Δύσκολη θεωρεί την επίτευξη συμφωνίας μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου ανάμεσα στην ΕΕ και στην Κίνα για την ελάχιστη τιμή στα ηλεκτροκίνητα οχήματα, σύμφωνα με ανώτερο αξιωματούχο της ΕΕ που επικαλείται το Reuters. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έλαβε προσφορές ελάχιστης τιμής από το Εμπορικό Επιμελητήριο της Κίνας που καλύπτουν αρκετούς παραγωγούς ηλεκτρικών οχημάτων και χωριστά από ορισμένους μεμονωμένους εξαγωγείς στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων για την αποτροπή των δασμών της ΕΕ, ανέφερε η πηγή που επιθυμεί να διατηρήσει την ανωνυμία της.
«Δεν θα το αποκλείσω, αλλά φαίνεται πολύ, πολύ δύσκολο να επιτευχθεί συμφωνία μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου, λόγω (των) πολύ περίπλοκων, δύσκολων ζητημάτων προς επίλυση», είπε , αναφερόμενος στο χρονικό περιθώριο που έχει θέσει η ΕΕ για την επίτευξη συμφωνίας. Στις αρχές του μήνα η Κομισιόν είπε αν δεν συμφωνήσουν οι δύο πλευρές σε ένα plan b, στις 31 Οκτωβρίου θα επιβάλει σταθμούς που θα φθάνουν ως το 45% και θα έχουν διάρκεια για πέντε χρόνια.
Οι δυσκολίες
Η ΕΕ είπε ότι οι συνομιλίες θα μπορούσαν να επεκταθούν πέρα από τότε, αλλά ο αξιωματούχος υποστηρίζει ότι η πρόκληση ήταν τρομερή επειδή οι δεσμεύσεις τιμών, που αφορούσαν μια ελάχιστη τιμή, μέχρι σήμερα αφορούσαν ομοιογενή εμπορεύματα και όχι σύνθετα προϊόντα όπως τα αυτοκίνητα.
Η Κίνα προέτρεψε το Σάββατο την Ευρωπαϊκή Ένωση να μην διεξάγει χωριστές διαπραγματεύσεις για την τιμή των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων που πωλούνται στην ΕΕ, προειδοποιώντας ότι αυτό θα «ταρακουνήσει τα θεμέλια» των διμερών διαπραγματεύσεων για τους δασμούς.
Ο αξιωματούχος της ΕΕ είπε ότι θα ήταν «πολύ ασυνήθιστο» να εστιάσουμε μόνο σε μία δέσμευση τιμών και να μην εξετάσουμε τις άλλες. Πράγματι, η Επιτροπή ήταν υποχρεωμένη να εξετάσει όλες τις προσφορές.