Retail
Ψηφιακή vs Φυσική Πώληση: Μπορεί να υπάρχει επιτυχής συγκερασμός των δύο
Ψηφιακή vs Φυσική Πώληση: Μπορεί να υπάρχει επιτυχής συγκερασμός των δύο

Στο 13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Πωλήσεων, που διοργανώθηκε από το Ινστιτούτο Πωλήσεων Ελλάδος, στις 7 Δεκεμβρίου 2022, στην αίθουσα Vmax Sphera των Village Cinemas, στο The Mall Athens, πραγματοποιήθηκε πάνελ συζήτησης με την ονομασία «You’ve got mail», που αφορούσε τον «ψηφιακό κόσμο», τον ρόλο του digital marketing στις πωλήσεις και τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να επιτευχθεί η τέλεια ισορροπία, μεταξύ ψηφιακής και φυσικής πώλησης.
Στο πάνελ συμμετείχαν η Chief Marketing Officer της Skroutz, Θάλεια Γελαδάκη, ο Ιδρυτής και Διευθυντής της Carge A.E. (εταιρεία Ομίλου ΔΕΗ Α.Ε.), Λευτέρης Καραμπατσάκης, ο Head of Digital Marketing της εταιρείας Πλαίσιο, Χάρης Μουρελάτος, ο Customer Excellence Manager της E-fresh.gr, Σπύρος Σταματίου και ο Chief Digital Officer της Μασούτης, Σάββας Τορτοπίδης.
Τον συντονισμό της συζήτησης είχε αναλάβει ο Group marketing Manager της Inform (Member of Austriacard Holdings), Πάνος Βιρβιλιός.

Ο ψηφιακός τρόπος σκέψης βοηθάει την φυσική πώληση προϊόντων
«Μέχρι πρότινος δεν είχαμε ανάγκη να επικοινωνήσουμε με τους καταναλωτές, γιατί λειτουργούσαμε ως μια μηχανή αναζήτησης, στην οποία οι ίδιοι έβρισκαν τα προϊόντα που ήθελαν και τα αγόραζαν από 3rd part πλατφόρμες. Αυτό έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια, είμαστε πλέον ένα marketplace, που σημαίνει ότι έχουμε ένα κοινό, στο οποίο θέλουμε να μιλήσουμε. Επομένως, γίνεται μία προσπάθεια να απευθυνθούμε και σε αυτό το κοινό μέσα από τα ψηφιακά κανάλια και, συνάμα, προσπαθούμε να κάνουμε το ίδιο και προς τους εμπόρους, πέραν της offline επικοινωνίας» ανέφερε η Θάλεια Γελαδάκη.
Με τη σειρά του, ο Σπύρος Σταματίου σημείωσε ότι η δημιουργία εξειδικευμένων κατηγοριών – προφίλ πελατών της E-fresh.gr βοηθά σημαντικά στην επικοινωνία λύσεων του καταναλωτικού κοινού και στην ανταπόκριση των αναγκών του.
«Επικοινωνούμε με τους πελάτες με τους παραδοσιακούς ψηφιακούς τρόπους, όπως τα newsletters και τις ψηφιακές καμπάνιες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά παράλληλα, μέσω Artificial Intelligence μηχανισμών, προσπαθούμε να πάμε σε μια πιο “real time” επικοινωνία μαζί τους» ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο κ. Σταματίου.
Εξετάζοντας τη γέφυρα μεταξύ του ψηφιακού και πραγματικού κόσμου των πωλήσεων, ο Χάρης Μουρελάτος ανέφερε ότι το digital marketing, ο ψηφιακός τρόπος σκέψης και η ψηφιακή στρατηγική δεν είναι «εχθρός» του φυσικού καταστήματος, ούτε της φυσικής πώλησης.
«Ο ψηφιακός τρόπος σκέψης είναι αυτός που βοηθάει την φυσική πώληση δίνοντας χρήσιμες πληροφορίες σε έναν δυνατό και εύστοχο πωλητή» συμπλήρωσε ο ίδιος. 
Ο κ. Μουρελάτος επεσήμανε ότι η καταγεγραμμένη ψηφιακή συμπεριφορά ενός καταναλωτή, μέσα από ένα UI, μπορεί να φτάσει στα χέρια ενός εμπορικού διευθυντή, δίνοντάς του ένα τεράστιο εργαλείο για να καθορίσει τις φυσικές πωλήσεις.
Επιπλέον, σύμφωνα με τον Σάββα Τορτοπίδη, ο σύγχρονος καταναλωτής ξοδεύει όλο και περισσότερο μέρος της ζωής του στο digital κομμάτι, με αποτέλεσμα η Μασούτης να επενδύει σε αυτό, με στόχο να απαντάει ακόμη και στην «αυριανή» του τάση.

ΠΗΓΗ: FOODReporter Ελλάδος