Η Αγγελική Αθανασιάδη, Founder & Creative Director του Graphic Stories, του διεθνούς συνέδριου-φεστιβάλ που επαναπροσδιορίζει τη γραφιστική τέχνη, χτίζει γέφυρες στον δημιουργικό κόσμο και προωθεί την κοινωνική ευαισθησία μέσα από την τέχνη.
Το Graphic Stories ConFest ολοκλήρωσε έναν κύκλο 10 χρόνων από την πρώτη του διοργάνωση. Ποιο ήταν το όραμα και οι αξίες που σας ενέπνευσαν να δημιουργήσετε αυτό το συνέδριο-φεστιβάλ, και πώς ελπίζατε να συμβάλετε στην αλλαγή της αντίληψης για τη γραφιστική τέχνη πέρα από τα εμπορικά της πλαίσια;
Το Graphic Stories ξεκίνησε το 2014 ως ιδέα και υλοποιήθηκε πιλοτικά με την πρώτη συνάντηση σχεδιαστών οπτικής επικοινωνίας στην Κύπρο το 2015. Η αφορμή για αυτή τη δράση ήταν η διαπίστωσή μου ότι υπήρχε έλλειψη διοργανώσεων που να ενισχύουν τον χώρο της οπτικής επικοινωνίας στο νησί. Με μικρά, σταθερά βήματα κάθε χρόνο, το Graphic Stories εξελίχθηκε, επεκτάθηκε και εκτός συνόρων και πλέον αποτελεί ένα διεθνές συνέδριο-φεστιβάλ. Το 2023, κατοχυρώσαμε τον τίτλο ConFest (Conference – Festival), συνδυάζοντας τα χαρακτηριστικά του συνεδρίου και του φεστιβάλ, ώστε να διατηρήσει τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του και να ξεχωρίσει από άλλες διοργανώσεις που εμφανίστηκαν αργότερα.
Ο στόχος μας ήταν να δημιουργήσουμε μια πλατφόρμα όπου οι δημιουργοί οπτικής επικοινωνίας θα έρχονται σε επαφή όχι μόνο μεταξύ τους αλλά και με τον εμπορικό κόσμο, λειτουργώντας ως γέφυρα μεταξύ των σχεδιαστών και των πελατών τους. Η οπτική επικοινωνία είναι στενά συνδεδεμένη με τον εμπορικό κόσμο, και μέσα από το ConFest, επιδιώκουμε να δημιουργήσουμε μια κοινή γλώσσα επικοινωνίας που διευκολύνει την κατανόηση των αναγκών και των προκλήσεων από όλες τις πλευρές. Έτσι, το Graphic Stories απευθύνεται τόσο σε επαγγελματίες και φοιτητές του χώρου όσο και στον επιχειρηματικό κόσμο.
Όσον αφορά την αλλαγή της αντίληψης για τη γραφιστική πέρα από τα εμπορικά της πλαίσια, η φιλοσοφία μας βασίζεται στην ιδέα ότι η γραφιστική δεν είναι απλώς ένα εργαλείο πωλήσεων, αλλά και ένα μέσο έκφρασης και κοινωνικού διαλόγου. Μέσα από το Graphic Stories, προωθούμε την ιδέα ότι η οπτική επικοινωνία μπορεί να συμβάλλει στην καλλιέργεια της πολιτιστικής ταυτότητας και στην ευαισθητοποίηση του κοινού για κοινωνικά ζητήματα. Θέλουμε οι συμμετέχοντες να δουν τον σχεδιασμό ως κάτι περισσότερο από μια εμπορική δραστηριότητα – να τον αντιληφθούν ως ένα μέσο που μπορεί να προκαλέσει αλλαγές στην κοινωνία και να ενισχύσει την ανθρώπινη εμπειρία, προωθώντας την ουσιαστική επικοινωνία και την αλληλεπίδραση. Η οπτική επικοινωνία μας αφορά όλους, όπως εκφράζουμε και μέσα από το μόττο του ConFest.
