Hospitality & Tourism
Ταξίδια: Γιατί οι Κινέζοι κάνουν κράτηση την τελευταία στιγμή
Οι προσεκτικοί Κινέζοι ταξιδιώτες κάνουν περισσότερα ταξίδια της τελευταίας στιγμής
Ταξίδια: Γιατί οι Κινέζοι κάνουν κράτηση την τελευταία στιγμή

Οι Κινέζοι καταναλωτές έχουν γίνει πιο φειδωλοί σε όλα, από τα παντοπωλεία μέχρι τα ταξίδια, καθώς η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου αντιμετωπίζει μια παρατεταμένη κρίση ιδιοκτησίας και υψηλή ανεργία. Για αυτόν τον λόγο οι Κινέζοι ταξιδιώτες πραγματοποιούν περισσότερα ταξίδια της τελευταίας στιγμής, καθώς γίνονται πιο προσεκτικοί με τις δαπάνες εν μέσω μιας ασθενούς οικονομικής ανάκαμψης.

Υπάρχει μια «πραγματική κρίση καταναλωτικής εμπιστοσύνης» στην Κίνα, δήλωσε στο CNBC ο Άντονι Καπουτάνο, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Marriott International.

Περισσότεροι Κινέζοι καταναλωτές κάνουν κράτηση για ξενοδοχεία μόλις τρεις ημέρες νωρίτερα, το μικρότερο διάστημα που έχει δει ποτέ και πολύ μικρότερο από το παράθυρο κράτησης σχεδόν 20 ημερών για τους καταναλωτές στον υπόλοιπο κόσμο. 

Οι ταξιδιώτες σχεδιάζουν ταξίδια πιο κοντά στην αναχώρηση καθώς προσπαθούν να «εκμεταλλευτούν τις προσφορές της τελευταίας στιγμής», είπαν στο CNBC οικονομολόγοι της Oxford Economics, σημειώνοντας μια αλλαγή στις προτιμήσεις των καταναλωτών όπου «οι σύγχρονοι ταξιδιώτες προτιμούν τον αυθορμητισμό στα ταξιδιωτικά τους σχέδια».

Το μέτρο της πλησιέστερης στη διαμονή κράτησης, που συνήθως δείχνει την αυξημένη αβεβαιότητα και την προσοχή των καταναλωτών με τις δαπάνες, καθιστά δύσκολο για τις επιχειρήσεις να προβλέψουν και να προετοιμαστούν για τη ζήτηση, ειδικά δεδομένης της αργής ανάκαμψης της Κίνας, σύμφωνα με τον Πάτρικ Μπόντι στο Cheung Kong Graduate School of Business.

«Ενώ οι άνθρωποι εξακολουθούν να θέλουν να πάνε διακοπές, το συναίσθημα σχετικά με τα εισοδήματα και την κατανάλωση παραμένει χαμηλό», σύμφωνα με οικονομολόγους της Oxford Economics.

Πράγματι, η Κίνα είναι γνωστή ως αγορά με σταθερές περιόδους κρατήσεων πλησίον της ημερομηνίας διαμονής, σύμφωνα με έκθεση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ταξιδιών & Τουρισμού το 2021.

Το 2019, το 70% των κρατήσεων ξενοδοχείων στο ταξιδιωτικό γραφείο Trip.com έγιναν τρεις μέρες πριν από την άφιξη. Το ποσοστό αυτό ανέβηκε πάνω από 80% τα δύο πρώτα χρόνια της πανδημίας, λόγω της υψηλής αβεβαιότητας των ταξιδιωτικών περιορισμών. 

Πέφτουν έξω οι
ροβλέψεις του κλάδου

Τον Ιούλιο, η Marriott International μείωσε την πρόβλεψή της για την ανάπτυξη εσόδων ανά διαθέσιμο δωμάτιο για το τρέχον έτος, επικαλούμενη «την τρέχουσα ασθενή ζήτηση και τάσεις τιμών» στην Κίνα.

Αυτή η πίεση στις τιμές αντικατοπτρίζεται σε ολόκληρο τον κλάδο, συμπεριλαμβανομένου του ταξιδιωτικού γραφείου εγχώριων κρατήσεων Trip.com, το οποίο ανέφερε ότι οι μέσες τιμές για ξενοδοχεία και πτήσεις εσωτερικού συνέχισαν να μειώνονται φέτος.

Κατά τη διάρκεια της γιορτής της Εργατικής Πρωτομαγιάς τον Μάιο – από τις μεγαλύτερες ετήσιες γιορτές της χώρας,- η Κίνα σημείωσε περισσότερα εγχώρια ταξίδια και τουριστικές δαπάνες σε σχέση με το 2019, σύμφωνα με το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού. Ωστόσο, η μέση δαπάνη ανά ταξιδιώτη εξακολουθεί να είναι κάτω από τα επίπεδα του 2019.

Η τάση των ανθρώπων που επιλέγουν ταξίδια μικρών αποστάσεων σε μικρότερες πόλεις ή επαρχίες θα συνεχιστεί, ανέφερε η Oxford Economics, κάτι που θα μπορούσε να τονώσει αυτές τις τοπικές οικονομίες.

Η ταξιδιωτική ζήτηση κατά την επερχόμενη Χρυσή Εβδομάδα στις αρχές Οκτωβρίου αναμένεται να ξεπεράσει το επίπεδο του 2019, ανέφεραν οι οικονομολόγοι.

Όταν ρωτήθηκε από το CNBC για τις προοπτικές για το δεύτερο εξάμηνο του έτους, ο CFO της Trip.com, Ζιαοφάν Γουάνγκ, είπε ότι η εταιρεία έχει «πολύ περιορισμένη ορατότητα λόγω των κοντινών στην άφιξη κρατήσεων».