Εδώ και πάνω από δύο αιώνες ο κομψευόμενος κόσμος κοιτάζει προς το Παρίσι για τη τελευταία λέξη της μόδας, σε σημείο που η λέξη Γαλλίδα είναι σχεδόν συνώνυμη με την κομψότητα. Στο πνεύμα αυτό, η Sézane πέρασε πάνω από μια δεκαετία πουλώντας στις γυναίκες μια παρόμοια φαντασίωση: Μπορείς να είσαι τόσο κομψή όσο οι Γαλλίδες, αν ψωνίζεις με τον σωστό τρόπο. Αν και όλα αυτά μπορεί να φαίνονται σαν έξυπνο μάρκετινγκ για τους αμερικανούς αγοραστές, ακόμη και οι Παριζιάνοι συμφωνούν: Η Sézane αποπνέι μια αναμφισβήτητα γαλλική γοητεία.
«Φαίνεται κομψό και είναι εύκολο», είπε στην Wall Street Journal η Παριζιάνα Μαϊλί ντε Λακόστ Λαρεϊμοντί, που εργάζεται σε μια εταιρεία ιδιωτικών μετοχών στο Μανχάταν. «Γι’ αυτό όλοι στο Παρίσι φοράνε Sézane». Από την ίδρυσή της το 2013, η εταιρεία έχει στριμώξει την αγορά του στυλ French Girl. Πέρυσι, τα έσοδα της Sézane ήταν περίπου 450 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με την εταιρεία οικονομικών δεδομένων PrivCo.
Η Sézane σε σημείο καμπής
Τώρα, η Sézane βρίσκεται σε ένα σημείο καμπής, όπου επεκτείνεται προσπαθώντας να διατηρήσει την ιδιομορφία της. Η εταιρεία ανοίγει νέα καταστήματα και προσπαθεί να διευρύνει την αμερικανική πελατειακή της βάση. Πρόσφατα λάνσαρε μια σειρά παιδικών ενδυμάτων, που ονομάζεται Petit Sézane.
«Ψυχή» του brand είναι η Μοργκάν Σεζαλορί, διευθύνουσα σύμβουλος και δημιουργική διευθύντρια, που συνίδρυσε τη Sézane με τον Τιμπό Λουνιλόν, επιχειρηματία και πρώην σύζυγό της. Στο eBay και σε ένα blog, απέκτησε κοινό για το πώς μεταμόρφωνε vintage κομμάτια από την Courrèges, τις υπαίθριες αγορές του Παρισιού και την ντουλάπα της αδερφής της.
Αφού ξεκίνησε ως επωνυμία ηλεκτρονικού εμπορίου, η Sézane άνοιξε το πρώτο κατάστημα στο Παρίσι το 2015 και στη συνέχεια άνοιξε καταστήματα σε πόλεις όπως η Νέα Υόρκη και το Λονδίνο. Με περισσότερους από 300.000 ακόλουθους στο Instagram, η Σεζαλόρι συχνά σχεδιάζει ρούχα έχοντας κατά νου τον εαυτό της και την ομάδα της. Το μυστικό για το παριζιάνικο στιλ έγκειται στην τέχνη της μίξης ψηλών και χαμηλών, είπε. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο μια τυπική εμφάνιση Sézane συνδυάζει ένα casual τζιν με μια μοντέρνα δαντελένια μπλούζα ή ένα προσαρμοσμένο παντελόνι από ριγέ κοστούμι με ένα oversize μπλουζάκι.
«Δεν φαίνεσαι υπερβολικά ντυμένη», είπε η Σεζαλόρι. «Φαίνεται ότι δεν το σκέφτεσαι». H Sézane έχει εξελιχθεί σε μια αυτοκρατορία μόδας φτιάχνοντας ανεβασμένα λουκ για μέσους καταναλωτές. Τα πλεκτά πωλούνται για περίπου $140, τα φορέματα για $200 και οι δερμάτινες τσάντες κοστίζουν περίπου $350. Τον Σεπτέμβριο, η Sézane λάνσαρε παιδικά ρούχα που ήδη δελεάζουν τις μαμάδες που αγαπού το γαλλικό στιλ. Η επέκταση στα παιδικά ρούχα βοήθησε να γίνει η Sézane μια επωνυμία lifestyle. Πουλάει επίσης ανδρικά ενδύματα και είδη σπιτιού.
