Τον αυξημένο ρόλο που διαδραματίζει η Κίνα στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία γενικότερα και που ενδέχεται να δικαιολογεί και την πρόσφατη απόφαση απόφαση για επιβολή πρόσθετων δασμών σε κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα καταγράφουν στοιχεία της Eurostat. Στοιχεία που καταγράφουν μεταξύ άλλων πως η Κίνα ήταν το 2022 ο μεγαλύτερος καταναλωτής οχημάτων… made in EU αλλά και ο μεγαλύτερος ξένος προμηθευτής αυτοκινήτων στην ΕΕ.
Σύμφωνα με αυτά το 2022 η εγχώρια αξία της αυτοκινητοβιομηχανίας της ΕΕ, που προήλθε από καταναλωτές εκτός ΕΕ διαμορφώθηκε στα 78,9 δισ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση 54% συγκριτικά με το 2010 (51,1 δι. ευρώ), αλλά μείωση 7% σε ονομαστικούς όρους από το 2015 (84,4 δισ. ευρώ).
Όπως αναφέρει η Eurostat το 2022, η Κίνα ήταν ο μεγαλύτερος καταναλωτής οχημάτων της ΕΕ, αντιπροσωπεύοντας το 21 % της συνολικής εγχώριας προστιθέμενης αξίας της αυτοκινητοβιομηχανίας στην ΕΕ, έναντι των Ηνωμένων Πολιτειών (20 %), που ήταν ιστορικά ο μεγαλύτερος εισαγωγέας και του Ηνωμένου Βασιλείου (13 %). Η Κίνα αναδείχθηκε ως ο κορυφαίος εμπορικός εταίρος του κλάδου τα τελευταία χρόνια, με το μερίδιό της να αυξάνεται από 12 % της εγχώριας προστιθέμενης αξίας της ΕΕ το 2010 σε 21 % το 2022.
Αναφέρει επίσης πως επίσης το 2022, η προστιθέμενη αξία στην αυτοκινητοβιομηχανία εκτός ΕΕ, λόγω της τελικής κατανάλωσης στην ΕΕ, ανήλθε σε 34,6 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με την Eurostat το πιο πάνω ποσό είναι αυξημένο κατά 47 % σε ονομαστικούς όρους σε σύγκριση με το 2015 (23,5 δισ. ευρώ) και αυξημένο κατά 124 % από το 2010 (15,4 δισ. ευρώ).
Καταγράφεις τέλος πως το μεγαλύτερο μέρος της προστιθέμενης αξίας στην αυτοκινητοβιομηχανία εκτός ΕΕ αποδίδεται στους κινέζους παραγωγούς (16 %), έναντι των Ιαπώνων (15 %) και αυτών της Νότιας Κορέας (10 %) και πως η Κίνα σημείωσε τη μεγαλύτερη άνοδο από 9 % το 2010 σε 16 % το 2022.