Κατά τη διάρκεια αυτών των δέκα χρόνων, το Graphic Stories ConFest αγκαλιάστηκε από την κοινότητα και εξελίχθηκε σε ένα σημαντικό γεγονός για το χώρο της γραφιστικής. Ποιοι θεωρείτε πως ήταν οι παράγοντες που συνέβαλαν στην απήχηση και την επιτυχία του συνεδρίου-φεστιβάλ;
Η επιτυχία του Graphic Stories ConFest βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην αυθεντικότητα και στην ανθρωποκεντρική του προσέγγιση. Από την πρώτη στιγμή, το ConFest δημιουργήθηκε ως ένας χώρος σύνδεσης, έμπνευσης και αλληλεπίδρασης για τους δημιουργούς. Η φιλοσοφία μας είναι να προσφέρουμε στους συμμετέχοντες μια ουσιαστική εμπειρία, όπου η γνώση, η ανταλλαγή ιδεών και η προσωπική επαφή έχουν πρωταρχικό ρόλο.
Ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες της επιτυχίας μας είναι η αφοσιωμένη ομάδα μας, η οποία αποτελείται από επαγγελματίες με πάθος για την οπτική επικοινωνία. Η συνεισφορά των χορηγών μας υπήρξε καθοριστική, καθώς και η στήριξη των χώρων που φιλοξενούν τις δράσεις μας με συνέπεια και ζεστασιά. Ιδιαίτερα σημαντική είναι επίσης η υποστήριξη των εθελοντών μας, που με τον ενθουσιασμό και την αφοσίωσή τους συνεισφέρουν καθοριστικά στην οργάνωση και την υλοποίηση κάθε διοργάνωσης. Κάθε ένας από αυτούς τους παράγοντες προσδίδει στο ConFest έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα φιλοξενίας και οικειότητας, που αγκαλιάζει τους συμμετέχοντες και τους προσφέρει μια μοναδική εμπειρία.
Η παρουσία σημαντικών προσωπικοτήτων από τον χώρο της οπτικής επικοινωνίας ήταν επίσης καθοριστική. Διεθνούς φήμης σχεδιαστές και δημιουργοί εμπιστεύτηκαν τη διοργάνωση, συμμετέχοντας ως ομιλητές και καθοδηγητές εργαστηρίων. Ενδεικτικά, η Georgia Angelopoulos από την Αμερική, ο Mauro Pastore από την Ιταλία, και ο Vladimir Radibratovic από τη Σερβία, έχουν συνεισφέρει στο πρόγραμμα προσφέροντας τις γνώσεις τους και εμπνέοντας το κοινό.
Ένα από τα σημαντικότερα γεγονότα στην πορεία του Graphic Stories ήταν η συμμετοχή του David Carson, ενός από τους πιο αναγνωρισμένους σχεδιαστές παγκοσμίως, ως κεντρικού ομιλητή στο 5ο Graphic Stories. Όπως ο ίδιος δήλωσε, λαμβάνει πολλές προσκλήσεις από μεγάλες πόλεις και φεστιβάλ, τις οποίες συνήθως απορρίπτει. Ωστόσο, στο Graphic Stories, είδε κάτι διαφορετικό και μοναδικό, κάτι που τον ώθησε να αποδεχτεί την πρόσκλησή μας. Η υποστήριξη αυτή από τόσο καταξιωμένες προσωπικότητες αποτελεί αναγνώριση της ποιότητας και του βάθους της διοργάνωσης, ενώ ενισχύει τη φήμη του ConFest ως μια αξιόλογη διεθνή πλατφόρμα για την οπτική επικοινωνία.
Οι παράγοντες αυτοί έχουν συμβάλλει στο να καταστήσουν το Graphic Stories ConFest έναν σημαντικό θεσμό, που συνδυάζει την εκπαίδευση και την καινοτομία, δημιουργώντας μια ζωντανή κοινότητα που αγκαλιάζει την οπτική επικοινωνία με σεβασμό και όραμα για το μέλλον.
