Σε ένα διαρκές «κυνήγι» της ιδανικής τοποθεσίας για το επόμενο κατάστημά της βρίσκεται η Chanel, ενώ και άλλες μάρκες πολυτελείας σε όλο τον κόσμο αναζητούν την επόμενη επένδυσή τους.
Μετά την Πέμπτη Λεωφόρο του Μανχάταν, όπου «κονταροχτυπιούνται» LVMH, Prada, Dolce & Gabbana, Chanel, το ενδιαφέρον μετατοπίζεται στο Παρίσι – μια τάση που εμφανίστηκε πιο έντονα ήδη πριν τους φετινούς Ολυμπιακούς Αγώνες.
Εκεί όπου οι προορισμοί υψηλού προφίλ, όπως τα Ηλύσια Πεδία, συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον. Τώρα η θρυλική Chanel προχώρησε στην αγορά ενός ακόμη κτιρίου στην ανερχόμενη λεωφόρο Montaigne, δίνοντάς της ένα σημαντικό προβάδισμα στην προνομιακή αυτή τοποθεσία.
Ο οίκος μόδας γνωστός για τα τουίντ σακάκια και τις φούστες του, αγόρασε το ακίνητο στη λεωφόρο Montaigne 42, περίπου ένα τετράγωνο μακριά από τα Ηλύσια Πεδία. Η εταιρεία έχει ήδη παρουσία στο κτίριο με μια μπουτίκ, ενώ υπάρχει άλλο ένα κατάστημα της μάρκας στον αριθμό 51 της ίδιας λεωφόρου Montaigne. Η ιταλική ασφαλιστική εταιρεία Generali ήταν ο πωλητής, σύμφωνα με το Bloomberg.
Η λεωφόρος Montaigne είναι εξάλλου κορυφαίος προορισμός για τους αγοραστές πολυτελών ειδών, με ορισμένους να διαμένουν στο πολυτελές ξενοδοχείο Plaza Athenee, όπου οι τιμές για μία διανυκτέρευση φτάνουν τα 2.500 ευρώ (3.600 δολάρια) και άνω.
Chanel: Γιατί αγοράζει κι άλλα κτίρια
Η εξαγορά της 42 avenue Montaigne ακολουθεί και άλλες αγορές ακινήτων πέρυσι στο Παρίσι και σε πόλεις όπως το Λονδίνο και το Μπιαρίτζ.
Η ιδιοκτησία ενός καταστήματος μπορεί να προστατεύσει έναν λιανοπωλητή από τα συνεχώς αυξανόμενα ενοίκια και να διευκολύνει την αιτιολόγηση των σημαντικών εξόδων που απαιτούνται για να διαμορφωθούν οι μπουτίκ και να μετατραπούν σε προορισμούς που οι πελάτες που ξοδεύουν πολλά χρήματα θέλουν να περνούν ώρες για τα ψώνια τους.
Η αξία του σημερινού χαρτοφυλακίου ακινήτων της Chanel ξεπερνά τα 7 δισεκατομμύρια δολάρια, με σημαντικό μέρος να έχει αγοραστεί τα τελευταία 10 χρόνια. Η εταιρεία σχεδιάζει μια σημαντική ανακαίνιση για την μπουτίκ 42 avenue Montaigne που θα ξεκινήσει το 2029, δήλωσε πηγή που γνωρίζει το θέμα.
Τι κάνει ο ανταγωνισμός
Οι μεγάλοι παίκτες της πολυτέλειας, κυρίως η LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton, έχουν επενδύσει πολλά για να μετατρέψουν τις μπουτίκ σε προορισμούς τέχνης και φαγητού.
Η LVMH άνοιξε τη ναυαρχίδα του Christian Dior στο No 30 avenue Montaigne πριν από δύο χρόνια και στεγάζει μουσείο, εστιατόριο, σουίτα επισκεπτών και κήπους. Συνεργάστηκε με τον διάσημο αρχιτέκτονα Peter Marino, ο οποίος έχει επίσης αναλάβει αντίστοιχα έργα για λογαριασμό της Chanel.
Η εταιρεία «δεν θα είχε ποτέ πραγματοποιήσει μια μπουτίκ όπως η 30 Montaigne για τον Dior στο Παρίσι, αν είχε νοικιάσει την τοποθεσία», δήλωσε στο Bloomberg ο επικεφαλής του οικονομικού τμήματος της LVMH Jean-Jacques Guiony νωρίτερα φέτος. «Αν είμαστε ιδιοκτήτης, μας επιτρέπει να έχουμε ένα διαφορετικό όραμα».
Και άλλοι όμιλοι από τον ιδιοκτήτη της Gucci, Kering, έως την Prada έχουν επίσης προβεί σε εντυπωσιακές εξαγορές ακινήτων κατά το περασμένο έτος.