Ο Όφερ Κέτερ, πρόεδρος της SubMerge, η οποία παρέχει συμβουλές για την ασφάλεια των υποβρυχίων, είπε στο Newsweek ότι η επαναλαμβανόμενη πίεση από τα ταξίδια στο ναυάγιο του Τιτανικού σε ένα κύτος κατασκευασμένο από μη συμβατικό υλικό σήμαινε ότι το σκάφος «απλώς δεν σχεδιάστηκε για να αντέξει την πίεση στην οποία κατέβηκε».
Υποναύαρχος της ακτοφυλακής των ΗΠΑ είχε ανακοινώσει ότι ένα από τα ρομπότ βαθέων υδάτων που επιστρατεύτηκαν για να ψάξουν για το υποβρύχιο είχε βρει ένα πεδίο συντριμμιών «συμβατό με την καταστροφική απώλεια του θαλάμου πίεσης» κοντά στο σημείο όπου οι επικοινωνίες είχαν χαθεί.
Το σκάφος είχε σταματήσει να ανταποκρίνεται στο ταξίδι επιφανείας περίπου μία ώρα και 45 λεπτά μετά την κάθοδό του. Η παροχή οξυγόνου για 96 ώρες στο πλοίο είχε δημιουργήσει ελπίδες ότι το υποβρύχιο μπορεί να βρέθηκε άθικτο ή ακόμα και στην επιφάνεια μετά την απελευθέρωση του βάρους σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
Η ανακάλυψη του πεδίου συντριμμιών όμως επιβεβαίωσε το χειρότερο σενάριο και ότι ο δισεκατομμυριούχος Hamish Harding, ο διευθύνων σύμβουλος της OceanGate, Stockton Rush, ο πρώην δύτης του γαλλικού ναυτικού Paul Henry Nargeolet, ο βρετανο-πακιστανός επιχειρηματίας Shahzada Dawood και ο γιος του Suleman, θεωρούνται νεκροί.