Retail
Κομισιόν: Η πορεία της αγροδιατροφικής αγοράς το πρώτο δίμηνο του 2022
Κομισιόν: Η πορεία της αγροδιατροφικής αγοράς το πρώτο δίμηνο του 2022
Η συνολική αξία του εμπορίου αγροδιατροφικών προϊόντων της ΕΕ τον Φεβρουάριο του 2022 ανήλθε σε 28,3 δισ. ευρώ, ποσό αυξημένο κατά 18 % σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι. Οι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 11 % και διαμορφώθηκαν στα 16,6 δισ. ευρώ, ενώ οι εισαγωγές αυξήθηκαν κατά 30 % και ανήλθαν σε 11,7 δισ. ευρώ, αποτυπώνοντας θετικό εμπορικό ισοζύγιο 4,9 δισ. ευρώ. Πρόκειται για αύξηση της τάξης του 52 % σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2022, με την οποία τερματίζεται η τάση μείωσης των εξαγωγών και αύξησης των εισαγωγών που παρατηρείται από το φθινόπωρο του 2021. Το πρώτο δίμηνο του 2022, οι εξαγωγές προς το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ αυξήθηκαν σημαντικά σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Οι εξαγωγές προς το Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκαν κατά 23 % (χάρη στις εξαγωγές οίνου, πουλερικών και αυγών) και διαμορφώθηκαν στα 6,6 δισ. ευρώ. Οι εξαγωγές προς τις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 26 % φτάνοντας τα 4 δισ. ευρώ, κυρίως χάρη στην αυξημένη ζήτηση για ποτά. Στο πρώτο δίμηνο του τρέχοντος έτους, οι εισαγωγές αγροδιατροφικών προϊόντων από το Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκαν κατά 75 % και η συνολική τους αξία ανήλθε σε 2,1 δισ. ευρώ. Η αύξηση αυτή οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην αύξηση των εισαγωγών αλκοολούχων ποτών και λικέρ, η αξία των οποίων αυξήθηκε κατά 105 %. Σημαντική αύξηση (+62 %) σημείωσαν επίσης οι εισαγωγές από τη Βραζιλία, με τις εισαγωγές σπόρων και αλεύρων σόγιας να συμβάλλουν σημαντικά στην αύξηση αυτή. Στο ίδιο διάστημα, οι εισαγωγές από τις ΗΠΑ και την Κίνα αυξήθηκαν κατά 18 % και 65 % αντίστοιχα. Η Κίνα Από την άλλη πλευρά, οι εξαγωγές προς την Κίνα, τον τρίτο σημαντικότερο προορισμό των αγροδιατροφικών προϊόντων της ΕΕ, σημείωσαν απότομη μείωση κατά 836 εκατ. ευρώ (-28 %) στο πρώτο δίμηνο του έτους. Αυτό οφείλεται κυρίως στη μείωση κατά 856 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση των εξαγωγών χοιρινού κρέατος προς την Κίνα (-66 %), ενώ οι εισαγωγές από τον Καναδά μειώθηκαν κατά 22 % ή 126 εκατ. ευρώ, περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη χώρα. Πριν από τη στρατιωτική επίθεση της Ρωσίας, στο πρώτο δίμηνο του έτους, οι εισαγωγές από την Ουκρανία είχαν σημειώσει τη μεγαλύτερη αύξηση (+96 % σε ετήσια βάση) από τις εισαγωγές από οποιαδήποτε άλλη χώρα. Οι κύριες κατηγορίες προϊόντων Όσον αφορά συγκεκριμένα προϊόντα, τα παρασκευάσματα σιτηρών και τα προϊόντα αλευροποιίας, τα γαλακτοκομικά, ο οίνος και τα προϊόντα με βάση τον οίνο ήταν οι κύριες κατηγορίες εξαγωγών τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο. Παρόμοιες τάσεις είχαν παρατηρηθεί κατά την ίδια περίοδο πέρυσι.Σε ό, τι αφορά το ζωικό κεφάλαιο, οι εξαγωγές βοείου κρέατος αυξήθηκαν κατά 28% σε ετήσια βάση, με τις εξαγωγές κατεψυγμένων προϊόντων κρέατος να σημειώνουν ιδιαίτερη αύξηση. Οι εξαγωγές χοιρινού κρέατος από την άλλη μειώθηκαν κατά 20%. Από τις 27 κατηγορίες προϊόντων, το χοιρινό κρέας είναι το μόνο που παρουσιάζει μείωση της αξίας των εξαγωγών από έτος σε έτος. Οι ελαιούχοι σπόροι ήταν η κύρια κατηγορία εισαγωγών τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο, με τις εισαγωγές να αυξάνονται κατά 41% σε ετήσια βάση, φτάνοντας σε αξία άνω των 5 δισ.. Την ίδια στιγμή, οι εισαγωγές φρούτων μειώθηκαν απότομα. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τα σταφύλια, τα οποία μειώθηκαν κατά 115 εκατομμύρια ή 29%, και τις μπανάνες, που υποχώρησαν κατά 69 εκατομμύρια ή 13%.
  • TOP STORY
  • retail
  • Κομισιόν
  • αγοράς
  • αγροδιατροφικής
  • θετικό
  • εμπορικό
  • ισοζύγιο