Ενώ η επίτευξη παρόμοιων επιδόσεων δεν αποτελεί πρόβλημα στην παραγωγή ενός ηλεκτρικού supercar, ορισμένες συναισθηματικές πτυχές, όπως ο ήχος του κινητήρα V10 της Huracan, δεν μπορούν να αναπαραχθούν, δήλωσε ο επικεφαλής της Lamborghini, Στέφαν Βίνκελμαν.
Η Lamborghini παραμένει επίσης ανοιχτή στη χρήση των συνθετικών καυσίμων τύπου e-fuel, εάν η νομοθεσία γίνει πιο ευνοϊκή.
Τα πλήρως ηλεκτρικά supercars “δεν είναι κάτι που πουλάει μέχρι στιγμής”, δήλωσε ο Βίνκελμαν. “Είναι πολύ νωρίς και πρέπει να δούμε στην πορεία αν και πότε θα συμβεί αυτό”.
Αλλάζει το περιβάλλον για τα ηλεκτροκίνητα
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες που εξειδικεύονται στην κατασκευή πολυτελών οχημάτων περνούν μια τεταμένη περίοδο στην οποία καλείται να ανταπεξέλθει στο πώς θα αντιμετωπίσει τις ρυθμιστικές πιέσεις για μείωση των εκπομπών ρύπων, καθώς η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα επιβραδύνεται και οι κυβερνήσεις μειώνουν τις επιδοτήσεις τους. Η Mercedes-Benz Group AG έχει σταματήσει την ανάπτυξη ξεχωριστών υποστυλωμάτων για ηλεκτρικά πολυτελή σεντάν για να εξοικονομήσει χρήματα και σχεδιάζει να πουλάει αυτοκίνητα που λειτουργούν με βενζίνη περισσότερο από το αναμενόμενο.
Η αντίπαλος της Lamborghini, η Ferrari NV, έχει προχωρήσει περισσότερο στην ηλεκτροκίνηση και τον επόμενο μήνα σχεδιάζει να ανοίξει ένα εργοστάσιο που θα κατασκευάζει υβριδικά και ηλεκτρικά supercars στο Μαρανέλο της Ιταλίας. Το πρώτο της πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο αναμένεται να κατασκευαστεί το επόμενο έτος.
Η BYD Co. πρόλαβε και τις δύο, αφού παρουσίασε ένα ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο αξίας 1,68 εκατομμυρίων γιουάν (232.452 δολάρια) τον Φεβρουάριο. Το Yangwang U9 θα πωλείται αρχικά μόνο στην Κίνα, όπου η έκθεση της Lamborghini είναι “περιορισμένη”, επισήμανε ο Βίνκελμαν.
Η Lamborghini γνώρισε μεγάλη επιτυχία στην πώληση plug-in υβριδικών αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένου του σπορ αυτοκινήτου Revuelto, αλλά το πρώτο της πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο, το δίθυρο crossover Lanzador δεν θα είναι διαθέσιμο μέχρι το 2028.
Παρόλα αυτά, η αυτοκινητοβιομηχανία αναθεωρεί την αλυσίδα εφοδιασμού και την παραγωγή της, ώστε μέχρι το 2030 να παράγει Lamborghini με 40% λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε σχέση με σήμερα, δήλωσε ο Βίνκελμαν. Όσον αφορά τα συνθετικά καύσιμα, η μάρκα επωφελείται από την εργασία της Porsche, μιας εταιρείας κατασκευής πολυτελών αυτοκινήτων που βρίσκεται επίσης στο χαρτοφυλάκιο της Volkswagen.
Τα συνθετικά καύσιμα θα μπορούσαν να έρθουν σε μεγαλύτερη εστίαση σε δύο χρόνια, όταν η Ευρωπαϊκή Ένωση θα επανεξετάσει το σχέδιό της να απαγορεύσει ουσιαστικά τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης μέχρι το 2035.
Πηγή: OT.gr