Retail
Η Coffee Island μπαίνει στις αγορές της Ινδίας και της Γαλλίας
Σήμερα το δίκτυο της Coffee Island αποτελείται από 495 καταστήματα, εκ των οποίων τα 49 στην Κύπρο
Η Coffee Island μπαίνει στις αγορές της Ινδίας και της Γαλλίας

«Θέλουμε να γίνουμε πολυεθνική», δήλωσε χθες το μεσημέρι ο διευθύνων σύμβουλος της Coffee Island, Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου. Και κάθε πολυεθνική που… σέβεται τον εαυτό της θα πρέπει να έχει παρουσία σε πολλές και κρίσιμες αγορές, αλλά και παραγωγική, εκτός από εμπορική δραστηριότητα, πέραν των συνόρων της. Εχοντας συμπληρώσει 1/4 του αιώνα, η εταιρεία που ξεκίνησε το 1999 από την Πάτρα και διαθέτει ήδη δύο παραγωγικές μονάδες στην Αχαΐα, εδώ και 25 ημέρες λειτουργεί στην Αίγυπτο μία ακόμη παραγωγική μονάδα, για τον εφοδιασμό των 5 καταστημάτων που λειτουργούν υπό το σήμα της στη μεγάλη αυτή βορειοαφρικανική αγορά. Μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του ∆εκεμβρίου, εξάλλου, η Coffee Island εισέρχεται στην πολυπληθέστερη πλέον χώρα του κόσμου, την Ινδία, ανοίγοντας κατάστημα στο Νέο ∆ελχί. Μάλιστα, με τον τρόπο αυτό θα γίνει η πρώτη ευρωπαϊκή αλυσίδα καφέ που θα εισέλθει σε αυτή την αγορά του 1,4 δισ. ανθρώπων.

Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε χθες ο κ. Κ. Κωνσταντινόπουλος, η παραγωγική μονάδα στην Αίγυπτο έχει φτιαχτεί από κοινοπρακτικό σχήμα, στο οποίο η Coffee Island συμμετέχει κατ’ αρχάς με 30% –χωρίς να αποκλείεται το ενδεχόμενο η συμμετοχή της να αυξηθεί μελλοντικά–, με το 70% να κατέχει τοπικός συνεργάτης. Η μονάδα, η οποία βρίσκεται μεταξύ Καΐρου και Αλεξάνδρειας, είναι ακόμη μικρή, καθώς για την ώρα εξυπηρετεί τις ανάγκες των 5 καταστημάτων στην Αίγυπτο, αλλά με προοπτική και την απαιτούμενη υποδομή να επεκτείνεται, προκειμένου να καλύψει μεγαλύτερη ζήτηση. Ζήτηση, η οποία θα προέλθει από τη μελλοντική διεύρυνση του δικτύου καταστημάτων, αλλά κυρίως από τα πλάνα της Coffee Island για την παραγωγή καφέδων που θα διατίθενται στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων (σούπερ μάρκετ) της Αιγύπτου, καθώς και για την παραγωγή προϊόντων για λογαριασμό τρίτων. Για ποιο λόγο έγινε η επιλογή της Αιγύπτου για την πρώτη απόπειρα παραγωγικής δραστηριότητας εκτός ελληνικών συνόρων; «Πρόκειται για μια αγορά 110 εκατομμυρίων ανθρώπων με το 50% του πληθυσμού να είναι κάτω των 23 ετών», απάντησε ο κ. Κωνσταντινόπουλος. Και με μεγάλη τουριστική κίνηση από όλο τον κόσμο, θα προσθέταμε εμείς. Αλλωστε, δεν είναι τυχαίο ότι το ένα από τα πέντε καταστήματα στην Αίγυπτο που άνοιξε φέτος βρίσκεται στις πυραμίδες της Γκίζας.

Οι λόγοι πίσω από την επιλογή της Ινδίας είναι διαφορετικοί: πέρα από το μέγεθος της αγοράς, καθοριστικό ρόλο διαδραματίζουν για την Coffee Island τα μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης, δεδομένου ότι, αν και η χώρα διαθέτει πλούσια παραγωγή καφέ, αυτή δεν έχει ισχυρή παρουσία. Κάποιες προσπάθειες γίνονται τα τελευταία χρόνια από παραγωγούς σε μικρές κοινότητες, όπως εξήγησε ο κ. Κωνσταντινόπουλος, τις οποίες θα επιχειρήσει να αξιοποιήσει η ελληνική εταιρεία. Η μεταποίηση του καφέ θα γίνεται στην Ινδία και σε επόμενο χρόνο εξετάζεται η δημιουργία παραγωγικής μονάδας εκεί από την Coffee Island στο μοντέλο που ακολουθεί ήδη στην Αίγυπτο. Η διοίκηση της Coffee Island εμφανίζεται να ποντάρει πολύ στην αγορά της Ινδίας και έχει στόχο τον πολλαπλασιασμό του δικτύου την επόμενη 5ετία.

Το 2025, πάντως, ο κεντρικός στόχος της εταιρείας είναι η διεύρυνση του αποτυπώματός της εκτός Ελλάδας, εκτιμώντας ότι μπορεί πλέον να κεφαλαιοποιήσει την εμπειρία που έχει αποκτήσει.

Σήμερα το δίκτυο της Coffee Island αποτελείται από 495 καταστήματα, εκ των οποίων τα 430 στην Ελλάδα, 49 στην Κύπρο και τα υπόλοιπα σε Αίγυπτο, Ηνωμένο Βασίλειο, Ελβετία, Βουλγαρία, Ισπανία, Ρουμανία, Χονγκ Κονγκ, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Καναδά και σύντομα και στην Ινδία. Το 2025 θα ξεκινήσει να λειτουργεί κατάστημα και στη Γαλλία.

Το 2023 ο κύκλος εργασιών της Coffee Island διαμορφώθηκε σε 36,9 εκατ. ευρώ, ενώ ο λεγόμενος συστημικός τζίρος (κύκλος εργασιών που περιλαμβάνει και τον τζίρο των καταστημάτων franchising) υπολογίζεται σε περίπου 130 εκατ. ευρώ. Οι επενδύσεις την περίοδο 2021-2024 ήταν 8,4 εκατ. ευρώ.