Ως αποτέλεσμα αυτού του «καταστροφικού» κύματος, τριάντα τρεις εκλογικές περιφέρειες, συμπεριλαμβανομένων δύο στο Λονδίνο, δεν θα έχουν ούτε ένα υποκατάστημα τράπεζας μέχρι το τέλος του έτους, λέει η ομάδα καταναλωτών «Who?».
Ο απολογισμός δημοσιεύεται από την ομάδα καταναλωτών «Who?» καθώς επιδιώκει να κάνει τη «χιονοστιβάδα» των κλεισίματος και τις «καταστροφικές» επιπτώσεις που μπορεί να έχουν στις τοπικές κοινωνίες πεδίο μάχης για τις εκλογές.
Η Barclays είναι η τράπεζα που κατηγορείται ότι έκλεισε τα περισσότερα υποκαταστήματα: τα παροπλισμένα καταστήματα της λέγεται ότι αποτελούν περίπου το 20% (1.216) του συνόλου.
Ο ρυθμός κλεισίματος κορυφώθηκε το 2017, αλλά φαινόταν να επιβραδύνεται πριν από αυτό που η ομάδα καταναλωτών περιγράφει ως «ανησυχητική αύξηση» τους τελευταίους μήνες.
Ακόμα 200 μέχρι το τέλος του 2024
Κατηγορεί τις τράπεζες ότι «φαινομενικά εμπλέκονται σε αγώνα δρόμου για το κλείσιμο υποκαταστημάτων» αφού η κυβέρνηση ανακοίνωσε σχέδια το 2020 για νόμους για την προστασία της πρόσβασης σε μετρητά που θα δυσκόλευαν ενδεχομένως το κλείσιμο ενός υποκαταστήματος εάν δεν υπήρχε εναλλακτική διάταξη.
Νέοι γύροι κλεισίματος ανακοινώνονται κάθε λίγες εβδομάδες, με τις τράπεζες να δικαιολογούν τη μείωση των δικτύων τους με το σκεπτικό ότι οι πελάτες απορρίπτουν τις παραδοσιακές υπηρεσίες γκισέ υπέρ των τραπεζικών συναλλαγών μέσω διαδικτύου και μέσω κινητών τηλεφώνων.
Έχουν ήδη προγραμματιστεί 200 κλεισίματα για το υπόλοιπο του 2024, συμπεριλαμβανομένων 50 από το NatWest, 43 από τη Lloyds, 28 από την TSB, 26 από το Χάλιφαξ, 20 από τη Royal Bank of Scotland και 14 από τη Barclays.
Ο αριθμός των χαμένων καταστημάτων είναι ίσος με το 60% του εθνικού δικτύου που υπήρχε πριν από εννέα χρόνια. Στο Λονδίνο, δύο εκλογικές περιφέρειες – η Erith και η Thamesmead, και οι Dagenham και Rainham – αναμένεται να γίνουν τραπεζικά «μελανά σημεία», όπως και η Sedgefield, η παλιά έδρα του πρώην πρωθυπουργού Tony Blair.
Ο τραπεζικός εμπορικός οργανισμός UK Finance είπε ότι η αλλαγή στις συνήθειες των πελατών – με αυξανόμενους αριθμούς να συνδέονται στο Διαδίκτυο και να χρησιμοποιούν mobile banking – σημαίνει ότι οι τράπεζες «έπρεπε να λάβουν δύσκολες αποφάσεις για τη διατήρηση των υποκαταστημάτων τους».
Ενώ εκατομμύρια καταναλωτές έχουν κάνει τη μετάβαση στην τραπεζική ψηφιακά, εξακολουθούν να υπάρχουν σημαντικοί αριθμοί που δεν είναι ακόμη έτοιμοι ή πρόθυμοι να κάνουν αυτό το άλμα και χρειάζονται προσβάσιμες εναλλακτικές λύσεις, σημειώνει ο Guardian.
Τραπεζικοί κόμβοι
Με γενικές εκλογές που θα διεξαχθούν τους επόμενους μήνες, η ομάδα Who? είπε ότι η επόμενη κυβέρνηση θα πρέπει να δεσμευτεί να παραδώσει τουλάχιστον 200 τραπεζικούς κόμβους τα πρώτα δύο χρόνια μετά τις εκλογές.
Οι κόμβοι λειτουργούν με παρόμοιο τρόπο με ένα τυπικό υποκατάστημα, με μια υπηρεσία γκισέ που λειτουργεί από το προσωπικό του Ταχυδρομείου, όπου οι πελάτες σχεδόν οποιασδήποτε τράπεζας μπορούν να κάνουν ανάληψη και να καταθέσουν μετρητά, να πραγματοποιήσουν πληρωμές λογαριασμών και να πραγματοποιήσουν τακτικές συναλλαγές.
Πηγή: OT.gr