Η επιφυλακτηκότητα των κινέζων καταναλωτών πλήττει τις πωλήσεις λιανικής, ακόμη και την μπύρα. Η Anheuser-Busch InBev NV και η Carlsberg A/S ανέφεραν, και οι δύο, χειρότερη από την αναμενόμενη μείωση όγκων, καθώς οι προσεκτικοί κινέζοι πότες μείωσαν τις δαπάνες. Η περαιτέρω επιβράδυνση της κατανάλωσης στην Αργεντινή και το συνεχιζόμενο αδύναμο καταναλωτικό περιβάλλον στις ΗΠΑ, μια από τις μεγαλύτερες αγορές μπύρας στον κόσμο, επίσης δεν βοήθησαν.
Η AB InBev, ζυθοποιός των Stella Artois και Budweiser, δήλωσε ότι οι όγκοι μειώθηκαν κατά 2,4% το τρίτο τρίμηνο, περισσότερο από ό,τι εκτιμήθηκε από μια συναίνεση των αναλυτών που συνέταξε το Bloomberg. Η Carlsberg της Δανίας είπε ότι οι οργανικοί όγκοι μειώθηκαν κατά 0,2%, γεγονός το οποίο απέδωσε σε χαμηλότερες πωλήσεις στη Δυτική Ευρώπη και την Ασία.
Οι μετοχές της AB InBev υποχώρησαν έως και 5% στις αρχές της διαπραγμάτευσης, και η επαναγορά ιδίων μετοχών 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων που ήταν διπλάσια από ό,τι περίμεναν οι αναλυτές δεν τόνωσε τη μετοχή.
Οι μετοχές της Carlsberg αυξήθηκαν έως και 2,9% στις τοπικές συναλλαγές, ωθούμενες από το γεγονός ότι η πτώση του όγκου της στην Κίνα ήταν μικρότερη από του μεγαλύτερου ανταγωνιστή της και διατήρησε τις προβλέψεις.
Οι μετοχές και των δύο εταιρειών εξακολουθούν να κινούνται πτωτικά φέτος και παρουσιάζουν χαμηλότερες επιδόσεις σε σχέση με τον δείκτη Stoxx 600.
Η μπύρα πλήττεται στην Κίνα
«Είναι σαφές ότι η καταναλωτική εμπιστοσύνη χτυπά νέα χαμηλά», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Carlsberg, Γιάκομπ Ααρούπ-Άντερσεν, μιλώντας για την Κίνα σε συνέντευξή του στο Bloomberg. Είπε ότι τα μέτρα τόνωσης από την κινεζική κυβέρνηση, τα οποία στοχεύουν στην εξουδετέρωση των επιζήμιων οικονομικών επιπτώσεων μιας ύφεσης ακινήτων, δεν έχουν ακόμη βελτιώσει τη συμπεριφορά των καταναλωτών.
Οι εταιρείες καταναλωτικών ειδών παλεύουν με τους πελάτες σε πολλές αγορές παγκοσμίως που φτάνουν τα όρια δαπανών τους και μειώνουν τις δαπάνες τους, μετά από μια περίοδο υψηλού πληθωρισμού που άσκησε μεγάλη πίεση.
Στην Κίνα, μια πρώιμη αύξηση των δαπανών που ακολούθησε το τέλος των αυστηρότερων περιορισμών πανδημίας στον κόσμο έχει από τότε μειωθεί σημαντικά. Αυτή η μείωση της κινεζικής ζήτησης πλήττει ένα ευρύ φάσμα βιομηχανιών, από τα είδη πολυτελείας και τα καταναλωτικά αγαθά μέχρι την εξόρυξη.
Σε μια προσπάθεια να ανακτήσουν πελάτες και μερίδιο αγοράς, πολλοί κατασκευαστές καταναλωτικών αγαθών διαπιστώνουν ότι πρέπει να περιορίσουν τις αυξήσεις τιμών όπου μπορούν για να μειώσουν την πίεση στους καταναλωτές και να αυξήσουν τους διαφημιστικούς προϋπολογισμούς.
Η Carlsberg είπε ότι το μάρκετινγκ της στην Κίνα στοχεύει στα σούπερ μάρκετ για να ενθαρρύνει τους καταναλωτές να αγοράζουν μπύρα για να πίνουν στο σπίτι. «Τα μπαρ και τα εστιατόρια υποφέρουν αρκετά σε αυτήν την ύφεση», δήλωσε ο Ααρούπ-Άντερσεν, ο οποίος πρόσθεσε ότι η Carlsberg καταφέρνει ακόμα να αυξήσει το μερίδιο αγοράς στην ηπειρωτική Κίνα.
Η AB InBev έχει ρίξει χρήματα για μάρκετινγκ παγκοσμίως, ειδικά στις ΗΠΑ όπου χρειάστηκε να συνέλθει από ένα ατύχημα μάρκετινγκ που αφορούσε την Bud Light. Η μάρκα της Michelob ήταν χορηγός της Team USA στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Παρισιού και η μπύρα χωρίς αλκοόλ Corona Cero ήταν επίσημος χορηγός των Ολυμπιακών Αγώνων.
Τα έσοδα στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 1,8% κατά τη διάρκεια του τριμήνου, κάτι που ήταν καλύτερο από ό,τι περίμεναν οι αναλυτές. Οι επιδόσεις της ζυθοποιίας στην Κίνα, όπου η στρατηγική της μέχρι σήμερα έχει επικεντρωθεί στην πώληση περισσότερων πολυτελών ζύθων, δεν ήταν καλή, με τα έσοδα να μειώνονται κατά 16,1% και οι όγκοι πωλήσεων κατά 14,2%.
Προοπτικές κέρδους
Το τρίτο τρίμηνο για την AB InBev ήταν «αδύναμο αλλά όχι τρομερό», έγραψε σε σημείωμα ο αναλυτής της RBC Capital Markets, Τζέιμς Έντουαρντς Τζόουνς, προσθέτοντας ότι η ενημερωμένη πρόβλεψη της εταιρείας ότι τα κέρδη θα έρθουν στην κορυφή των προβλέψεων ήταν «ικανοποιητική». Η Βόρεια Αμερική πήγε επίσης καλύτερα από το αναμενόμενο, είπε ο ίδιος.
Η Carlsberg διατήρησε την πρόβλεψη των κερδών της για το έτος, καθώς η ισχύς σε άλλες αγορές αντιστάθμισε τους χαμηλότερους όγκους πωλήσεων στην Κίνα, καθώς και στη Γαλλία και στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι οποίες επηρεάστηκαν και οι δύο από κακές καλοκαιρινές επιδόσεις.
Και για τις δύο ζυθοποιίες, οι πωλήσεις μπύρας χωρίς αλκοόλ παρέμειναν ένα φωτεινό σημείο καθώς οι καταναλωτές απομακρύνονται όλο και περισσότερο από το αλκοόλ. Οι πωλήσεις μπύρας χωρίς αλκοόλ αυξήθηκαν κατά 6% για την Carlsberg, ενώ η AB InBev είπε ότι οι όγκοι της Budweiser Zero αυξήθηκαν λίγο πάνω από 20%. Και οι δύο εταιρείες έχουν επενδύσει σε προϊόντα πέρα από τη μπύρα, με την AB InBev να πιέζει τις πωλήσεις σέλτζερ όπως τα Brutal Fruit και και Nutrl.
Η Carlsberg επεκτείνει περαιτέρω τις δραστηριότητές της στα αναψυκτικά μέσω της εξαγοράς της Britvic και εμβαθύνοντας τη συνεργασία της στην εμφιάλωση με την Pepsico.