Retail
Η Nike δίνει τα... παπούτσια στο χέρι στον CEO της - Ποιος παίρνει τη σκυτάλη
Ανακοίνωσε ότι το πρώην ανώτερο στέλεχός της, Elliott Hill, θα επανενταχθεί στο δυναμικό της για να διαδεχθεί τον John Donahoe
Η Nike δίνει τα... παπούτσια στο χέρι στον CEO της - Ποιος παίρνει τη σκυτάλη

Μεγάλες ανατροπές έρχονται στην κορυφή της διοίκησης της Νike, καθώς η εταιρεία ανακοίνωσε ότι το πρώην ανώτερο στέλεχός της, Elliott Hill, θα επανενταχθεί στο δυναμικό της για να διαδεχθεί τον John Donahoe στη θέση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου, καθώς ο κολοσσός αθλητικών ειδών προσπαθεί εναγωνίως να αναστρέψει την εικόνα των πωλήσεών της και να δώσει με επιτυχία τη μάχη με τον αυξανόμενο ανταγωνισμό.

Η μετοχή της εταιρείας σημείωσε άνοδο 8% στις μεταγενέστερες συναλλαγές.

Ο Hill ήταν στη Nike για 32 χρόνια και κατείχε ανώτερες ηγετικές θέσεις σε όλη την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, όπου βοήθησε στην ανάπτυξη της εταιρείας και στην αύξηση της αξίας της σε περισσότερο από 39 δισεκατομμύρια δολάρια.

Στο παρελθόν έχει διατελέσει πρόεδρος όλων των εμπορικών και εμπορικών δραστηριοτήτων για τις μάρκες Nike και Jordan πριν συνταξιοδοτηθεί το 2020.

Η Nike δήλωσε σε μια κανονιστική κατάθεση ότι η αποζημίωση του Hill ως πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος θα περιλαμβάνει ετήσιο βασικό μισθό 1,5 εκατομμυρίων δολαρίων. Θα αναλάβει διευθύνων σύμβουλος στις 14 Οκτωβρίου.

Οι αναλυτές φάνηκε να επικροτούν την αλλαγή αυτή. Η αλλαγή του Διευθύνοντος Συμβούλου “δίνει ένα θετικό μήνυμα επειδή είναι κάποιος που γνωρίζει το brand και γνωρίζει πολύ καλά την εταιρεία”, δήλωσε η Jessica Ramirez της Jane Hali & Associates.

Ο Donahoe ανέλαβε να ενισχύσει την online παρουσία της Nike και να αυξήσει τις πωλήσεις μέσω καναλιών απευθείας προς τους καταναλωτές.

Η ώθηση αρχικά βοήθησε την εταιρεία να αξιοποιήσει τη ζήτηση για αθλητικά και είδη αναψυχής μετά την πανδημία, με αποτέλεσμα η Nike να ξεπεράσει τα 50 δισεκατομμύρια δολάρια σε ετήσιες πωλήσεις το οικονομικό έτος 2023 για πρώτη φορά.

Ωστόσο, οι πωλήσεις δέχθηκαν έκτοτε πιέσεις και η ανάπτυξη επιβραδύνθηκε, σύμφωνα με εκτιμήσεις που συνέταξε η LSEG. Οι ετήσιες πωλήσεις της Nike αναμένεται να μειωθούν στα 48,84 δισεκατομμύρια δολάρια για το οικονομικό 2025, καθώς οι πελάτες λόγω του πληθωρισμού μειώνουν τις μη απαραίτητες δαπάνες και η αγορά της Κίνας ανακάμπτει πιο αργά από το αναμενόμενο.

Πέφτει ζήτηση, έλλειψη
σε καινοτόμα προϊόντα

Η έλλειψη καινοτόμων και ελκυστικών προϊόντων έχει επίσης πρόσφατα περιορίσει τη ζήτηση για τη Nike. Αντίπαλα brand, συμπεριλαμβανομένων της On που υποστηρίζεται από τον Roger Federer και της Hoka, προσελκύουν αγοραστές και συνεργάτες λιανικής με αθλητικά παπούτσια που θεωρούνται πιο μοντέρνα.

Οι προσδοκίες για αλλαγή στην κορυφή της ηγεσίας της Nike αυξήθηκαν μετά την αποκάλυψη του δισεκατομμυριούχου επενδυτή William Ackman για το μερίδιο της Nike. Η Pershing Square Capital Management του συνέχισε να αγοράζει και τώρα κατέχει 16,3 εκατομμύρια μετοχές της Nike, δήλωσε άτομο που γνωρίζει τα πράγματα.

Πρόσφατα, τα εταιρικά συμβούλια τουλάχιστον δύο άλλων εταιρειών καταναλωτών και λιανικού εμπορίου κινήθηκαν για να αντικαταστήσουν κορυφαία στελέχη.

Το υπόβαθρο του Hill ως πρώην διαχειριστής της πολύτιμης μάρκας Jordan της Nike, που αποτελεί σημαντικό παράγοντα κερδοφορίας για την εταιρεία, θα μπορούσε επίσης να βοηθήσει τον γίγαντα αθλητικών ειδών να ανακτήσει κάποια δυναμική. Η αξία ορισμένων παπουτσιών Jordan το 2023 είχε πέσει στην αγορά μεταπώλησης καθώς άλλες μάρκες αθλητικών παπουτσιών, συμπεριλαμβανομένου της On Running, γνώρισαν αλματώδη ανάπτυξη.

Τα τελευταία δύο χρόνια, η Nike είχε περιορίσει τις συνεργασίες της με εμπόρους λιανικής και προώθησε το σχέδιό της να αυξήσει τις πωλήσεις μέσω των δικών της καταστημάτων και ιστοτόπων. Αυτές οι πωλήσεις δεν πραγματοποιήθηκαν και ανάγκασαν την εταιρεία να προβεί σε εξοικονόμηση 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τρία χρόνια.

Ως μέρος του σχεδίου, η Nike έχει μέχρι στιγμής περικόψει θέσεις εργασίας, έχει μειώσει την προσφορά κλασικών παπουτσιών όπως το Air Force 1 και έχει προσπαθήσει να βελτιώσει την αλυσίδα εφοδιασμού για να ενισχύσει τα περιθώρια κέρδους.

“Φαίνεται ξεκάθαρα ότι η Nike ήθελε να φέρει πίσω κάποιον με μεγάλη εμπειρία” και “βαθιά γνώση της Nike και των θεμάτων της – σε αντίθεση με τον John Donahoe, ο οποίος ήρθε χωρίς καμία εμπειρία στον κλάδο”, δήλωσε ο David Swartz, ανώτερος αναλυτής της Morningstar Research.