Η αλματώδης άνοδος της ζήτηση των φαρμάκων για την απώλεια βάρους σημαίνει ότι οι διατροφικές ανάγκες των καταναλωτών «μετατοπίζονται», γεγονός που παρέχει νέες ευκαιρίες για τις εταιρείες τροφίμων, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Nestle, Μαρκ Σνάιντερ.
Σε συνέντευξη του στο CNBC, ο Σνάιντερ τόνισε πως αρχικά οι επενδυτές ανησυχούσαν για τη δημοτικότητα των φαρμάκων GLP-1, όπως το Wegovy και το Ozempic, καθώς θεωρούσαν ότι οι άνθρωποι που θα τα έπαιρναν θα κατανάλωναν και λιγότερο φαγητό. Η προοπτική αυτή άλλαξε όμως από τότε.
«Νομίζω ότι αυτό που από τότε έχει προκύψει είναι ότι οι διατροφικές ανάγκες δεν εξαφανίζονται. Απλώς μετατοπίζονται. Έτσι, κατά τη διάρκεια και μετά τη χρήση φαρμάκων με GLP-1, οι καταναλωτές εξακολουθούν να έχουν διατροφικές ανάγκες, αλλά μπορεί να είναι διαφορετικές από κάποιον που δεν βρίσκεται σε αγωγή απώλειας βάρους».
Σύμφωνα με τον Σνάιντερ, οι καταναλωτές που λαμβάνουν φάρμακα για την απώλεια βάρους έχουν απλώς διαφορετικές διατροφικές ανάγκες. Οι χρήστες των φαρμάκων GLP-1 πρέπει να επικεντρωθούν περισσότερο στην πρόσληψη πρωτεϊνών για τη διατήρηση της μυϊκής μάζας και τη διασφάλιση της κατανάλωσης αρκετών βιταμινών και μικροθρεπτικών συστατικών.
Αυτό αποτελεί μια ευκαιρία για τη Nestle «να εργαστεί πάνω σε αυτό που αποκαλούμε συνοδευτικά προϊόντα, προϊόντα που πραγματικά καλύπτουν κάποιες από τις ειδικές ανάγκες των καταναλωτών κατά τη διάρκεια αυτής της θεραπείας», δήλωσε.
«Μια ενδιαφέρουσα προσθήκη» στη βιομηχανία τροφίμων
Η Nestle επιδιώκει να επωφεληθεί από τη δημοτικότητα των φαρμάκων GLP-1 με τον «φιλόδοξο στόχο της να προωθήσει τα πιο υγιεινά προϊόντα», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος.
Τα φάρμακα GLP-1 θα αποτελέσουν «σίγουρα μια ενδιαφέρουσα προσθήκη σε όλες τις άλλες ανάγκες που προσπαθούμε να καλύψουμε στη βιομηχανία τροφίμων», δήλωσε ο Schneider στο CNBC, προσθέτοντας ότι ακόμη και καθώς η σημασία των φαρμάκων αυξάνεται, δεν θα αποτελέσουν το μοναδικό επίκεντρο για τις εταιρείες τροφίμων και ποτών.
Ενώ οι χρήστες του GLP-1 μπορεί να αναζητούν προϊόντα προσαρμοσμένα στη διατροφή τους και στις επιπτώσεις του φαρμάκου, όπως το αίσθημα κορεσμού νωρίτερα από πριν, δεν θα έχουν όλοι οι καταναλωτές τους ίδιους στόχους.
«Να θυμάστε ότι θα υπάρχουν πολλοί καταναλωτές εκεί έξω που δεν ακολουθούν δίαιτα με GLP-1. Και υπάρχουν πολλές περιπτώσεις όπου ένα σνακ και ένα προϊόν σοκολάτας μπορεί να εξακολουθούν να παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον. Επομένως, δεν εξαφανίζεται”, εξήγησε ο Σνάιντερ.
Οι καταναλωτές θα βρίσκονται επίσης όλοι σε διαφορετικά στάδια ζωής, από τη βρεφική ηλικία έως τους ηλικιωμένους, και ως εκ τούτου έχουν διαφορετικές διατροφικές απαιτήσεις που ικανοποιούνται με διαφορετικά προϊόντα, πρόσθεσε.
Ειδική σειρά για όσους παίρνουν φάρμακα αδυνατίσματος
Παρόλο που τα μακροπρόθεσμα αποτελέσματα των θεραπειών απώλειας βάρους με φάρμακα αδυνατίσματος είναι ακόμη αβέβαια και οι ανησυχίες για τις παρενέργειες εξακολουθούν να υφίστανται, ο Σνάιντερ δήλωσε ότι είναι σημαντικό να ανταποκριθεί κανείς σε αυτές ως «σημαντική καταναλωτική τάση».
Ο ελβετικός γίγαντας τροφίμων και ποτών ανακοίνωσε νωρίτερα αυτό το μήνα ότι λανσάρει το Vital Pursuit, μια σειρά κατεψυγμένων τροφίμων που απευθύνεται σε όσους λαμβάνουν φάρμακα GLP-1. Δώδεκα προϊόντα πρόκειται να κυκλοφορήσουν στα σούπερ μάρκετ αργότερα φέτος, μεταξύ των οποίων ζυμαρικά, πίτσες και σάντουιτς. Όλα τα γεύματα θα περιλαμβάνουν τουλάχιστον ένα βασικό θρεπτικό συστατικό, όπως ασβέστιο ή σίδηρο.
Τρόφιμα που παραδοσιακά δεν συνδέονται με την απώλεια βάρους, όπως η πίτσα, θα συμπεριληφθούν για να παρέχουν στους καταναλωτές ποικιλία, δήλωσε ο Σνάιντερ στο CNBC.
«Αλλά το πιο σημαντικό μέρος είναι ότι όλα αυτά θα είναι ελεγχόμενες μερίδας», είπε. «Στη συνέχεια, τα μικροθρεπτικά συστατικά είναι πολύ σημαντική. Έτσι, προσθέτουμε βιταμίνες για να είμαστε σίγουροι ότι καλύπτονται όλες οι κεντρικές ανάγκες αυτών των καταναλωτών».
Η Nestle σχεδιάζει επίσης άλλες «συνοδευτικές προσφορές» για τους καταναλωτές που λαμβάνουν φάρμακα για την απώλεια βάρους, τόσο στις ΗΠΑ, όπου θα κυκλοφορήσουν τα προϊόντα Vital Pursuit, όσο και αλλού, δήλωσε.
«Ορισμένα από αυτά τα προϊόντα απευθύνονται και στους καταναλωτές που λαμβάνουν θεραπεία με GLP-1, αλλά άλλου τύπου θεραπεία απώλειας βάρους», κατέληξε ο Σνάιντερ.
Πηγή: ot.gr