Μέσα από τις δράσεις, φαίνεται ότι το Graphic Stories ConFest δίνει έμφαση σε έναν ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα, δημιουργώντας έναν χώρο αλληλεπίδρασης και προσωπικής έκφρασης. Πώς επιτυγχάνεται αυτή η διάσταση και πώς πιστεύετε ότι βοηθάει τους συμμετέχοντες να εξελίσσονται;
Το Graphic Stories δεν είναι ένα αποστειρωμένο συνέδριο, ούτε ένα τυποποιημένο φεστιβάλ. Βασίζεται στην ιδέα της ανοιχτής και διαδραστικής εμπειρίας, όπου οι συμμετέχοντες καλούνται να συνδεθούν, να εκφραστούν και να εξελιχθούν μέσα από τις ποικίλες δράσεις του. Μέσα από διαλέξεις που παρουσιάζονται ως αφηγήσεις προσωπικών ιστοριών, οι συμμετέχοντες έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν τη δουλειά μεγάλων σχεδιαστών με τρόπο άμεσο και χωρίς τη χρήση ξύλινης γλώσσας.
Παράλληλα, μέσω εξειδικευμένων εργαστηρίων, διεθνών εκθέσεων αφισών και διαδραστικών installation, δημιουργούμε έναν χώρο όπου οι δημιουργοί μπορούν να αλληλεπιδράσουν με το κοινό, το οποίο έχει τη δυνατότητα να συμμετέχει ενεργά. Έτσι ενισχύεται η αίσθηση της κοινότητας μέσα από πλατφόρμες που προάγουν την προσωπική έκφραση και ανάπτυξη.
Από το 2017, έχουμε διοργανώσει διεθνείς διαγωνισμούς αφισών με κοινωνικό και πολιτιστικό χαρακτήρα, με θέματα όπως: "Λευκωσία, η πόλη της ουτοπίας", "Γραφή, το έναυσμα του πολιτισμού", "Graphic Design: Αμφισβητώντας την αντίληψη", "Πολιτιστική κληρονομιά, ένας κόσμος - ένα μέλλον", "Γκρεμίστε τα τείχη", "Ανεκτικότητα", "Η δύναμη των νέων" και "Destinat10n". Οι διαγωνισμοί και οι εκθέσεις αφισών του Graphic Stories έδωσαν την ευκαιρία στους σχεδιαστές να εκφραστούν πάνω σε καίρια κοινωνικά θέματα και να συμβάλουν σε έναν διάλογο με παγκόσμιο χαρακτήρα. Σημαντικό είναι να αναφερθεί ότι συνολικά έχουν συμμετάσχει πάνω από 6.000 σχεδιαστές παγκοσμίως. Με την υποστήριξη χορηγών και πανεπιστημίων, έχουμε προσφέρει δώρα αξίας άνω των €100.000, όπως υποτροφίες μερικής ή ολικής φοίτησης, καθώς και χρήσιμα εργαλεία για τους σχεδιαστές. Αυτές οι ενέργειες αντικατοπτρίζουν τη δέσμευσή μας να υποστηρίζουμε την επαγγελματική και προσωπική ανάπτυξη των συμμετεχόντων, παρέχοντας τους πόρους και τις ευκαιρίες που χρειάζονται για να εξελιχθούν.
Η δέσμευση του Graphic Stories στην καινοτομία φαίνεται και από την πρωτοποριακή του προσέγγιση σε θέματα τεχνολογίας. Το 2018, εισάγαμε την έννοια της τεχνητής νοημοσύνης στο πρόγραμμά μας, όταν για τους περισσότερους ήταν ακόμη κάτι άγνωστο. Σήμερα, το 2024, η τεχνητή νοημοσύνη αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του σχεδιαστικού διαλόγου, και το ConFest συνεχίζει να βρίσκεται στην πρωτοπορία αυτών των εξελίξεων, προετοιμάζοντας τους σχεδιαστές για τις προκλήσεις του μέλλοντος.
