Της Χρύσω Τζιαμπάζη
Με έδρα τη Λάρνακα και παρουσία σε Κύπρο, Ελλάδα, Βουλγαρία και Ρουμανία, ο Όμιλος Ορθοδόξου αποτελεί μία από τις πλέον επιτυχημένες και δυναμικά αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις στην Κύπρο. Ο Όμιλος γιορτάζει 30 χρόνια αδιάλειπτης πορείας και θέτει τις βάσεις για μια ακόμη πιο δυναμική δεκαετία ανάπτυξης.
Εσείς, αγαπητή μου Άννα, ως νεαρή επαγγελματίας βρεθήκατε στο πηδάλιο του Μάρκετινγκ ενός τόσο μεγάλου ομίλου... Ποιες ήταν οι μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίσατε και πώς καταφέρατε να εδραιωθείτε σε έναν τόσο απαιτητικό χώρο;
Η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετώπισα ως υπεύθυνη του τμήματος Μάρκετινγκ του Ομίλου Ορθοδόξου, ήταν όταν ανέλαβα το τμήμα αμέσως μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η οποία είχε πλήξει σοβαρά τον τουρισμό. Αυτό σήμαινε ότι έπρεπε να επαναξιολογήσουμε και να αναδομήσουμε τις στρατηγικές μας από την αρχή, προσαρμοσμένες σε μια νέα πραγματικότητα.
Ο Όμιλος Ορθοδόξου αποτελείται από 10 εταιρείες — 5 στην Κύπρο και 5 στο εξωτερικό, σε αγορές όπως η Ελλάδα, η Βουλγαρία και η Ρουμανία — ενώ απασχολεί πάνω από 250 εργαζόμενους συνολικά. Η διαχείριση αυτών των διαφορετικών εταιρειών, που δραστηριοποιούνται σε ποικίλους τομείς και αγορές, αποτέλεσε μια ακόμη πρόκληση, καθώς οι ιδιαίτερες ανάγκες κάθε εταιρείας — είτε πρόκειται για B2C είτε για B2B — απαιτούσαν μεγάλη ευελιξία και συνεχείς προσαρμογές στις εκάστοτε συνθήκες.
Η εδραίωσή μου στον χώρο βασίστηκε στην προσήλωσή μου στην ποιότητα, την καινοτομία και την προσαρμοστικότητα. Επιπλέον, η υποστήριξη και καθοδήγηση του κ. Αντώνη Ορθοδόξου, υπήρξαν καθοριστικές για την προσωπική μου ανάπτυξη και για την ενίσχυση της ομάδας μάρκετινγκ, προκειμένου να χτίσουμε μια ισχυρή βάση για την επιτυχία και την ανάπτυξή μας στον κλάδο.
Ο Όμιλος Ορθοδόξου γιορτάζει 30 χρόνια παρουσίας. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας και πώς διατηρείτε μια ανθρωποκεντρική κουλτούρα μέσα σε έναν τόσο δυναμικό κλάδο;
Ένα από τα πράγματα που με γεμίζουν υπερηφάνεια και ευγνωμοσύνη που είμαι μέλος του Ομίλου Ορθοδόξου είναι η διατήρηση της ανθρωποκεντρικής προσέγγισης και η συνεχής προτεραιότητα που δίνεται στους ανθρώπους του οργανισμού. Πιστεύω ακράδαντα ότι η κουλτούρα και η φιλοσοφία μας, που τοποθετούν τους εργαζομένους στο επίκεντρο κάθε δραστηριότητας, είναι από τους βασικούς παράγοντες που μας ξεχωρίζουν. Η αφοσίωση των εργαζομένων, πολλοί από τους οποίους είναι μέλη του Ομίλου για πάνω από 20 χρόνια, αποτελεί απόδειξη αυτής της κουλτούρας. Για εμάς, η πραγματική επιτυχία βρίσκεται στους ανθρώπους μας, στην αφοσίωσή τους και στην κοινή πορεία τους με τον Όμιλο.
Πώς είναι δομημένο το τμήμα μάρκετινγκ του ομίλου; Ποιες είναι οι βασικές σας αρμοδιότητες, δεδομένου ότι κάθε εταιρεία έχει διαφορετικές ανάγκες;
Το τμήμα μάρκετινγκ του Ομίλου Ορθοδόξου αποτελείται από μια εξαιρετικά εξειδικευμένη ομάδα τριών επαγγελματιών, οι οποίοι συνδυάζουν μια ευρεία γκάμα δεξιοτήτων, ώστε να μπορούν να ανταποκρίνονται με επιτυχία σε όλες τις απαιτήσεις του διαφημιστικού τομέα.
Η κύρια ευθύνη μου είναι η δημιουργία και υλοποίηση στρατηγικών πλάνων μάρκετινγκ για όλες τις εταιρείες του Ομίλου, συμπεριλαμβανομένων και των αεροπορικών εταιρειών, οι οποίες διαχειρίζονται ως ξεχωριστά accounts.
Η κύρια πρόκληση έγκειται στην προσαρμογή των στρατηγικών μας, στις ειδικές ανάγκες κάθε τομέα του Ομίλου, από τον τουρισμό και την αεροπορία, έως τις ασφαλιστικές υπηρεσίες και την εξεύρεση προσωπικού από τρίτες χώρες. Αυτό απαιτεί τη δημιουργία εξατομικευμένων στρατηγικών, προσαρμοσμένων στις ιδιαίτερες απαιτήσεις κάθε κλάδου, με ταυτόχρονη προσπάθεια διασφάλισης της συνοχής της συνολικής εταιρικής εικόνας του Ομίλου.
