Τη δική της απάντηση στις εκπτωτικές, χαμηλού κόστους επιλογές των Temu και Shein δίνει η Amazon, εγκαινιάζοντας το Amazon Haul, μια λειτουργία που είναι διαθέσιμη αποκλειστικά στην εφαρμογή για κινητά, προσφέρει παρόμοια είδη μαζικής παραγωγής με έκπτωση όπως οι κινεζικές πλατφόρμες. Η είδηση κρύβεται στο γεγονός ότι τα περισσότερα από τα προϊόντα αυτά αποστέλλονται από την Κίνα.
Κι αυτό αποτελεί μια απόκλιση-πρόκληση από τη μακροχρόνια φήμη της Amazon ως ισχυρής μονάδας ταχέων χρόνων παράδοσης, καθώς ακόμη και ο κολοσσός του ηλεκτρονικού εμπορεία δεν μπορεί να μειώσει τον χρόνο που χρειάζεται για να αποκτήσει αυτά τα προϊόντα στο εξωτερικό.
Η Amazon έπαιζε
το χαρτί της ταχύτητας
Για να αντισταθμίσει τον αντίκτυπο των χαμηλότερων μέσων τιμών πώλησης των ανταγωνιστών της, η εταιρεία βασιζόταν πάντα στο εκτεταμένο δίκτυο τοπικών αποθηκών της που της επιτρέπει να αποστέλλει γρήγορα τα προϊόντα της.
Δεν έχει περάσει καιρός εξάλλου από τότε που η Shein εγκαινίασε την υπηρεσία γρήγορων αποστολών, παράλληλα με την προσπάθειά της να πουλήσει πιο καθημερινά προϊόντα.
Νωρίτερα φέτος, άρχισε να φλερτάρει με επωνυμίες περιποίησης δέρματος και προσωπικής περιποίησης όπως η Colgate-Palmolive για να πουλήσει περισσότερα γνωστά brands από το χαρτοφυλάκιό της στην πλατφόρμα.
Η Amazon, ωστόσο, αντιμετωπίζει τον ανταγωνισμό και από τους αντιπάλους της στο εσωτερικό.
Η Walmart , η μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ στον κόσμο και η μικρότερη εταιρεία λιανικής Target μείωσαν και εκείνες με τη σειρά τους τις τιμές στα βασικά είδη σε έναν αγώνα δρόμου προς τα κάτω, καθώς η κάθε μία προσπαθεί να προσελκύσει αγοραστές που είναι επιφυλακτικοί για τον πληθωρισμό.
Τώρα όμως με την υπηρεσία Amazon Haul, η εταιρεία αποκλίνει από τη συνήθως γρήγορη εκπλήρωση, ανακοινώνοντας πως οι τυπικοί χρόνοι παράδοσης για «προϊόντα με εξαιρετικά χαμηλές τιμές» θα είναι από μία έως δύο εβδομάδες.
Σ’ έχω δει, κάπου σε ξέρω
Η landing page για το Amazon Haul θυμίζει το Shein και το Temu ακόμη και στον σχεδιασμό της: τα στοιχεία εμφανίζονται σε πλέγματα και όχι στην τυπική λίστα του Amazon και οι χρόνοι αποστολής και οι βαθμολογίες με αστέρια δεν είναι ορατές εκτός και αν κάνει ο χρήστης κλικ σε ένα αντικείμενο.
Ορισμένα αντικείμενα φέρουν ετικέτα emoji πυραύλων που προειδοποιούν ότι αυτό το χ προϊόν των 4,99 δολαρίων για παράδειγμα έχει μεγάλη ζήτηση, εξαντλείται.
Σε άλλο προϊόν μπορεί να δει ένα emoji φωτιάς για να δηλώσει πως η τιμή για μια συσκευασία τριών τεμαχίων ενός χ προϊόντος στην τιμή των 2,89 δολαρίων είναι «πολύ χαμηλή».
Η ποικιλία αυτών των προϊόντων σε χαμηλές τιμές καλύπτει κατηγορίες, όπως μόδα, σπίτι, lifestyle, ηλεκτρονικά είδη και άλλα είδη.
