Τα (σωστά) κίνητρα φαίνεται πως είναι ο μοχλός για τους νεότερους καταναλωτές, δηλαδή τα μέλη της Gen Alpha, της γενιάς που γεννήθηκε μετά το 2010. Είναι βαθιά παθιασμένοι με αυτό που τους κινεί, το οποίο φαίνεται να καθοδηγείται τόσο από τους αλγόριθμους όσο και από την αυθεντικότητα των εμπορικών σημάτων και των προϊόντων.
Σε αυτό το ξεκάθαρο συμπέρασμα κατέληξε μια ομάδα εμπειρογνωμόνων στο Fast Company Innovation Festival. Ανάμεσά τους, ο Ματ Τράουμπ, COO της DKC, που διεξήγαγε πρόσφατα μια μελέτη σχετικά με τους Gen Alphas και τους έδωσε το παρατσούκλι «η γενιά της πύλης», λόγω της μεγάλης επιρροής που έχουν στις δαπάνες ολόκληρης της οικογένειάς τους. «Είναι η πύλη… για ιδέες και κατανόηση σχετικά με τις μάρκες», δήλωσε.
Gen Alpha: Μιλούν μέσω social media
Το τι ενδιαφέρει τη Gen Alpha, ωστόσο, μπορεί να εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τους αλγόριθμους των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Ο Μπράιαν Μπόρντενικ, ιδρυτής της Starface -μιας εταιρείας που προτείνει λύσεις για την ακμή- δήλωσε ότι η Gen Alpha είναι η πρώτη γενιά που μεγαλώνει με ένα είδος έντονου και συνεχούς αλγορίθμου, ο οποίος δεν παύει να τους κάνει spam με τα ενδιαφέροντά τους. Εξήγησε ότι η βαθιά παθιασμένη στάση που βλέπουν συχνά οι γονείς από τους Gen Alphas προέρχεται από το πώς ο αλγόριθμος τους οδηγεί «βαθύτερα σε αυτούς τους κόσμους», εντείνοντας μόνο την «πεποίθησή» τους για ορισμένα προϊόντα ή απόψεις.
Θέμα έκφρασης
Ωστόσο, οι Gen Alphas δεν θέλουν απλώς να κάνουν scrolldown στο κινητό τους και να καταλήξουν σε ένα κλικ. Η προσθήκη της φωνής τους στο μείγμα είναι ύψιστη προτεραιότητα και οι μάρκες έχουν μάθει πόσο σημαντική είναι αυτή η αλληλεπίδραση. Είναι πανταχού παρούσα σε παιχνίδια όπως το Roblox και το Fortnite.
Ο Τζο Φερένζ, διευθύνων σύμβουλος της Gamefam, επισήμανε πως ο αλγόριθμος επιβραβεύει τη δέσμευση και το χρόνο που αφιερώνουν στις εφαρμογές.
Η Φιόνα Σίμοντς, συνιδρύτρια της Pinkie, η οποία κατασκευάζει προϊόντα προσωπικής υγείας ειδικά για τους εφήβους, συμφώνησε. «Η δημιουργία αυτής της δέσμευσης είναι τελικά αυτό που προκαλεί το viral κάποιων βίντεο που δεν περιμέναμε», εξήγησε. «Νομίζω ότι είχαμε ένα βίντεο που είχε 22 εκατομμύρια προβολές, και ήταν απλά πώς να φτιάξεις ένα επίθεμα από χαρτί τουαλέτας σε περίπτωση ανάγκης, αλλά ήταν εκπαιδευτικό και οι ακόλουθοι άρχισαν να μιλούν για το πόσο χρονών ήταν όταν τους ήρθε περίοδος, δημιουργώντας την αλληλεπίδραση που όλες οι μάρκες αναζητούν».
Με αύρα νικητή
Είναι δύσκολο να μιλήσει κανείς για τη Gen Alpha χωρίς να μιλήσει για το swag ή την «αύρα», όπως την αποκαλούν, πρόσθεσε η Σίμοντς. Και σύμφωνα με τον Φερένζ, το να έχεις αυτό που θέλουν οι άλλοι, είναι βαθιά σημαντικό για τους εφήβους και τους προέφηβους.
Αυτή η «επιρροή», εξήγησε, είναι αυτό που κάνει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης καθώς και παιχνίδια όπως το Roblox επιτυχημένα, επειδή η «κοινωνική αξία» είναι το παν για τους Gen Alphas. Δεν σημαίνει όμως ότι επειδή είναι συνδεδεμένα τα παιδιά με τα κινητά τους, πως κατά τα άλλα είναι ανιαρά. Φαίνεται να έλκονται από προϊόντα που έχουν ένα είδος αυθεντικότητας. Γι’ αυτό ο Μπόρντενικ δήλωσε στο Fast Company πως η εξερεύνηση οικουμενικών αληθειών -όπως το γεγονός ότι το δέρμα όλων μας ξεφλουδίζει- είναι ένα τεράστιο πεδίο για πωλήσεις στο οποίο δραστηριοποιούνται με επιτυχία νεναικά brands, όπως η Starface.
«Μπήκαμε σε μια κατηγορία ακμής που ιστορικά ήταν φτιαγμένη με φωτογραφίες πριν και μετά, και σκεφτήκαμε: «Πώς να μην κάνετε τους ανθρώπους να αισθάνονται χάλια για κάτι που το έχουν σχεδόν όλοι;»», είπε. Οι Gen Alphas έχουν επίσης κοινωνική συνείδηση – τους αρέσουν οι εταιρείες που ανησυχούν για το περιβάλλον και «κάνουν το σωστό», τόνισε ο Τράουμπ. Αλλά οι μάρκες που τους κάνουν να αισθάνονται καλά με τον εαυτό τους είναι εξίσου σημαντικές. Για την Gen Alpha, ο κοινωνικός αντίκτυπος, η αυθεντικότητα και η αύρα μπορεί να είναι ένας συνδυασμός που κερδίζει.