Ο Όμιλος εκπροσωπεί σημαντικές αεροπορικές εταιρείες ως GSA. Πώς διαφοροποιείται η στρατηγική μάρκετινγκ για κάθε αεροπορική, και ποιες είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις στην κυπριακή αγορά;
Ο Όμιλος Ορθοδόξου, μέσω της Orthodoxou Aviation, εκπροσωπεί σημαντικές αεροπορικές εταιρείες, όπως η Gulf Air, η Air India, η AnimaWings, η SkyUp Airlines, η Arkia Israeli Airlines, η Ethiopian Airlines και η Qeshm Air, ενώ δραστηριοποιείται επίσης ως αντιπρόσωπος FBO (Fixed Based Operator) για τη Sky Valet στην Κύπρο.
Η στρατηγική μάρκετινγκ κάθε αεροπορικής εταιρείας καθορίζεται από τις ιδιαίτερες ανάγκες της, την κουλτούρα της, το κοινό-στόχο και τις απαιτήσεις της εκάστοτε αγοράς. Κάθε εταιρεία ακολουθεί διαφορετική στρατηγική τοποθέτησης: οι ultra-premium αεροπορικές εταιρείες εστιάζουν στην παροχή εξαιρετικής εξυπηρέτησης, ενώ οι low-cost αεροπορικές εταιρείες δίνουν έμφαση στις ανταγωνιστικές τιμές και στην υψηλή απόδοση. Στην κυπριακή αγορά, η μεγαλύτερη πρόκληση έγκειται στην προσαρμογή των στρατηγικών μάρκετινγκ, έτσι ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες της κάθε αεροπορικής εταιρείας, λαμβάνοντας παράλληλα υπόψη τις τοπικές ιδιαιτερότητες. Παρά την έντονη τουριστική εξάρτηση της Κύπρου, η αγορά διαφέρει από άλλες, λόγω των ιδιαίτερων καταναλωτικών συνηθειών και προτιμήσεων της.
Ο τουριστικός κλάδος αλλάζει συνεχώς. Πώς αντιμετωπίζετε τις σύγχρονες προκλήσεις και ποιες είναι οι βασικές στρατηγικές σας για να παραμείνετε ανταγωνιστικοί;
Ο τουριστικός κλάδος αντιμετωπίζει συνεχείς αλλαγές, επηρεασμένος από τις νέες τεχνολογίες, τις αλλαγές στις καταναλωτικές συμπεριφορές, καθώς και από εξωτερικούς παράγοντες, όπως οι παγκόσμιες κρίσεις ή οι οικονομικές συνθήκες. Για την αντιμετώπιση αυτών των σύγχρονων προκλήσεων, προσπαθούμε να ενσωματώσουμε καινοτόμες προσεγγίσεις που αντανακλούν τις ανάγκες των καταναλωτών, είτε με την επένδυση και αναβάθμιση της ψηφιοποίησης και των τεχνολογιών μας, είτε με την παροχή μιας πιο προσωποποιημένης και user-friendly εμπειρίας, που θα δημιουργεί μια σχέση εμπιστοσύνης. Η ευελιξία στην προσαρμογή των στρατηγικών μας, οι εξατομικευμένες υπηρεσίες που προσφέρουμε και η συνεχής επικοινωνία με το κοινό και τους πελάτες μας, προσφέρουν σίγουρα θετικά αποτελέσματα.
Έχετε στρατηγική για Digital Marketing, TikTok και άλλες σύγχρονες τάσεις στα Social Media;
Προσπαθούμε να παραμένουμε ενημερωμένοι για τις τελευταίες τάσεις στο digital marketing και να αξιοποιούμε στο έπακρο τα ψηφιακά μέσα. Το digital marketing αποτελεί πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της στρατηγικής μας. Το τελευταίο διάστημα, εστιάζουμε ιδιαίτερα στο TikTok, καθώς παρατηρούμε θετικά αποτελέσματα. Παράλληλα, παράγουμε περιεχόμενο και σε άλλες πλατφόρμες, ώστε να ακολουθούμε μια ολοκληρωμένη προσέγγιση που αξιοποιεί όλα τα διαθέσιμα κανάλια και πρακτικές.
Ποιες είναι οι βασικές προτεραιότητες του ομίλου για το 2025 και ποιοι οι στόχοι σας για την επόμενη δεκαετία;
Το 2025 είναι ένας σημαντικός σταθμός για τον Όμιλο Ορθοδόξου, καθώς γιορτάζουμε τα 30 χρόνια παρουσίας μας στην αγορά. Αυτός ο χρόνος θα είναι γεμάτος δράσεις, εκδηλώσεις και πρωτοβουλίες που θα αναδείξουν τη συμβολή του Ομίλου στην πόλη μας, τη Λάρνακα, αλλά και ευρύτερα. Φέτος, είναι η χρονιά κατά την οποία θα γιορτάσουμε όσα έχουμε καταφέρει μέχρι σήμερα, θα ευχαριστήσουμε τους συνεργάτες και πελάτες μας για την εμπιστοσύνη τους και θα κοιτάξουμε με αισιοδοξία το μέλλον.
Όσον αφορά την επόμενη δεκαετία, αναμένεται να εστιάσουμε στην περαιτέρω ενίσχυση της ηγετικής μας θέσης στον τομέα της αεροπορίας, ενώ παράλληλα θα αναπτύξουμε και άλλους τομείς του Ομίλου, ανακοινώνοντας νέες συνεργασίες και έργα που αναλαμβάνουμε. Σκοπός μας παραμένει η διαρκής επέκταση και διαφοροποίηση των δραστηριοτήτων μας, τόσο σε τοπικό, όσο και σε διεθνές επίπεδο.