Economy
Με... χαβιάρι και έργα τέχνης το «σαφάρι» αεροπορικών για νέους πελάτες
Οι ειδικοί του κλάδου εκτικμούν ότι τα νέα προνόμια που προωθούν οι αεροπορικές περιλαμβάνουν από έξυπνα τρικ έως πραγματικές αναβαθμίσεις
Με... χαβιάρι και έργα τέχνης το «σαφάρι» αεροπορικών για νέους πελάτες

Οι διεθνείς αεροπορικές εταιρείες πρωταγωνιστούν σε έναν αγώνα δρόμου για να αναπτύξουν μια σειρά από ολοένα και πιο πολυτελή προνόμια – από χαβιάρι μέχρι γκαλερί τέχνης επί του αεροσκάφους – για να προσελκύσουν νέους πελάτες.

Ο αγώνας για τη βελτίωση των παροχών εν πτήσει λαμβάνει χώρα καθώς η διακοπή της εφοδιαστικής αλυσίδας στην αεροδιαστημική βιομηχανία έχει δημιουργήσει μεγάλες αναμονές για τους αερομεταφορείς που επιδιώκουν να αναπτύξουν νέες υπηρεσίες στα αεροπλάνα που αλλάζουν το παιχνίδι.

Η Qatar Airways έχει αρχίσει να προσφέρει χαβιάρι – συνήθως ένα προνόμιο για πιο ακριβά βαλάντια στην πρώτη θέση –  στους πελάτες της business class σε ορισμένα δρομολόγια. Θα διαθέσει επίσης WiFi υψηλής ταχύτητας με την τεχνολογία Starlink του Ιλον Μασκ από την επόμενη εβδομάδα.

Από την άλλη, η China Airlines της Ταϊβάν φέτος συνεργάστηκε με ένα εστιατόριο τριών αστέρων Michelin για να προσφέρει ένα μενού γευσιγνωσίας κατά την διάρκεια των πτήσεών της.

Η Emirates, η οποία δηλώνει ότι έχει ξοδέψει περισσότερα από 1 δισεκατομμύριο δολάρια σε κρασιά και σαμπάνιες τα τελευταία 16 χρόνια, φέτος προώθησε συμφωνίες αποκλειστικής χρήσης ορισμένων σοδειών από τους παραγωγούς σαμπάνιας Moët & Chandon, Veuve Clicquot και Dom Pérignon.

Οι ειδικοί του κλάδου εκτικμούν ότι τα νέα προνόμια περιλάμβαναν από έξυπνα τρικ έως πραγματικές αναβαθμίσεις που έρχονται να βελτιώσουν πραγματικά την εμπειρία του πελάτη.

«Οι αεροπορικές εταιρείες προσπαθούν να βρουν ένα σημείο διαφοράς για να προσελκύσουν πελάτες και διπλασιάζουν τα λεγόμενα «μαλακά προϊόντα» (soft products) επειδή είναι πιο επιλογή πιο άμεση και η αλυσίδα εφοδιασμού είναι πιο γρήγορη», δήλωσε ο Jonny Clark, σύμβουλος αεροπορικής εταιρείας.

Τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας ταλαιπωρούν τον κλάδο από τότε που ξεκίνησαν ξανά τα ταξίδια σε παγκόσμια κλίμακα το 2022 μετά την πανδημία του κορωνοϊού. Οι καθυστερήσεις παράδοσης νέων αεροσκαφών από την Boeing και την Airbus έχουν οδηγήσει στην παράδοση πολλών αεροσκαφών με χρόνια καθυστέρηση, ενώ υπάρχει επίσης έλλειψη νέων καθισμάτων λόγω καθυστερήσεων στην παραγωγή.

Παράγοντες όπως αυστηρότεροι κανόνες πιστοποίησης, ελλείψεις εργατικού δυναμικού και ελλείψεις ηλεκτρονικών ειδών για ενσωματωμένα συστήματα ψυχαγωγίας κατά την πτήση είχαν συνδυαστεί με την επιβράδυνση των παραδόσεων νέων καθισμάτων, είπαν ειδικοί του κλάδου.

