Μετά από χρόνια αύξησης των δαπανών ενόψει Halloween, οι καταναλωτές εμφανίζονται φέτος περισσότερο… τρομαγμένοι από ποτέ καθώς δεν φαίνονται διατεθειμένοι να οδηγήσουν τις αγορές για τους φετινούς εορτασμούς σε νέα επίπεδα ρεκόρ. Παραμένει όμως γεγονός ότι δεν αφήνουν τις αγορές για τελευταία στιγμή.
Το 2022, η NRF προέβλεψε ότι οι αγοραστές θα ξοδέψουν 10,6 δισεκατομμύρια δολάρια για τις αμερικανικές απόκριες στις 31 Οκτωβρίου (όπως κάθε χρόνο), μια αύξηση από τα 10,1 δισεκατομμύρια δολάρια το 2021. Πέρυσι, η αμερικανική ομοσπονδία λιανεμπορίου προέβλεψε ότι οι αγοραστές θα ξόδευαν 12,2 δισεκατομμύρια δολάρια.
Λιγότερες αγορές, αλλά από νωρίς
Η έρευνα της NRF προσπαθεί να ερμηνεύσει γιατί οι αγοραστές κατευθύνονται στα καταστήματα πριν από τον Οκτώβριο για να κάνουν τις αγορές τους για τις Απόκριες. Ενώ σχεδόν οι μισοί (48%) απέδωσαν τις πρόωρες αγορές τους στο ότι ανυπομονούν για το φθινόπωρο, το 38% δήλωσαν ότι το έκαναν για να αποφύγουν το άγχος των αγορών της τελευταίας στιγμής, σύμφωνα με την έρευνα.
«Το ενδιαφέρον για τις πρόωρες αποκριάτικες αγορές εξακολουθεί να κυριαρχείται από την ηλικιακή ομάδα 25-34 ετών, με το 56% των αγοραστών αυτής της ομάδας να ξεκινούν τις αγορές τους πριν από τον Οκτώβριο», δήλωσε στο RetailDive ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος στρατηγικής της Prosper, Phil Rist. «Η αγάπη τους για τις γιορτές είναι βασικός παράγοντας αυτής της τάσης, με σχεδόν το ήμισυ αυτής της κατηγορίας να μοιράζονται ότι σχεδιάζουν να ψωνίσουν νωρίς επειδή το Halloween είναι η αγαπημένη τους γιορτή».
Κάτι το οποίο έκαναν και πέρυσι, καθώς άρχισαν επίσης από νωρίς τις αγορές τους. Έκθεση του Jungle Scout που δημοσιεύθηκε τον περασμένο Οκτώβριο διαπίστωσε ότι οι αναζητήσεις στο Amazon για αποκριάτικα κοστούμια για ενήλικες αυξήθηκαν κατά 395% τον Αύγουστο του 2023.
Το spooky αποτύπωμα
Πολλοί οικονομολόγοι πιστεύουν ότι η αύξηση των δαπανών γύρω από τις Απόκριες έχει θετική επίδραση στην οικονομία. Οι αυξημένες δαπάνες οδηγούν γενικά σε υψηλότερο ακαθάριστο εγχώριο προϊόν (ΑΕΠ), συμβάλλοντας στην επανεκκίνηση της οικονομικής δραστηριότητας και οδηγώντας σε πιθανή αύξηση των θέσεων εργασίας.
Σχεδόν το 70% των καταναλωτών στις ΗΠΑ συμμετείχε στις γιορτές του Halloween με γλυκά, διακοσμητικά και καραμέλες το 2022, δαπανώντας 10,6 δισεκατομμύρια δολάρια. Αυτοί οι αριθμοί αναμένεται να αυξηθούν σε πάνω από 12 δισεκατομμύρια δολάρια για το 2023, με τους καταναλωτές να ξοδεύουν: 4,1 δισεκατομμύρια δολάρια για κοστούμια. 3,6 δισεκατομμύρια δολάρια για καραμέλες.
Φέτος οι δαπάνες ανά άτομο για τις Απόκριες αναμένεται να είναι 103 δολάρια φέτος, αφού πέρυσι έφτασαν τα 108 δολάρια. Οι Αμερικανοί δήλωσαν στην έρευνα της NRF ότι οι top δραστηριότητές τους για το Halloween περιλαμβάνουν το μοίρασμα γλυκών (67%), τη διακόσμηση του σπιτιού ή της αυλής τους (52%), τη μεταμφίεση (49%), το σκάλισμα κολοκύθας (43%) και τη διοργάνωση ή συμμετοχή σε πάρτι (29%). Τα γλυκά παραμένουν τα πιο δημοφιλή με τις συνολικές δαπάνες να αναμένεται να φτάσουν τα 3,5 δισεκατομμύρια δολάρια.
Περίπου ίσα μερίδια των καταναλωτών θα προμηθευτούν τα αποκριάτικα εμπορεύματα από εκπτωτικά καταστήματα, ειδικά καταστήματα αποκριάτικων/κοστούμια και διαδικτυακούς λιανοπωλητές. Η Spirit Halloween, η οποία δηλώνει ότι είναι ο μεγαλύτερος λιανοπωλητής αποκριάτικων ειδών στη χώρα, ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να ανοίξει φέτος 1.525 σημεία-ρεκόρ. Τον Ιούνιο ο λιανοπωλητής δήλωσε ότι προσλαμβάνει 50.000 εποχικούς πωλητές και διευθυντές καταστημάτων.
Οι συνολικές δαπάνες για κοστούμια ενηλίκων αναμένεται να φθάσουν τα 1,8 δισεκατομμύρια δολάρια.