Το πείραμα της Amazon
Το πείραμα είναι μια απάντηση στην Temu και σε άλλες ταχέως αναπτυσσόμενες κινεζικές αγορές, οι οποίες έχουν ευημερήσει εν μέσω της εστίασης των καταναλωτών στην προσιτή τιμή, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της GlobalData Νιλ Σόντερς.
Οι σούπερ εντυπωσιακές και μεγάλες εκπτώσεις θα μπορούσαν να κανιβαλίσουν τις άλλες πωλήσεις της Amazon, αλλά αυτό θα μπορούσε να είναι προτιμότερο από το να χάσει μερίδιο από αυτούς τους παίκτες, δήλωσε σε σχόλια που έστειλε με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.
Πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύει το Retail Dive δείχνει ότι οι αμερικανοί καταναλωτές λένε ότι εμπιστεύονται την Amazon σε σχέση με το Temu, αλλά ότι παρόλα αυτά ψωνίζουν όλο και περισσότερο στο Temu. Περίπου το 17,5% των παγκόσμιων ερωτηθέντων σε έρευνα από την εταιρεία λογισμικού μάρκετινγκ Omnisend δήλωσαν ότι πιστεύουν ότι ο κινεζικός ιστότοπος θα μπορούσε να ξεπεράσει την Amazon ως η κορυφαία πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου.
«Το τμήμα λιανικής αξίας ήταν ένας σημαντικός τομέας ανάπτυξης τα τελευταία χρόνια και ενώ ο κανονικός ιστότοπος της Amazon έχει καλή φήμη σχέσης ποιότητας-τιμής, η ευρεία προσφορά του σημαίνει ότι δεν θεωρείται κυρίως ένας καθημερινός προορισμός σε χαμηλή τιμή», τόνισε ο Σάντερς.
Ο ανταγωνισμός
Οι Temu και Shein έχουν υποστεί δριμύτατη κριτική για τις περιβαλλοντικές τους πρακτικές και τα απόβλητα που προκαλούνται από τη γρήγορη μόδα. Και οι δύο εταιρείες έχουν επίσης υποβληθεί σε έρευνες για την προστασία των καταναλωτών στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όπου οι ρυθμιστικές αρχές ερευνούν την πιθανή χρήση εθιστικών μοτίβων σχεδίασης και παράνομων προϊόντων.
Σύμφωνα με το Techcrunck, παρά τη διαμάχη γύρω από αυτά, παραμένουν απίστευτα δημοφιλείς μεταξύ της Gen Z. Σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας πληροφοριών εφαρμογών Appfigures, η πιο δημοφιλής εφαρμογή μεταξύ των χρηστών των ΗΠΑ ηλικίας 18 έως 24 ετών ήταν το Temu, με σχεδόν 42 εκατομμύρια λήψεις το διάστημα Ιανουάριος-Οκτώβριος 2024.
Για τον Shein, αυτή η εκτίμηση είναι περίπου 14,7 εκατομμύρια λήψεις, αν και είναι πιθανό ότι η διαφορά στους αριθμούς λήψης οφείλεται στο γεγονός ότι οι χρήστες τηςGen Z έχουν ήδη κατεβάσει το app, το οποίο κυκλοφόρησε πολύ πριν από εκείνο της Temu.
Είναι η κατάλληλη
στιγμή για την Amazon;
Περισσότερο αμφίβολη, θα έλεγε κανείς, για την Amazon να επενδύσει σε αυτό το επιχειρηματικό μοντέλο, δεδομένου ότι ο εκλεγμένος πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ έχει προτείνει την επιβολή ενός φόρου 60% στα εισαγόμενα κινεζικά προϊόντα.
Ωστόσο, η δημοτικότητα των κινεζικών αποστολών ηλεκτρονικού εμπορίου έχει προσελκύσει την προσοχή των δύο μερών. Η κυβέρνηση Μπάιντεν έχει ήδη προτείνει δράση στο Κογκρέσο για να πατάξει αυτό που αποκαλεί «σημαντική αυξημένη κατάχρηση» από τις κινεζικές εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου της εξαίρεσης «de minimis» – που επιτρέπει σε αποστολές αξίας κάτω των 800 δολαρίων να εισέλθουν στις ΗΠΑ χωρίς δασμούς, κάτι που βοηθά τους λιανοπωλητές όπως η Temu και η Shein να διατηρήσουν τόσο χαμηλά περιθώρια κέρδους.
Πηγή: ot.gr