Retail
Αλλάζουν τροπάριο με το shrinkflation οι εταιρείες τροφίμων
Η δυσαρέσκεια των καταναλωτών για το shrinkflation αποτυπώθηκε στις χαμηλότερες πωλήσεις για σνακς - Το παράδειγμα της PepsiCo
Αλλάζουν τροπάριο με το shrinkflation οι εταιρείες τροφίμων

Η PepsiCo προσπαθεί να ξανακερδίσει τους πελάτες που απομακρύνθηκαν λόγω του shrinkflation με μια ειδική προωθητική ενέργεια που προσφέρει περισσότερα πατατάκια σε σακούλες των Lay’s, Doritos, Tostitos και Ruffles.

Η εταιρεία δήλωσε στο CNN ότι οι συσκευασίες «μπόνους» των Tostitos και Ruffles θα περιέχουν 20% περισσότερα πατατάκια στην ίδια τιμή με τις κανονικές σακούλες σε επιλεγμένα σημεία.

Kαταναλωτές και οι βουλευτές τα τελευταία χρόνια διαμαρτύρονται επίσης για τις εταιρείες που μειώνουν το μέγεθος των προϊόντων, ενώ ταυτόχρονα αυξάνουν τις τιμές ή τις κρατάνε σε παρόμοια επίπεδα. Οι διαμαρτυρίες αυτές ακούστηκαν από τον Αμερικανό πρόεδρο Τζο Μπάιντεν μέχρι το και τον χαρακτήρα του Muppet Show, Cookie Monster.

Γυρίζουν την πλάτη στην
τακτική του shrinkflation 

Η PepsiCo, η General Mills, η Mondelez και άλλοι γίγαντες στην αγορά των σνακ έχουν αυξήσει τις προσφορές για να προσπαθήσουν να κερδίσουν πίσω τους πελάτες, αλλά οι προσφορές ήταν αναποτελεσματικές, σύμφωνα με την Bank of America. Άλλες εταιρείες προσπαθούν επίσης να ανταποκριθούν στην απογοήτευση των καταναλωτών για το shrinkfliation.

Η Domino’s προσέφερε τον περασμένο μήνα μια περιορισμένης διάρκειας προσφορά με την ονομασία «Moreflation». Οι online πελάτες που παρήγγειλαν δύο ή περισσότερες μεσαίες πίτσες μπορούσαν να αναβαθμίσουν μία από τις πίτσες τους σε μεγάλη δωρεάν.

Η PepsiCo, ο μεγαλύτερος πωλητής αλμυρών σνακ στις ΗΠΑ, δήλωσε ότι θα προσθέσει επίσης δύο ακόμη μικρές σακούλες με πατατάκια στην ποικιλία των 18 συσκευασιών. Η κίνηση αυτή έρχεται καθώς οι καταναλωτές έχουν περιορίσει τις αγορές σνακ λόγω των επίμονα υψηλών επιπέδων πληθωρισμού.

Στη Γαλλία είναι υποχρεωτικό να αναγράφεται αν μια συσκευασία έχει συρρικνωθεί σε ποσότητα. Πηγή φωτογραφίες: Reuters

Ο διευθύνων σύμβουλος της PepsiCo Ραμόν Λαγουάρτα δήλωσε στους αναλυτές σε μια κλήση για τα κέρδη την περασμένη εβδομάδα ότι η εταιρεία επιδιώκει να επωφεληθεί από τα αθλητικά γεγονότα στις ΗΠΑ, μια εποχή κατά την οποία οι οπαδοί τείνουν να καταναλώνουν περισσότερα σνακ.

Μια πρόσφατη ανάλυση της Bank of America διαπίστωσε ότι οι πωλήσεις σνακ μειώθηκαν κατά 0,5% το τρίτο τρίμηνο του 2024 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πριν από ένα χρόνο, ενώ ο όγκος των σνακ στο λιανεμπόριο μειώθηκε κατά 1,1%. Οι πωλήσεις σνακ της PepsiCo μειώθηκαν κατά 1% το τελευταίο τρίμηνο, ενώ ο όγκος των σνακ της υποχώρησε κατά 1,5%.

Τα τελευταία χρόνια, τα σνακ συγκαταλέγονται μεταξύ των ειδών παντοπωλείου των οποίων οι τιμές έχουν εκτοξευθεί λόγω του συνεχιζόμενου πληθωρισμού.

Τον περασμένο μήνα, η μέση τιμή σε μια κανονικού μεγέθους συσκευασία ήταν 6,46 δολάρια, μια αύξηση 28% από τη μέση τιμή των 5,02 δολαρίων του ίδιου μήνα πριν από τέσσερα χρόνια, σύμφωνα με το Γραφείο Στατιστικής Εργασίας.

Αναλυτές εκτιμούν ότι θα
ακολουθήσουν κι άλλες εταιρείες

Το 2021, ο Έντγκαρ Ντουόρσκι, δικηγόρος προστασίας των καταναλωτών και ιδρυτής της ιστοσελίδας Consumer World, ο οποίος παρακολουθεί συνεχώς το φαινόμενο του shrinkflation, διαπίστωσε ότι η έκδοση «Hint of Guacamole» της Tostitos συρρικνώθηκε κατά μία ουγγιά από 12 σε 11 ουγγιές, ενώ η έκδοση «Hint of Lime» από 13 σε 11 ουγγιές. Ο Ντουόρσκι διαπίστωσε επίσης ότι η Ruffles μείωσε κατά μισή ουγγιά τη σακούλα «Sour Cream & Onion» το 2013.

«Καιρός ήταν», δήλωσε για την κίνηση της PepsiCo. «Οι λάτρεις των τσιπς έχουν περάσει από χρόνια μειώσεων». Η PepsiCo είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αλμυρών σνακ στις Ηνωμένες Πολιτείες και οι ανταγωνιστές της είναι πιθανό να ακολουθήσουν το παράδειγμά της με δικά τους αυξημένα μεγέθη, δήλωσε στο CNN ο Ρόμπερτ Μόσκοου, αναλυτής της TD Cowen.