Οι μετοχές των ευρωπαϊκών εταιρειών που διαθέτουν στην αγορά πολυτελή αγαθά υποχώρησαν τη Δευτέρα, καθώς οι αναλυτές προειδοποίησαν για επιδείνωση των προοπτικών ζήτησης, ιδιαίτερα μεταξύ των Κινέζων καταναλωτών που κάνουν υψηλές δαπάνες.
Η μετοχή της γερμανικής εταιρείας Hugo Boss ήταν μεταξύ αυτών που σημείωσαν τις χειρότερες επιδόσεις στον δείκτη Stoxx 600 μέχρι το μεσημέρι, σημειώνοντας πτώση 4%, αφού αναλυτές της Bank of America υποβάθμισαν τη μετοχή σε «underperform» από «buy». Το δεύτερο εξάμηνο πρόκειται να παρουσιάσει ένα πιο σκληρό καταναλωτικό σκηνικό με υψηλότερες περικοπές σε τέτοιες δαπάνες, όπως εκτίμησαν.
«Μετά την κορύφωση της κατανάλωσης, μετά την Covid-19, το 2022, τα έσοδα του κλάδου πολυτελείας επιβραδύνθηκαν διαδοχικά. Ο Αμερικανός καταναλωτής ήταν ο πρώτος που περιόρισε τις δαπάνες τους, ακολουθούμενος από τον Κορεάτη, τον Ευρωπαίο και τον Ιάπωνα καταναλωτή», έγραψαν οι αναλυτές της BofA Securities σε μια ερευνητική έκθεση τη Δευτέρα που αντιμετωπίζει τις προκλήσεις στον τομέα της πολυτελείας.
«Με το μοναδικό στήριγμα του κλάδου να παρουσιάζει σημάδια κόπωσης – τον Κινέζο καταναλωτή – όλες οι εθνικότητες βρίσκονται τώρα υπό πίεση», πρόσθεσαν, αποδίδοντας στους καταναλωτές πολυτελών ειδών ότι «όλοι αγόρασαν» και την κινεζική εγχώρια και ταξιδιωτική ζήτηση ως «επιδεινωμένη». Σε όλες τις ευρωπαϊκές εταιρείες πολυτελείας, αναμένουν μείωση εσόδων κατά 1% το 2024.
Η Hugo Boss έκανε λόγο για «επίμονες μακροοικονομικές και γεωπολιτικές προκλήσεις», ιδιαίτερα στην Κίνα και το Ηνωμένο Βασίλειο, όταν μείωσε τις προοπτικές πωλήσεών της τον Ιούλιο.
Η μετοχή της βρετανικής Burberry υποχώρησε σχεδόν 3% τη Δευτέρα μετά τη δική της υποβάθμιση από τους αναλυτές της BofA Securities, οι οποίοι μείωσαν την τιμή-στόχο της μετοχής στα 475 πένες από 700 πένες.
Επίσης, μείωσαν τις αξιολογήσεις στους γαλλικούς κολοσσούς πολυτελείας LVMH και Kering από “buy” σε “neutral”. Η LVMH διαπραγματεύτηκε με πτώση 0,24% τη Δευτέρα, φθάνοντας στο χαμηλότερο επίπεδό της από τον Ιούλιο του 2022, σύμφωνα με τα στοιχεία της LSEG. Η Kering υποχώρησε 1,7% ενώ η Hermes ήταν 0,26% χαμηλότερα. Ο Stoxx Europe Luxury 10, ένας δείκτης που παρακολουθεί κορυφαία ονόματα του κλάδου, κατάφερε να παραμείνει σταθερός αλλά έχει υποχωρήσει 3,82% το έτος μέχρι σήμερα.
«Παρατεταμένη περίοδος αδυναμίας»
«Το πρόβλημα είναι ξεκάθαρα η Κίνα, η οποία αναδείχθηκε από πολύ μικρός παίκτης στη βιομηχανία ειδών πολυτελείας σε μια μαζική αγορά την τελευταία δεκαετία περίπου. Αυτό δεν λειτουργεί αυτή τη στιγμή», δήλωσε ο Γιον Κοξ, επικεφαλής ευρωπαϊκών μετοχών καταναλωτών στην Kepler Cheuvreux, στο CNBC.
Οι προκλήσεις στην αγορά ακινήτων της Κίνας επιβαρύνουν το κλίμα στην ασιατική χώρα, σε συνδυασμό με σημάδια ευπάθειας στην Ευρώπη και αβεβαιότητας που παρουσιάστηκαν από τις εκλογές στις ΗΠΑ, είπε ο Κοξ.
«Η βιομηχανία ειδών πολυτελείας θα μπορούσε να βρίσκεται σε μια παρατεταμένη περίοδο αδυναμίας. το έχουμε δει ήδη εδώ και δύο εξάμηνα. Νομίζω ότι οι περισσότεροι άνθρωποι ήλπιζαν ότι τα πράγματα θα βελτιωθούν στο δεύτερο εξάμηνο του έτους – δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι αυτό θα συμβεί αυτή τη στιγμή», είπε στο CNBC.
Η ζήτηση από φιλόδοξους αγοραστές και νέους που θέλουν να εξελιχθούν στη μόδα φαίνεται ιδιαίτερα ευάλωτη, καθώς τα μοτίβα δαπανών τους μπορεί να είναι ασταθή – παρουσιάζοντας μια ιδιαίτερη πρόκληση για μάρκες όπως η Burberry που έχουν αναδιαρθρωθεί και προσπαθούν να επανατοποθετηθούν, σημείωσε η Cox.
Η Σούζαν Στρίτερ, επικεφαλής του τμήματος χρήματος και αγορών στο Hargreaves Lansdown, τόνισε ένα άλλο ζήτημα για τις εταιρείες ειδών πολυτελείας: τη δυνατότητα της Κίνας να επιβάλει νέους δασμούς στον κλάδο.
«Η κίνηση των Βρυξελλών να προτείνουν πρόσθετους δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα οδήγησε σε ανησυχίες σχετικά με κινήσεις αντιστοίχισης σε μεγάλα brand. Αυτά μπορεί να είναι περιζήτητα από τους Κινέζους fashionistas, αλλά οι πιο πρόσφατες τσάντες, ζώνες ή αδιάβροχα δεν είναι καθόλου ζωτικής σημασίας στοιχεία για την κινεζική βαριά βιομηχανία και θα μπορούσαν να είναι οι πρώτοι στη σειρά για να στοχευτούν», δήλωσε η Στρίτερ.