“Επιπλέον, είναι δυνατόν να τοποθετηθεί τόσο ένας αγωγός φυσικού αερίου όσο και ένας αγωγός πετρελαίου στον ίδιο διάδρομο”, δήλωσε ο Πούτιν, εμφανιζόμενος να αναβιώνει μια ιδέα που είχε συζητηθεί ήδη από το 2018. Ωστόσο, είπε ότι υπάρχουν και άλλες επιλογές για την προμήθεια ρωσικής ενέργειας στην Κίνα, μεταξύ άλλων με δεξαμενόπλοια κατά μήκος της Βόρειας Θαλάσσιας Οδού μέσω της Αρκτικής.
“Όλες οι επιλογές είναι δυνατές, είναι όλες αποδεκτές και οικονομικά εφικτές. Είναι απαραίτητο να επιλέξουμε την καλύτερη. Είμαι βέβαιος ότι και αυτό το έργο θα ολοκληρωθεί”, δήλωσε σε τηλεοπτική συνέντευξη Τύπου.
Παρά τα αισιόδοξα σχόλια του Πούτιν, και μετά από χρόνια συζητήσεων σχετικά με το προτεινόμενο Power of Siberia 2, η Ρωσία και η Κίνα δεν έχουν ακόμη καταλήξει σε συμφωνία για να προχωρήσουν στην κατασκευή του. Ο ενεργειακός υπεύθυνος του Πούτιν, Αλεξάντερ Νόβακ, δήλωσε σε τηλεοπτική συνέντευξη ότι αναμένεται να υπογράψουν σύντομα σύμβαση.
Το έργο έχει αποκτήσει πρόσθετο επείγοντα χαρακτήρα για τη Ρωσία, καθώς προσπαθεί να αυξήσει τις αποστολές φυσικού αερίου προς την Κίνα για να αντισταθμίσει την κατάρρευση των εξαγωγών της προς την Ευρώπη λόγω του πολέμου στην Ουκρανία.
Ο Πούτιν είπε ότι πρόκειται για μια πολύπλοκη διαδικασία, που περιλαμβάνει και ζητήματα τιμολόγησης, αλλά ότι η αναπτυσσόμενη οικονομία της Κίνας χρειάζεται ενέργεια και ότι δεν υπάρχει πιο αξιόπιστος προμηθευτής από τη Ρωσία. Το έργο θα είναι επίσης απρόσβλητο από τις δυτικές κυρώσεις, είπε.
“Κανείς δεν μπορεί να μπει εμπόδιο σε αυτό, ούτε οι κυρώσεις σε στόλους δεξαμενόπλοιων ή ακόμη και οι κυρώσεις σε χρηματοπιστωτικά ιδρύματα. Θα αγοράζουμε και θα πουλάμε τα πάντα στα εθνικά μας νομίσματα. Έτσι, το ενδιαφέρον και από τις δύο πλευρές επιβεβαιώνεται”.
Ο αγωγός θα μεταφέρει 50 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου ετησίως από την περιοχή Yamal στη βόρεια Ρωσία – σχεδόν όσο ο αδρανής πλέον αγωγός Nord Stream 1 από τη Ρωσία προς τη Γερμανία κάτω από τη Βαλτική Θάλασσα, ο οποίος υπέστη ζημιές από εκρήξεις το 2022. Η Ρωσία στέλνει σήμερα φυσικό αέριο στην Κίνα μέσω του αγωγού Power of Siberia 1, ο οποίος άρχισε να λειτουργεί το 2019 και διέρχεται από την ανατολική Σιβηρία στη βορειοανατολική Κίνα.
Οι ειδικοί λένε ότι, καθώς η Κίνα δεν αναμένεται να χρειαστεί πρόσθετη προμήθεια φυσικού αερίου μέχρι μετά το 2030, το Πεκίνο θα μπορούσε να κάνει σκληρό παζάρι στην τιμή για έναν δεύτερο αγωγό μέσω της Σιβηρίας. Η Μόσχα δεν έχει πει πόσο θα κοστίσει ο 2.600 χλμ. του Power of Siberia 2 ή πώς θα χρηματοδοτηθεί. Ορισμένοι αναλυτές εκτιμούν ότι το κόστος θα φτάσει τα 13,6 δισεκατομμύρια δολάρια.
Πηγή: OT.gr