Με αυτές τις πολυδιάστατες δράσεις, το Graphic Stories ConFest δεν είναι απλώς ένα σημείο συνάντησης για τους δημιουργούς, αλλά και ένας ζωντανός χώρος έμπνευσης, κοινωνικής δράσης και προώθησης αξιών, ενώ παράλληλα προσφέρει την ευκαιρία στους συμμετέχοντες να εξελιχθούν τόσο σε επαγγελματικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο.
Είστε συνιδρυτικό μέλος της Παγκόσμιας Ένωσης Βιομηχανικού Σχεδιασμού (WIDA) και συμμετείχατε στο Παγκόσμιο Συνέδριο Βιομηχανικού Σχεδιασμού στην Κίνα. Ποιος ήταν ο στόχος σας για τη δημιουργία της WIDA, και τι σημαίνει για εσάς αυτή η διεθνής αναγνώριση;
Η ίδρυση της WIDA ξεκίνησε ως ένα όραμα για έναν κόσμο όπου ο βιομηχανικός σχεδιασμός δεν θα είναι απλώς ένα επάγγελμα, αλλά μια δύναμη για παγκόσμια αλλαγή. Με κεντρικούς άξονες την καινοτομία, τη βιωσιμότητα και την κοινωνική υπευθυνότητα, η WIDA στοχεύει να γεφυρώσει πολιτισμούς και ιδέες, προάγοντας την αξία του βιομηχανικού σχεδιασμού στην καθημερινή ζωή και στη βελτίωση της ποιότητας του κόσμου που μας περιβάλλει.
Η συμμετοχή μου στο Παγκόσμιο Συνέδριο Βιομηχανικού Σχεδιασμού (WIDC2024) στην Κίνα ήταν πραγματικά μια ανεπανάληπτη εμπειρία. Το συνέδριο, το οποίο διοργανώθηκε από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Βιομηχανικού Σχεδιασμού (GDIO) με την υποστήριξη του Οργανισμού Βιομηχανικής Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών (UNIDO), συγκέντρωσε πάνω από 500,000 άτομα δια ζώσης, ενώ 7,7 εκατομμύρια άνθρωποι το παρακολούθησαν διαδικτυακά! Αυτοί οι αριθμοί δείχνουν το τεράστιο ενδιαφέρον της διεθνούς κοινότητας για τις νέες προσεγγίσεις και εξελίξεις στον βιομηχανικό σχεδιασμό, και με κάνουν να συνειδητοποιώ το πόσο σημαντικό είναι το έργο που επιτελούμε.
Η ευκαιρία να εκπροσωπήσω την Ελλάδα και την Κύπρο σε ένα τόσο σπουδαίο διεθνές γεγονός δεν με γέμισε μόνο ενθουσιασμό και υπερηφάνεια, αλλά και με μια βαθιά αίσθηση ευθύνης. Αυτή η αναγνώριση, για κάποιους, μπορεί να σημαίνει «επιτυχία», για μένα όμως είναι μια επιβεβαίωση ότι ο δρόμος που έχουμε διαλέξει είναι ο σωστός και ότι η οπτική επικοινωνία μπορεί πραγματικά να συμβάλει σε έναν καλύτερο, πιο βιώσιμο κόσμο. Η συμμετοχή στο WIDC2024 δεν είναι απλώς μια προσωπική τιμή, είναι μια αναγνώριση για την Ελλάδα και την Κύπρο, που ενισχύει τη θέση τους στον παγκόσμιο χάρτη του βιομηχανικού σχεδιασμού. Αυτό μου δίνει ώθηση να συνεχίσω το έργο μας, προωθώντας τη γνώση, τη συνεργασία και την καινοτομία σε διεθνές επίπεδο.
