρυπτονομίσματα, καθώς και για τρόπους ενασχόλησης με τη βιωσιμότητα και τον κοινωνικό αντίκτυπο.

Η κατάταξη των FT λαμβάνει υπόψη την προσέγγιση των σχολών διοίκησης επιχειρήσεων για τη βιωσιμότητα μέσω των δεσμεύσεων των πανεπιστημιουπόλεών τους για καθαρές μηδενικές εκπομπές και τη δημοσίευση ελέγχων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Εδώ, το SDA Bocconi/Università Bocconi στην Ιταλία σημείωσε την καλύτερη επίδοση, ακολουθούμενο από το BI Norwegian Business School και το IE στην Ισπανία.

Σε όλες τις σχολές που κατατάχθηκαν, οι απόφοιτοι αξιολόγησαν ως τα ισχυρότερα μαθήματα τα εταιρικά χρηματοοικονομικά, τις επενδύσεις και τη στατιστική. Η συμμόρφωση έλαβε τη χαμηλότερη βαθμολογία από τους αποφοίτους.

Τα μαθήματα της Βόρειας Αμερικής ήταν τα πιο ακριβά ανά μήνα κατά μέσο όρο, ενώ εκείνα που διδάσκονται στην ηπειρωτική Ευρώπη ήταν τα φθηνότερα – κάτω από την τιμή των σχολών του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ασίας.

Πηγή: ot.gr