Retail
Ε.Ε: Νέα στρατηγική για αειφόρα κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα
Ε.Ε: Νέα στρατηγική για αειφόρα κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα

Τι προβλέπουν τα νέα μέτρα

Μετά από μεγάλη περίοδο διαβουλεύσεων και προετοιμασίας, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (Ε.Ε.) δημοσίευσε την αναμενόμενη στρατηγική της για τα αειφόρα κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα. Είναι η πρώτη φορά που η Ε.Ε. υιοθετεί μια τόσο ευρεία και φιλόδοξη προσέγγιση πολιτικής για τον τομέα της κλωστοϋφαντουργίας και της ένδυσης που θα έχει πολύ σημαντική επίδραση στους παραγωγούς, το εμπόριο λιανικής αλλά και τους καταναλωτές. Η Ε.Ε. αποφάσισε να δράσει ενεργά για βιώσιμα κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα και επενδύσεις, προκειμένου να αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο παράγονται, επιλέγονται και ανακτώνται τα κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα. Πολλές ευρωπαϊκές εταιρείες έχουν ήδη επιλέξει αυτόν το δρόμο, επομένως η στρατηγική θα πρέπει να τις υποστηρίξει σε αυτήν τη διαδικασία, λαμβάνοντας επιπρόσθετα υπόψη τη σημερινή ενεργειακή κρίση. Η περίοδος μετάβασης, που θα μετατρέψει τη στρατηγική σε οδικό χάρτη δράσεων, θα είναι ιδιαίτερα κρίσιμη. Σε αυτή θα καθοριστεί ο τρόπος με τον οποίο θα επιτευχθούν οι στόχοι βιωσιμότητας, ποιο θα είναι το κόστος για τις ΜΜΕ, πώς μπορούν να υποστηριχθούν οι εταιρείες σε αυτήν την πράσινη μετάβαση, ποιος θα είναι ο αντίκτυπος στην ανταγωνιστικότητα. Η στρατηγική για την κλωστοϋφαντουργία αποτελεί μέρος μιας πολύ ευρύτερης δέσμης, που περιλαμβάνει 16 νέες νομοθετικές δράσεις και άλλες πολιτικές που θα επηρεάσουν άμεσα την αλυσίδα αξίας των κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων. Μεταξύ των μέτρων περιλαμβάνονται: η δημιουργία διαβατηρίου ψηφιακού προϊόντος, η εισαγωγή  απαιτήσεων οικολογικού σχεδιασμού, η παύση της καταστροφής απούλητων ή επιστρεφόμενων κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων, η αντιστροφή της υπερπαραγωγής και της υπερκατανάλωσης ρούχων, η υποστήριξη της έρευνας, της καινοτομίας και των επενδύσεων, η ανάπτυξη των δεξιοτήτων που απαιτούνται για την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση και άλλα. Το πλήρες κείμενο της ανακοίνωσης της επιτροπής μπορείτε να δείτε εδώ.
  • retail
  • προϊόντα
  • επενδύσεις
  • βιώσιμα
  • κλωστοϋφαντουργικά
  • υπερπαραγωγής
  • υπερκατανάλωσης
  • ρούχων