Εκτός από τη δράση σας ως Founder & Creative Director του Graphic Stories, έχετε επίσης ακαδημαϊκή παρουσία και παρέχετε εργαστήρια Γραφιστικής σε παιδιά και ενήλικες. Ποια είναι η προσέγγισή σας στην εκπαίδευση και πώς συμβάλλει στην κατανόηση του γραφιστικού επαγγέλματος;
Η εκπαίδευση για μένα ήταν μονόδρομος. Πάντα ένιωθα την έντονη ανάγκη να μοιραστώ τις γνώσεις και το πάθος μου για τη γραφιστική. Ως ενεργή σχεδιάστρια, η επαφή με ανθρώπους όλων των ηλικιών μέσα από την εκπαίδευση μου δίνει την ευκαιρία όχι μόνο να εμπνεύσω αλλά και να εμπνευστώ, να μεταδώσω τη χαρά του δημιουργικού κόσμου της γραφιστικής και να τους βοηθήσω να ανακαλύψουν τις δυνατότητές τους. Έμαθα τι σημαίνει "γραφίστας" όταν ήμουν 16 ετών, από έναν… γραφίστα! Μέχρι τότε, δεν γνώριζα ότι υπάρχει ένα επάγγελμα που συνδέει όλα όσα αγαπούσα: τα βιβλία, τις εικονογραφήσεις, τις συσκευασίες, τις αφίσες, τις διαφημίσεις. Αυτή η ανακάλυψη υπήρξε καθοριστική και μου έδωσε το κίνητρο να εκπαιδεύω παιδιά από 6 έως 18 χρονών, δίνοντάς τους την ευκαιρία να γνωρίσουν τον κόσμο της γραφιστικής από νωρίς και να ανακαλύψουν τον δικό τους δημιουργικό εαυτό.
Επιπλέον, υποστηρίζοντας τη δια βίου μάθηση, ως πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια της Αρχής Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού (ΑΝΑΔ), έχω τη χαρά να προσφέρω εκπαίδευση και σε ενήλικες, να ενισχύσω τις ψηφιακές τους δεξιότητες, τη δημιουργικότητά τους και να προσφέρω γνώση προσαρμοσμένη στις ανάγκες κάθε ηλικιακής και επαγγελματικής ομάδας.
Σε σχέση με τον ακαδημαϊκό τομέα, διδάσκω Γραφιστική και Μάρκετινγκ στο American University of Cyprus. Είναι χαρά μου που μπορώ και ενισχύω τη δημιουργικότητα των φοιτητών μου, βοηθώντας τους να αναπτύξουν τις γνώσεις και δεξιότητές τους. Είναι σημαντική ικανοποίηση να βλέπω την εξέλιξή τους και να συμμετέχω στη διαμόρφωση της επόμενης γενιάς γραφιστών, ενώ παράλληλα με γεμίζει αισιοδοξία για το μέλλον του κλάδου μας.
Προσφέρετε επίσης εργαστήρια με στόχο την ψυχική ενδυνάμωση μέσω της τέχνης. Πώς οδηγηθήκατε σε αυτό και πώς πιστεύετε ότι η τέχνη μπορεί να υποστηρίξει την ψυχολογία των συμμετεχόντων;
Η εμπειρία μου στην εκπαίδευση, σε συνδυασμό με την επαφή μου με ανθρώπους όλων των ηλικιών, με οδήγησε να αναγνωρίσω την ανάγκη για ελεύθερη έκφραση και ψυχική ενδυνάμωση. Πάντα πίστευα ότι οι τέχνες μπορούν να "σώσουν"! Κάθε μορφή τέχνης έχει τη δύναμη να λειτουργεί σαν διέξοδος, δίνοντας στους ανθρώπους ένα μέσο να συνδεθούν με τον εαυτό τους και να εξερευνήσουν βαθύτερα τον εσωτερικό τους κόσμο. Με κίνητρο την επιθυμία αρκετών μαθητών μου να τους προσφέρω κάτι νέο, αποφάσισα να ολοκληρώσω την πιστοποίησή μου ως Therapeutic Art Life Coach.
