Retail
Πώς επηρέασε την IKEA η μείωση τιμών - Πούλησε περισσότερα, αλλά κέρδισε λιγότερα
Πώς επηρέασε την IKEA η μείωση τιμών - Πούλησε περισσότερα, αλλά κέρδισε λιγότερα

Περισσότερα από 2 δισ. ευρώ στοίχισε στην IKEA  πέρυσι η μείωση τιμών ορισμένων από τα πιο δημοφιλή έπιπλα της, οδηγώντας στην πρώτη πτώση των ετήσιων εσόδων του λιανοπωλητή από το 2020, παρόλο που πούλησε περισσότερα αγαθά.

Ειδικότερα, τα έσοδα της IKEA μειώθηκαν κατά 5,3% στα 45 δισ. ευρώ το έτος το διάστημα έως το τέλος Αυγούστου, αλλά τα στελέχη της δήλωσαν ότι ο μεγαλύτερος λιανοπωλητής επίπλων στον κόσμο πούλησε μεγαλύτερο όγκο ειδών καθώς μείωσε τις τιμές κατά μέσο όρο περίπου 10%.

«Προσπαθήσαμε να κρατήσουμε τις προσιτές τιμές φέτος», δήλωσε στους Financial Times, ο Jesper Brodin, διευθύνων σύμβουλος της Ingka. «Για εμάς, γιορτάζουμε όχι όταν οι τιμές ανεβαίνουν, αλλά όταν είμαστε σε θέση να μειώσουμε τις τιμές, ώστε να γίνουμε πιο προσιτοί στους ανθρώπους».

Αλλάζει πολιτική η IKEA

Η IKEA αύξησε σημαντικά τις τιμές κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19, όταν το κόστος για τη μεταφορά και τις πρώτες ύλες ενισχύθηκε. Ωστόσο, η κίνηση ενόχλησε τα στελέχη του λιανοπωλητή επίπλων, ο οποίος προσπαθεί να μειώσει την τιμή των προϊόντων της με την πάροδο του χρόνου, κάνοντας το σχεδιασμό και τη μεταφορά τους πιο αποτελεσματικές.

Η πανδημία οδήγησε επίσης σε αύξηση των δαπανών για έπιπλα, καθώς οι άνθρωποι περνούσαν περισσότερο χρόνο στο σπίτι, αλλά αυτή η τάση αντιστράφηκε πέρυσι, βλάπτοντας την ευρύτερη αγορά. Η IKEA είπε ότι διατήρησε το μερίδιό της στην αγορά παρά την πτώση των πωλήσεών της.

Ο Jon Abrahamsson Ring, διευθύνων σύμβουλος της Inter IKEA, ιδιοκτήτης της μάρκας και της ιδέας, δήλωσε σε ξεχωριστή συνέντευξη ότι η επιχείρηση είχε λάβει σκόπιμη απόφαση να επαναφέρει τις τιμές στα επίπεδα περίπου πριν από την πανδημία.

«Για μερικά χρόνια, πήγαμε σε μια κατεύθυνση που δεν θέλαμε να πάμε. Η μείωση των τιμών είναι στο DNA μας. Πέρυσι, τα μειώσαμε κατά μέσο όρο κατά 10% κάτι που δεν έχουμε ξανακάνει», πρόσθεσε. Η IKEA αποκαλύπτει τις ετήσιες οικονομικές της πληροφορίες σε δύο στάδια – πωλήσεις τον Οκτώβριο και κερδοφορία και τον ισολογισμό της τον επόμενο μήνα.