Marketing Week
Άννα Ελευθερίου: Η Καρδιά της Αχναγάλ που μεταφέρει τις Οικογενειακές Αξίες στο Μέλλον
Η εκπρόσωπος της οικογενειακής επιχείρησης μιλά για την εξέλιξη, την εξωστρέφεια και τις αξίες που οδηγούν την Αχναγάλ σε νέες αγορές και επιτυχία.
Άννα Ελευθερίου: Η Καρδιά της Αχναγάλ που μεταφέρει τις Οικογενειακές Αξίες στο Μέλλον

Πώς θυμάστε τα παιδικά σας χρόνια στην επιχείρηση; Ποια είναι η πιο ζωντανή σας ανάμνηση από την περίοδο που ο πατέρας σας ξεκίνησε την Αχναγάλ;

Είχα γεννηθεί τουλάχιστον μία δεκαετία μετά την ίδρυση της εταιρείας, οπότε δεν έχω προσωπικές αναμνήσεις από το ξεκίνημα. Ωστόσο, από την παιδική μου ηλικία θυμάμαι έντονα πως μεγάλωνα μέσα σε αυτό το έργο, χωρίς πρακτικά να είμαι μέρος του, αλλά να το βιώνω πνευματικά. Το εργοστάσιο βρισκόταν στην αυλή του σπιτιού μας, κάτι που μας επέτρεψε να μεγαλώνουμε μέσα σε αυτή την ατμόσφαιρα. Η αγάπη για την εταιρεία μας μεγάλωσε μαζί μας.

Ποια είναι η θέση σας σήμερα στην εταιρεία, και πώς συνεισφέρετε στους διάφορους τομείς της επιχείρησης; Μπορείτε να μας περιγράψετε μια απλή ημέρα στη δουλειά;

Σήμερα, συμμετέχω σε όλα τα κομμάτια της εταιρείας όπου μπορώ να συνεισφέρω. Η κύρια εργασία μου είναι στο λογιστήριο, αλλά παράλληλα έχω ενεργό ρόλο στη διαχείριση των πωλητών μας. Είμαι υπεύθυνη για την παραλαβή τους και για τη σωστή προετοιμασία της φόρτωσης των προϊόντων, τόσο για την επόμενη ημέρα όσο και για τις ανάγκες του πελατολογίου μας. Δεν κατέχω κάποιον συγκεκριμένο τίτλο, καθώς η οικογενειακή μας νοοτροπία είναι ότι συνεισφέρουμε όπου μπορούμε. Καθημερινά διατηρούμε επαφή με τους υπαλλήλους και τους πελάτες μας, και αυτό θεωρώ ότι είναι καθοριστικό για την επιτυχία μας.

Πώς θα περιγράφατε τη σχέση σας με τους υπαλλήλους της εταιρείας; Τι τακτική ακολουθείτε για να δημιουργήσετε ένα θετικό εργασιακό περιβάλλον;

Η καλή σχέση με τους υπαλλήλους μας είναι προτεραιότητα. Προσπαθούμε να διατηρούμε ανθρώπινες και ειλικρινείς σχέσεις, ώστε η συνεργασία να είναι αποδοτική και αυθεντική. Πιστεύουμε ότι για να είναι ευχαριστημένοι οι πελάτες μας, πρέπει πρώτα να φροντίζουμε τους ανθρώπους μας. Στην παραγωγή, θέλουμε οι εργαζόμενοι να αγαπούν το προϊόν που φτιάχνουν, ενώ όσοι εργάζονται εκτός γραφείου, όπως οι πωλητές μας, είναι η "βιτρίνα" της εταιρείας. Επικοινωνούμε καθημερινά μαζί τους για να εξασφαλίζουμε ότι οι ανάγκες τους καλύπτονται και ότι το αποτέλεσμα είναι το καλύτερο δυνατό.

Έχετε καταφέρει να επεκταθείτε σε αγορές του εξωτερικού. Ποιες ήταν οι μεγαλύτερες προκλήσεις για αυτή την επέκταση, και ποια στρατηγική κίνηση θεωρείτε την πιο επιτυχημένη;

Σήμερα δραστηριοποιούμαστε σε πάνω από 20 χώρες, κυρίως με το χαλούμι, ενώ πρόσφατα λανσάραμε ένα νέο προϊόν, το Veking, το οποίο είναι φυτικό και απευθύνεται στις σύγχρονες διατροφικές τάσεις. Η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη των ξένων αγορών. Μέσω εκθέσεων και προσωπικής επαφής με τους πελάτες μας, καταφέραμε να δημιουργήσουμε ισχυρές σχέσεις και να είμαστε πάντα διαθέσιμοι για τις ανάγκες τους. Η στρατηγική μας βασίζεται στην προσαρμοστικότητα και στην καινοτομία.

Ως γυναίκα επιχειρηματίας και μητέρα, ποιες είναι οι προκλήσεις που αντιμετωπίζετε, και πώς ισορροπείτε τους ρόλους σας;

Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι να ισορροπήσω ανάμεσα στις απαιτήσεις της δουλειάς και τις ανάγκες της οικογένειας. Πιστεύω πως όλα ξεκινούν από τις αξίες που διδάσκουμε στα παιδιά μας, όπως η ανθρωπιά και ο σεβασμός. Παρότι ο χρόνος που διαθέτω στην οικογένειά μου είναι περιορισμένος, προσπαθώ να τον κάνω ουσιώδη και δημιουργικό. Ο συνδυασμός της επιχειρηματικότητας με τον ρόλο της μητέρας είναι απαιτητικός, αλλά και αλληλένδετος, καθώς η προσπάθεια και στις δύο πτυχές της ζωής μου αποφέρει αποτελέσματα που με δικαιώνουν.

Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια για την Αχναγάλ; Υπάρχουν νέοι στόχοι που θα θέλατε να πραγματοποιηθούν;

Καθημερινά σχεδιάζουμε πολλά καινοτόμα βήματα. Για εμάς, το μέλλον ξεκινά από το παρόν. Αν σήμερα οι υπάλληλοί μας και οι πελάτες μας είναι ικανοποιημένοι, τότε το μέλλον διαμορφώνεται μόνο του. Σκοπεύουμε να συνεχίσουμε την ανάπτυξη με βλέψεις για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα, πάντα με γνώμονα την ποιότητα και την προσαρμογή στις ανάγκες της εποχής.