Μέσα από Art Empowerment, διοργανώνω εργαστήρια που εστιάζουν στην ψυχική ενδυνάμωση μέσω της τέχνης, προσφέροντας στους συμμετέχοντες ένα ασφαλές και δημιουργικό περιβάλλον όπου μπορούν να εκφραστούν ελεύθερα, να ανακαλύψουν και να επεξεργαστούν τα συναισθήματά τους. Αυτά τα εργαστήρια απευθύνονται σε όλους, ανεξάρτητα από το καλλιτεχνικό τους υπόβαθρο, καθώς πιστεύω πως η τέχνη είναι προσιτή και ωφέλιμη για τον καθένα.
Όλοι μπορούν να δημιουργήσουν, αρκεί να αφεθούν ελεύθεροι. Η τέχνη μπορεί να είναι ένα ισχυρό εργαλείο ενδυνάμωσης και αυτοβελτίωσης, δίνοντας στους συμμετέχοντες τα εργαλεία να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της καθημερινότητας και να ανακαλύψουν νέες πτυχές του εαυτού τους.
Η τέχνη μπορεί να γίνει ο προορισμός όπου βρίσκουμε τον εαυτό μας, ακριβώς όπως το "Graphic Stories" έχει γίνει προορισμός για δημιουργούς από όλο τον κόσμο. Στα 10 χρόνια αυτής της διαδρομής, δημιουργήσατε το ντοκιμαντέρ "Graphic Stories: Destination". Ποιος ήταν ο σκοπός αυτού του έργου και πόσο σημαντική είναι για εσάς η διεθνής προβολή του;
Το "Graphic Stories: Destinati10n" αποτελεί μια ανασκόπηση της δεκαετούς μας πορείας, αποτυπώνοντας τις στιγμές που διαμόρφωσαν την ταυτότητα του Graphic Stories. Μέσα από αυτό το ντοκιμαντέρ, φιλοξενούμε συνεντεύξεις από διεθνώς αναγνωρισμένες προσωπικότητες, όπως οι David Carson, Julia Kahl, Rob Snow, Στέφανος Καράγκος, Πάνος Βασιλείου και Χάρης Τσέβης, οι οποίοι αποκαλύπτουν την πολυδιάστατη φύση του συνεδρίου-φεστιβάλ και την επίδρασή του στον χώρο της οπτικής επικοινωνίας.
Μοιράζομαι μαζί σας ότι μόλις μας ανακοινώθηκε πως το ντοκιμαντέρ "Graphic Stories: Destinati10n" επιλέχθηκε να προβληθεί στο 18ο Φεστιβάλ Ελληνικού Ντοκιμαντέρ στη Χαλκίδα! Αυτή η συμμετοχή αποτελεί σημαντική αναγνώριση για το Graphic Stories, στην επέτειο των 10 χρόνων του. Η παρουσία του στο φεστιβάλ υπογραμμίζει την απήχηση του έργου μας, δίνοντας την ευκαιρία σε ένα ευρύτερο κοινό να ανακαλύψει την πορεία και τον αντίκτυπο του Graphic Stories.
Το Graphic Stories είναι μια πολυδιάστατη εμπειρία. Το ντοκιμαντέρ, αποτυπώνει όχι μόνο την εξέλιξη, αλλά και την ανθεκτικότητα του απέναντι σε προκλήσεις, δείχνοντας ότι με αποφασιστικότητα μπορούμε να ξεπεράσουμε κάθε εμπόδιο. Θέλουμε το "Destinati10n" να λειτουργήσει ως έμπνευση για τους νέους, στέλνοντας το μήνυμα να κυνηγήσουν τα όνειρά τους και να επενδύσουν στη δημιουργικότητα και το όραμά τους. Όπως αποδεικνύει το δικό μας ταξίδι, η δημιουργικότητα ξεκινά από μια ιδέα και ένα μολύβι - και όσο υπάρχει έμπνευση, οι δυνατότητες είναι πραγματικά απεριόριστες.