Πινελιές πολυτέλειας στις αεροπορικές

«Υπάρχουν πολλά μικρά πράγματα που μπορείτε να κάνετε», είπε ο διευθύνων σύμβουλος της Etihad, Antonoaldo Neves, για τις… πινελιές πολυτελείας. «Για να αποκτήσετε νέα αεροσκάφη χρειάζεται πολύς χρόνος».

Η αεροπορική εταιρεία του έχει επικεντρωθεί στην επίλυση των προβλημάτων που ενοχλούν περισσότερο τους συχνούς επιβάτες – χαμένες αποσκευές, ακυρώσεις και χαμένες συνδέσεις λόγω καθυστερήσεων.

Η Cathay Pacific του Χονγκ Κονγκ αντιμετώπισε καθυστερήσεις στην επανατοποθέτηση των νέων καθισμάτων της business class με συρόμενες πόρτες, αλλά αυτή την εβδομάδα αποκάλυψε τη νέα καμπίνα που περιλαμβάνει μια γκαλερί τέχνης επί του αεροσκάφους.

Θα χρειαστεί μέχρι περίπου το 2027 για να ολοκληρώσει την εγκατάσταση της νέας καμπίνας σε 30 από τον υπάρχοντα αεροσκάφη του στόλου των Boeing 777. Η νέα πρώτη θέση της αεροπορικής εταιρείας, εν τω μεταξύ, έχει προγραμματιστεί να παρουσιαστεί στο νέο μοντέλο Boeing 777X με μεγάλη καθυστέρηση. Αυτά δεν θα παρουσιαστούν μέχρι το 2026 λόγω καθυστερήσεων στην παράδοση. 

Η Lavinia Lau, εμπορική διευθύντρια της Cathay, είπε ότι υπήρξε μια «μικρή καθυστέρηση» στην εισαγωγή της νέας καμπίνας business class.

«Τα πρώτα δύο αεροσκάφη καθυστερούν ελαφρώς, αλλά θα προσπαθήσουμε να καλύψουμε το υπόλοιπο πρόγραμμά μας», είπε. «Ζητήματα και προκλήσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας – αυτό είναι γνωστό γεγονός. Και το αντιμετωπίζουμε αυτό όπως κάθε άλλη αεροπορική εταιρεία».

Οι αεροπορικές εταιρείες της Μέσης Ανατολής δέχονταν ιδιαίτερη πίεση για να βελτιώσουν την εμπειρία των επιβατών, δήλωσε ο Rob Burgess, συντάκτης του ιστότοπου για τακτικά επιβάτες Head for Points. Οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να πείσουν τους επιβάτες να κάνουν ένα έμμεσο ταξίδι με ενδιάμεσο σταθμό στον Κόλπο.

Αναβαθμίσεις

Οι δαπάνες για αναβαθμίσεις έρχονται καθώς οι αεροπορικές εταιρείες πραγματοποιούν ισχυρά κέρδη. Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών προβλέπει ότι η παγκόσμια βιομηχανία θα σημειώσει καθαρά κέρδη 30,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2024, με καθαρό περιθώριο κέρδους 3,1%.

Οι ταξιδιώτες που έχουν τη δυνατότητα για υψηλές δαπάνες και ταξιδεύουν για λόγους αναψυχής έχουν επίσης αντικαταστήσει πολλούς επιχειρηματίες στο μπροστινό μέρος του αεροπλάνου, μετά την πτώση των εταιρικών ταξιδιών. Αυτοί οι ταξιδιώτες αναψυχής συνήθως περιμένουν μια πιο πλούσια εμπειρία όταν πετούν σε σύγκριση με εταιρικούς πελάτες, που εκτιμούν την ιδιωτικότητα και τον  καλό ύπνο.

Ο Clark, σύμβουλος αεροπορικής εταιρείας, είπε ότι οι επιβάτες γίνονται πιο απαιτητικοί. «Οι αεροπορικές εταιρείες είχαν μερικά καλά χρόνια κερδών και γι΄ αυτό θέλουν να προσφέρουν όλο και περισσότερα στους επιβάτες», είπε. «Δεν είμαι σίγουρος όμως πόσο πολύτιμες είναι μερικές από αυτές τις πρωτοβουλίες. Για να είμαι ειλικρινής, το χαβιάρι. . . πόσοι άνθρωποι θα το φάνε;»