Business Tech
Το Instagram έβγαλε περισσότερα χρήματα μέσω διαφημίσεων από το YouTube
Η εφαρμογή διαμοιρασμού φωτογραφιών και βίντεο, το 2021 κέρδισε 32,4 δισεκατομμύρια δολάρια από διαφημίσεις που ήταν το 27% των συνολικών εσόδων της Meta
Το Instagram έβγαλε περισσότερα χρήματα μέσω διαφημίσεων από το YouTube
Το Instagram αποτελεί μία εφαρμογή με τεράστια αποδοχή από το κοινό και συγχρόνως αποτελεί ένα σημαντικό κομμάτι της συνολικής επιχειρηματικής δραστηριότητας της μητρικής εταιρείας Meta Platforms.

Πλέον, χάρη σε μια νέα δικαστική κατάθεση, αποκαλύπτεται το πραγματικό οικονομικό μέγεθος της εφαρμογής: Το 2021, η εφαρμογή διαμοιρασμού φωτογραφιών και βίντεο απέφερε 32,4 δισεκατομμύρια δολάρια σε έσοδα από διαφημίσεις, που ήταν το 27% των συνολικών εσόδων της Meta.

Σύμφωνα με τα όσα αποκαλύπτει ο Business Insider το Instagram έβγαλε περισσότερα χρήματα από την πώληση διαφημίσεων εκείνο το έτος από το YouTube της Google, το οποίο απέφερε 28,8 δισεκατομμύρια δολάρια σε έσοδα από διαφημίσεις. Οι αναλυτές της MoffettNathanson τοποθετούν τα συνολικά έσοδα του YouTube για εκείνο το έτος στα 35,4 δισεκατομμύρια δολάρια, αφού συνυπολογιστούν τα χρήματα που βγάζει από τις συνδρομητικές υπηρεσίες μουσικής και τηλεόρασης.

Μάλιστα, όπως σημειώνει το δημοσίευμα, σε αντίθεση με το YouTube, το οποίο δίνει το 55% κάθε διαφημιστικού δολαρίου που παράγει στους ιδιοκτήτες περιεχομένου που ανεβάζουν βίντεο στον ιστότοπο, το Instagram (και οι περισσότερες άλλες κοινωνικές εφαρμογές) ξοδεύει πολύ, πολύ λιγότερα. Απλά αναμένει τη δωρεάν τροφοδοσία σε φωτογραφίες και βίντεο από την πλειοψηφία των χρηστών.

Τα συγκεκριμένα στοιχεία σχετικά με τα έσοδα του Instagram προέκυψαν από μια κατάθεση που έκανε η Meta αυτή την εβδομάδα, σε μια προσπάθεια να πείσει έναν δικαστή να απορρίψει μια ομοσπονδιακή αντιμονοπωλιακή αγωγή. Τα έγγραφα που παρουσιάστηκαν δείχνουν πόσο γρήγορα αναπτύχθηκε το Instagram υπό την ιδιοκτησία της Meta.

Υπενθυμίζεται ότι η Meta Platforms – τότε το Facebook – πλήρωσε 1 δισεκατομμύριο δολάρια για το Instagram το 2012, όταν ήταν μια startup χωρίς έσοδα για τον διαμοιρασμό φωτογραφιών με μια χούφτα υπαλλήλους. Τώρα διοικείται από το πρώην στέλεχος προϊόντων του Facebook, Άνταμ Μοσερί.

«Το Instagram δημιούργησε διαφημιστικά έσοδα ύψους 11,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2018, 17,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2019, 22 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2020, 32,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2021 και 16,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων το πρώτο εξάμηνο του 2022», αναφέρεται στα δικαστικά έγγραφα που αποκαλύφθηκαν.

Όπως σημειώνει ο Business Insider, τον περασμένο μήνα αναλυτές υποστήριζαν ότι το YouTube θα μπορούσε να αξίζει 400 δισεκατομμύρια δολάρια. Τα νέα στοιχεία δείχνουν ότι το Instagram θα μπορούσε κάλλιστα να αξίζει κάτι παρόμοιο.

Με έναν χονδροειδή τρόπο υπολογισμού, με δεδομένο ότι η έξαρση της ανάπτυξης του Instagram συνεχίστηκε, είναι πιθανό η εφαρμογή να αντιπροσωπεύει πλέον κάτι κοντά στο ένα τρίτο των συνολικών εσόδων της Meta Platforms. Αν εφαρμόσουμε αυτή την αναλογία στην τρέχουσα χρηματιστηριακή αξία της εταιρείας που ανέρχεται σε 1,34 τρισεκατομμύρια δολάρια, τότε φτάνουμε στα 440 δισεκατομμύρια δολάρια.

Πηγή: OT.gr

  • Instagram