Εκτός από το Graphic Stories ConFest, έχετε εκδώσει το βιβλίο "Γραφιστορίες". Ποια είναι η σημασία αυτού του έργου για εσάς και τι μήνυμα θέλετε να περάσετε μέσω αυτού;
Το βιβλίο-λεύκωμα "Γραφιστορίες" αποτελεί μια συλλογή από την πενταετή μου αρθρογραφία στην ομώνυμη στήλη της εφημερίδας Πολίτης, συγκεντρώνοντας 62 θεωρητικά άρθρα και 28 συνεντεύξεις με καταξιωμένους δημιουργούς του χώρου της οπτικής επικοινωνίας. Στόχος μου ήταν να μυήσω τους αναγνώστες στη δύναμη και τη σημασία της οπτικής επικοινωνίας. Μέσα από τις αφηγήσεις των επαγγελματιών που φιλοξενούνται στο βιβλίο, ο αναγνώστης μπορεί να κατανοήσει βαθύτερα τη φιλοσοφία της γραφιστικής, της εικονογράφησης, του animation και άλλων σχετικών τεχνών, ενώ παράλληλα να εμπνευστεί από τις εμπειρίες και τα διδάγματα κορυφαίων του κλάδου.
Η αναγνώριση του βιβλίου Γραφιστορίες από το Υπουργείο Παιδείας της Κύπρου και η βράβευσή του στα Pygmalion Awards επιβεβαιώνουν την αξία και την επίδρασή του στον δημιουργικό χώρο. Επιπλέον, το βιβλίο είναι διαθέσιμο προς μελέτη στις βιβλιοθήκες όλων των Πανεπιστημίων της Κύπρου, στη Δημοτική Πανεπιστημιακή Βιβλιοθήκη Λεμεσού και στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Λευκωσίας.
Η οπτική επικοινωνία μας αφορά όλους! Είναι παντού γύρω μας, επηρεάζοντας τον τρόπο που κατανοούμε και συνδεόμαστε με τον εμπορικό κόσμο και όχι μόνο. Μέσω του βιβλίου αυτού, θέλω να αναδείξω τη σημασία της και να εμπνεύσω τους αναγνώστες να την εκτιμήσουν ως ένα ισχυρό εργαλείο έκφρασης και επικοινωνίας.
Κλείνοντας, ποια είναι τα μελλοντικά σας πλάνα για το Graphic Stories ConFest; Υπάρχουν νέες ιδέες ή αλλαγές που θα θέλατε να εισάγετε στις επόμενες διοργανώσεις;
Το Graphic Stories ConFest συνεχίζει να αναπτύσσεται και η επόμενη διοργάνωση θα πραγματοποιηθεί στις 18-20 Ιουλίου, στην Πάφο, σε συνεργασία με την Boussias Cyprus και την Calanca Biennale της Ελβετίας. Στόχος μας είναι να εμπλουτίσουμε το ConFest με νέες θεματικές και καινοτόμες δράσεις, που ανταποκρίνονται στις εξελισσόμενες ανάγκες της κοινότητας των σχεδιαστών. Η οπτική επικοινωνία είναι ένα ζωντανό και δυναμικό πεδίο, και το Graphic Stories ConFest θα παραμείνει ένας χώρος δημιουργικής ανταλλαγής και έμπνευσης, παρέχοντας στους συμμετέχοντες μια πολυδιάστατη εμπειρία.
Στηρίζοντας τη σύνδεση της τοπικής κοινότητας με το διεθνές γίγνεσθαι της τέχνης και του σχεδιασμού, επιδιώκουμε το ConFest να συνεχίσει να αποτελεί ένα σημείο αναφοράς για δημιουργούς από όλο τον κόσμο, προσφέροντας μια πλατφόρμα όπου οι ιδέες, η καινοτομία και η έμπνευση συνδυάζονται και εξελίσσονται.