Retail
Το «ντόμινο» στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα
Το «ντόμινο» στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα

Κίνδυνοι και επιπτώσεις απο τα νέα lockdowns στην Κίνα

 Αν και το ενδιαφέρον της παγκόσμιας κοινής γνώμης συνεχίζει και παραμένει στραμμένο στον πόλεμο της Ουκρανίας, οι οικονομολόγοι κρούουν το κώδωνα του κινδύνου για τις επιπτώσεις στην παγκόσμια οικονομία, που προηγούνται του πολέμου. Ούτε το έμφραγμα στην εφοδιαστική αλυσίδα έχει εκλείψει, ούτε ο πληθωρισμός έχει υποχωρήσει, αντιθέτως στοιχειώνει τις μεγαλύτερες οικονομίες του δυτικού κόσμου. Τις τελευταίες ημέρες, πληθαίνουν τα δημοσιεύματα του διεθνούς Τύπου και για τις αυταρχικές μεθόδους, με τις οποίες επιβάλλουν οι κινεζικές αρχές ακραίους περιορισμούς στους κατοίκους της Σαγκάη. Τα νέα lockdowns στην Κίνα ενδέχεται να εγκυμονούν νέους και ίσως μεγαλύτερους κινδύνους, για την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, καθώς έχουν αποκλείσει τη Σαγκάη, το μεγαλύτερο λιμάνι του κόσμου και το πιο σημαντικό ως προς τον όγκο του εμπορίου που διακινεί, αλλά και την πόλη Κουνσχάν.  Από τη Σαγκάη, διέρχεται τουλάχιστον το 7% των εξαγωγών της Κίνας, γι’ αυτό και η πόλη αντιπροσωπεύει τουλάχιστον το 3,8% του κινεζικού ΑΕΠ. Η Σαγκάη, ειδικότερα, είναι η έδρα εκατοντάδων πολυεθνικών και θυγατρικών των κολοσσών της Δύσης, όπως οι αυτοκινητοβιομηχανίες Tesla και Vokswagen και ο κολοσσός της χαλυβουργίας Thyssenkrupp.  Κίνδυνος μεγάλων ελλείψεων στις δυτικές οικονομίες Σύμφωνα με το Bloomberg, η AP Moller-Maersk A/S, μία από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες στον κόσμο, έχει σταματήσει τις συμβάσεις μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων - ψυγείων στη Σαγκάη, καθώς το αυστηρό lockdown εμποδίζει τη μεταφορά προϊόντων, όπως το κατεψυγμένο κρέας και τα θαλασσινά, από το λιμάνι στην πόλη. Καθώς οι ναυτιλιακές εταιρείες ζητούν από τους πελάτες να αλλάξουν τον προορισμό  των αποστολών τους από τη Σαγκάη ή το Shekou στο Γιαντιάν και το Χονγκ Κονγκ, δημιουργείται ο κίνδυνος να επιδεινωθεί η συμφόρηση στα λιμάνια του κινεζικού νότου, σύμφωνα με τον Τζο Μπράζιλ, αναλυτή δεδομένων στο project44.  Μείωση 40% στο διεθνές εμπόριο Ενδεικτική των επιπτώσεων, που έχει ήδη στην εφοδιαστική αλυσίδα και στο διεθνές εμπόριο, το lockdown στη Σαγκάη, ήταν η ανακοίνωση του Ευρωπαϊκού Εμπορικού Επιμελητηρίου στην Κίνα, που δημοσίευσε τις εκτιμήσεις των επιχειρήσεων - μελών του ότι ο όγκος της κίνησης στο μεγαλύτερο λιμάνι του κόσμου είχε μειωθεί κατά 40% μέσα σε μία εβδομάδα.   Προειδοποιήσεις Παγκόσμιας Τράπεζας και ΔΝΤ Υπογραμμίζοντας την κλίμακα επιβάρυνσης, που συνεπάγεται για την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα από τα νέα lockdowns στην Κίνα, ο Πρόεδρος της Παγκόσμιας Τράπεζας, Ντέιβιντ Μαλπάς, επεσήμανε ότι «σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μας, το 8,5% της παγκόσμιας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι μπλοκαρισμένο μέσα ή γύρω από τα λιμάνια, ποσοστό διπλάσιο σε σχέση με τον Ιανουάριο. Μάλλον θα είναι καλό για όλους να διαφοροποιήσουν πολλές χώρες την εφοδιαστική τους αλυσίδα και να μειώσουν την εξάρτησή τους από την Κίνα». Μπροστά στην άνοδο των τιμών, που επηρεάζουν πολύ τα νοικοκυριά, το ΔΝΤ συνέστησε στις κυβερνήσεις, στη σύνοδο των G20, να λάβουν στοχευμένα μέτρα για να βοηθήσουν τα πιο φτωχά νοικοκυριά και να μην καταφύγουν στη γενικευμένη παροχή επιδομάτων, «τα οποία κοστίζουν πολύ και ωφελούν και τα πλούσια νοικοκυριά».
  • TOP STORY
  • retail
  • αλυσίδα
  • Χονγκ Κονγκ
  • εφοδιαστική
  • Σαγκάη
  • «ντόμινο» παγκόσμια
  • AP Moller-Maersk A/S
  • Shekou
  • Γιαντιάν
  • Πρόεδρος Παγκόσμιας Τράπεζας
  • Ντέιβιντ Μαλπάς