Economy
Πώς θα θεραπευτεί η πληγή των ταξί στην Κωνσταντινούπολη
Οι πολλαπλές καταγγελίες που φτάνουν στο Δημαρχείο αναφέρουν υπερβολικές χρεώσεις, διαδρομές επιλεγμένες και δυσκολία εξεύρεσης
Πώς θα θεραπευτεί η πληγή των ταξί στην Κωνσταντινούπολη

Για όσους έχουν επισκεφτεί την Πόλη, το ταξί, είναι ένας φθηνός, εύκολος και άνετος τρόπος μεταφοράς. Αλλά, μόνο ένας ανόητος θα πίστευε ότι όλοι οι οδηγοί είναι ειλικρινείς.  Και το να βρει κανείς ταξί, ιδίως πέρα από συγκεκριμένες πιάτσες, είναι ένας μικρός άθλος, γεμάτος προβλήματα. Τώρα η Τουρκία σχεδιάζει να αυξήσει τον αριθμό των ταξί στην Κωνσταντινούπολη μετά από χρόνια κατακραυγής για τη δυσκολία εύρεσης τους στην οικονομική και εμπορική πρωτεύουσα της χώρας.

Αλλά υπάρχουν και άλλα πιο ενοχλητικά προβλήματα που άπτονται της παρανομίας. Κάποιοι οδηγοί εκμεταλλεύονται την άγνοια των επισκεπτών και ακολουθούν επιμηκυμένες διαδρομές, άλλοι προφασίζονται ότι δεν έχουν ρέστα, ή ότι δεν τους δόθηκε το σωστό χαρτονόμισμα, ενά κάποιοι βάζουν νυχτερινή ταρίφα χωρίς ο πελάτης να το αντιληφθεί, αναφέρει το Istanbul Insider. 

Το κυβερνών Κόμμα AK επεξεργάζεται νομοθεσία που θα αυξήσει τον αριθμό των ταξί στην πόλη κατά 73% σε σχεδόν 32.000, σύμφωνα με δύο αξιωματούχους που μίλησαν υπό τον όρο της ανωνυμίας στο Bloomberg.

Ο χρόνος της αύξησης θα αποφασιστεί σε μεταγενέστερο στάδιο, ανέφεραν. Ο στόχος είναι να επιτευχθεί η αναλογία ενός οχήματος ανά 500 άτομα, από 861 σήμερα, είπε ένας.

Οι οδηγοί που επιλέγουν διαδρομές, αρνούνται να πάρουν πελάτες ή υπερχρεώνουν τουρίστες είναι πηγές δυσφορίας για την Κωνσταντινούπολη τα τελευταία χρόνια, καθώς η πόλη των σχεδόν 16 εκατομμυρίων κατοίκων έχει το μεγαλύτερο μερίδιο του τουριστικού τομέα της Τουρκίας. 

Οι απέλπιδες προσπάθειες Ιμάμογλου

Το 2023, ο δήμος έλαβε περίπου 72.000 καταγγελίες σχετικά με ταξί, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Dunya. Οι ιδιοκτήτες ταξί, εν τω μεταξύ, παραπονιούνται ότι οι ναύλοι είναι πολύ φθηνοί.

Ο δήμαρχος, Εκρέμ Ιμάμογλου, που δεν είναι του κυβερώντος κόμματος προσπάθησε να ενισχύσει τους αριθμούς των ταξί μετά την εκλογή του το 2019, αλλά έχει επανειλημμένα παρακαμφθεί από την εθνική κυβέρνηση.

Το νέο σχέδιο ακολουθεί τη συντριπτική επανεκλογή του Ιμάμογλου πέρυσι, μια νίκη που έδωσε επίσης στο Ρεπουμπλικανικό Λαϊκό Κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης την πλειοψηφία στο δημοτικό συμβούλιο της Πόλης 

Πηγή: ot.gr