Οι χρηματοδότες
Το 2022, η εταιρεία πούλησε ένα μειοψηφικό ποσοστό στην Téthys Invest, το οικογενειακό γραφείο της δισεκατομμυριούχου κληρονόμου της L’Oréal, Φρανσουά Μπετεκούρ Μάγιερς. Η Sézane έχει συγκεντρώσει περίπου 5,4 εκατομμύρια δολάρια σε χρηματοδότηση, σύμφωνα με την PrivCo, από εταιρείες όπως η Summit Partners και η General Atlantic. Το μεγαλύτερο μέρος των δραστηριοτήτων της εταιρείας προέρχεται από την Ευρώπη, αλλά οι ΗΠΑ αντιπροσωπεύουν περίπου το 25% των δραστηριοτήτων της.
Η Sézane πουλάει μέσω των καταστημάτων και των αναδυόμενων καταστημάτων της pop-up, τα οποία είναι εφοδιασμένα με φειδώ και διακοσμημένα με γαλλικά είδη. Η εταιρεία έχει 20 μαγαζιά στη Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ. Μέσα στη χρονιά θα ανοίξει ένα ακόμη κατάστημα στη Μαδρίτη. Η εταιρεία έχει σχέση με το γαλλικό πολυκατάστημα Le Bon Marché, και λειτουργεί ένα pop-up κατάστημα στο Liberty στο Λονδίνο μέχρι τον Ιανουάριο. Η μάρκα προσφέρει τα «basics» της όλο το χρόνο και κυκλοφορεί εποχιακές συλλογές σε μικρές και περιορισμένες ποσότητες που συχνά ξεπουλάνε.
Η μέθοδος drop τροφοδοτεί τη ζήτηση και έχει εμπνεύσει σούπερ θαυμαστές όπως η 32χρονη διευθύντρια πληροφορικής στο Κολέγιο του Τσάρλεστον, Μπρι Ντένις να ρυθμίσουν το ξυπνητήρι της στις 3 π.μ. για να ψωνίσουν.
Κάποιες αμφιβολίες
δεν πτοούν την κατανάλωση
Η Ντένις είναι συντονίστρια μιας ομάδας Sézane στο Facebook που έχει πάνω από 36.000 μέλη. Πρόσφατα, η Ντένις είπε ότι είχε παρατηρήσει ότι οι αγοραστές παραπονιούνται στο Facebook για μείωση της ποιότητας και την αύξηση των υλικών που αναμειγνύονται με πολυεστέρα.
Η Τζένα Φίσερ, ιδιοκτήτρια επιχείρησης παραγωγής βίντεο στο Ρότσεστερ της Νέας Υόρκης, είπε ότι συνήθιζε να κάνει τα πάντα για τα drops της Sézane, αλλά θεωρεί ότι η «σπανιότητα» ήταν τεχνητή. Μια εκπρόσωπος της Sézane είπε ότι στην WSJ ότι η επωνυμία «δεν δημιουργεί ψεύτικη σπανιότητα», αλλά διαθέτει αποθέματα για να «ταιριάζουν με την προσφορά και τη ζήτηση για κάθε προϊόν».
Στην Αλεξάνδρα Ντάνιελ αρέσει να φοράει λευκά λινά και φωτεινά μοτίβα όταν είναι σπίτι στο Παλμ Μπιτς της Φλόριντα. Αλλά τη στιγμή που η 34χρονη εκτελεστική βοηθός ταξιδεύει, είναι πρόθυμη να φτιάξει τη γκαρνταρόμπα της «Γαλλίδας», η οποία αποτελείται από πουκάμισα, ψηλόμεσο τζιν και ένα μεγάλο ψάθινο τσαντάκι, όλα από τη Sézane. «Όταν σκανάρετε τον ιστότοπο Sézane, λέτε: “Έτσι θέλω να ντυθώ”. Θέλω να πάω στο Παρίσι τώρα», είπε η Ντάνιελ.