ους 300 πρωταθλητές μακροχρόνιας ανάπτυξης από εταιρείες της Ευρώπης με τον υψηλότερο σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης για τη δεκαετία έως το 2023, μια περίοδο που καλύπτει τα επακόλουθα της χρηματοπιστωτικής κρίσης και την εισβολή στην Ουκρανία, παρουσιάζουν οι Financial Times.
Η έρευνα, που έγινε σε συνεργασία με τη Statitsa, αναδεικνύει επιχειρήσεις που διατήρησαν την αύξηση των πωλήσεών τους παρά τις ανησυχίες για το οικονομικό μέλλον της ευρωπαϊκής ηπείρου.
Η χώρα με τις περισσότερες εταιρείες στον κατάλογο ήταν η Γερμανία (74), ακολουθούμενη από την Ιταλία (55) και το Ηνωμένο Βασίλειο (48). Ο τομέας που εκπροσωπήθηκε με διαφορά καλύτερα ήταν ο τομέας της πληροφορικής και του λογισμικού, με 14,7% των εταιρειών της κατάταξης, ακολουθούμενος από τον τομέα των κατασκευών και της μηχανικής (7,3%) και τον τομέα των logistics και των μεταφορών (6,7%). Να σημειωθεί πως στη συγκεκριμένη λίστα δεν υπάρχει καμία ελληνική εταιρεία.
Στις αξιοσημείωτες εταιρείες της κατάταξης περιλαμβάνονται η διαδικτυακή εταιρεία λιανικών πωλήσεων Zalando, με έσοδα 10 δισ. ευρώ το 2023, η εταιρεία παροχής πακέτων γεύματος HelloFresh με πωλήσεις 8 δισ. ευρώ και η εταιρεία streaming Spotify με έσοδα 13 δισ. ευρώ. Η διάμεσος των εσόδων των εταιρειών στην αρχή της περιόδου, το 2013, ήταν 2 εκατ. ευρώ και μέχρι το 2023 και είχε αυξηθεί σε 29 εκατ. ευρώ.
H λίστα, σημειώνουν οι FT, δεν αντικατοπτρίζει απαραίτητα το μέγεθος των οικονομιών των χωρών, αλλά, μάλλον, την ικανότητά τους να καινοτομούν και την προθυμία των εταιρειών υψηλής ανάπτυξης να είναι ειλικρινείς με τις οικονομικές πληροφορίες.
Εντείνονται οι ανησυχίες για την ανάπτυξη στην Ευρώπη
Παράλληλα, οι ανησυχίες για το μέλλον της Ηπείρου η οποία μένει πίσω στον τομέα της ανάπτυξης τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την Κίνα εντείνονται. Την ώρα που οι κινεζικές εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων μπαίνουν και επιθυμούν να κατακτήσουν μεγαλύτερα μερίδια αγοράς στην Ευρώπη, η Volkswagen ετοιμάζει δεκάδες χιλιάδες απολύσεις και το κλείσιμο τριών εργοστασίων εντός Γερμανίας, κάτι πρωτάκουστο για τον γερμανικό γίγαντα.
Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία πλήττεται στο σύνολό της, με τον μέσο όσο της πτώσης των μετοχών να αγγίζει το 10%.
Σε πρόσφατο αφιέρωμά του το Bloomberg τόνιζε ότι οι γεωπολιτικοί αντίπαλοι της περιοχής επιδιώκουν να εκμεταλλευτούν την τωρινή ευρωπαϊκή συγκυρία, ενώ πολλά από τα μεγαλύτερα μέλη της ΕΕ είναι φορτωμένα με οικονομικά μοντέλα που απέτυχαν να αποδώσουν για πολύ καιρό και ανήσυχους ψηφοφόρους που δε δέχονται εναλλακτικές λύσεις.
Και πράγματι, το οικονομικό μοντέλο της Γερμανίας που μεσουράνησε λόγω του φθηνού ρωσικού αερίου και των εξαγωγών στην Κίνα, που οδήγησαν και στην άνοδο των κερδών για τις μεγάλες βιομηχανίες της, τώρα κλονίζεται με τη Γερμανία να μην αναπτύσσεται για δεύτερη συνεχή χρόνια σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις.
Η σχετική παρακμή της ΕΕ ήταν αδιάκοπη κατά τη διάρκεια των 25 χρόνων από τη δημιουργία της νομισματικής ένωσης, λέει το Bloomberg. Μια ανάλυση του Bloomberg Economics δείχνει ότι η οικονομία του μπλοκ θα ήταν κατά περίπου 3 τρισ. ευρώ μεγαλύτερη αν είχε συμβαδίσει με τις ΗΠΑ, αρκετά για να ενισχύσει το εισόδημα του μέσου εργαζόμενου κατά περίπου 13.000 ευρώ ετησίως.