Retail
Γιατί η κατανάλωση κρέατος φυτικής προέλευσης αυξήθηκε από το 2020 έως σήμερα
Γιατί η κατανάλωση κρέατος φυτικής προέλευσης αυξήθηκε από το 2020  έως σήμερα
Ένα αυξανόμενο ποσοστό του καταναλωτικού κοινού μειώνει την κατανάλωση κρέατος, σύμφωνα με την πρόσφατη μελέτη της καταναλωτικής συμπεριφοράς όσον αφορά στο κρέας, που διεξήγαγε η V-Label.

Αναφορικά, η V-Label GmbH, με έδρα την Ελβετία, ως κάτοχος των δικαιωμάτων εμπορικού σήματος, συντονίζει τη διεθνή συνεργασία για το V-Label και υποστηρίζεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση Χορτοφάγων.
Πιο αναλυτικά, πρόκειται για μία τάση, η οποία θα συνεχίσει να αυξάνεται με το πέρας των χρόνων, καθώς ήδη παρατηρείται ότι σχεδόν τα 2/3 των καταναλωτών παγκοσμίως που τρώνε κρέας τακτικά, είτε επιχειρούν, είτε σκέφτονται να μειώσουν την πρόσληψή του μέσα στους επόμενους δώδεκα μήνες.

Το 83% δηλώνει ότι τα υποκατάστατα κρέατος είναι καλύτερα  για το περιβάλλον
Συγκεκριμένα, υπάρχει έντονα η καταναλωτική τάση προς τις εναλλακτικές λύσεις κρέατος.
Το 83% του κοινού δηλώνει ότι τα υποκατάστατα κρέατος είναι καλύτερα για το περιβάλλον, το 82% δηλώνει ότι τα υποκατάστατα κρέατος είναι πιο υγιεινά και το 72% δηλώνει ότι τα υποκατάστατα κρέατος είναι πιο αξιόπιστα σε σύγκριση με το ζωικό κρέας.
Τα ποσοστά αυτά αποδεικνύουν ότι η υγεία και η βιωσιμότητα αποτελούν τους κύριους λόγους για την αναζήτηση αυτών των προϊόντων.
Το 74% των παγκόσμιων καταναλωτών αναφέρει ότι είναι σημαντικό τα τρόφιμα και τα ποτά να είναι 100% φυσικά.
Η μελέτη υπογραμμίζει ότι ισχύει το ίδιο και για τις εναλλακτικές λύσεις κρέατος, καθώς το 69% των παγκόσμιων καταναλωτών που τρώνε εναλλακτικά κρέατα δηλώνουν ότι είναι σημαντικό να είναι φυσικά παρασκευασμένα και το 79% θεωρεί ότι είναι σημαντικό αυτά τα προϊόντα να παρασκευάζονται με «αυθεντικά» φυσικά συστατικά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 68% των παγκόσμιων καταναλωτών έχουν δηλώσει ότι ελέγχουν τακτικά τις λίστες συστατικών όταν αγοράζουν τρόφιμα και ποτά φυτικής προέλευσης, ώστε να διαβεβαιωθούν ότι τα προϊόντα είναι απαλλαγμένα από τεχνητά και χημικά συστατικά που θεωρούνται επιβλαβή για την υγεία τους και το ευρύτερο περιβάλλον.

Το 82% θεωρεί ότι η γεύση είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας  για την αγορά ενός προϊόντος φυτικής προέλευσης
Η μελέτη έδειξε, επίσης, ότι ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες για κάθε προϊόν φυτικής προέλευσης είναι ότι θα πρέπει όσον το δυνατόν να προσομοιάζει με το κρέας ζωικής προέλευσης σε γεύση, υφή και εμφάνιση, με τη γεύση να είναι η πιο σημαντική με ποσοστό 82%.

Ανάγκη για μεγαλύτερη ποικιλία εναλλακτικών λύσεων 
Επί του παρόντος, το 1/4 των παγκόσμιων καταναλωτών που αγοράζουν υποκατάστατα κρέατος δηλώνουν δυσαρεστημένοι για δύο βασικούς λόγους: το 69% των καταναλωτών θεωρεί ότι υπάρχει έλλειψη γκάμας προϊόντων ή ανεπαρκείς επωνυμίες και το 59% των καταναλωτών δηλώνει ότι υπάρχει έλλειψη διαθεσιμότητας διαφορετικών τύπων εναλλακτικών προϊόντων (ήτοι υποκατάστατα για το κοτόπουλο, τα θαλασσινά κ.λπ.).

ΠΗΓΗ: FOODReporter Ελλάδος
 

  • κρέας
  • φυτική προέλευση
  • κατανάλωση
  • έρευνα
  • V-Label
  • Ευρωπαϊκή Ένωση Χορτοφάγων