Πολλοί θεωρούν ότι ο κλάδος της ηλεκτροκίνησης προσφέρει πεδίο δόξας λαμπρό και πολλοί τεχνολογικοί γίγαντες που δεν έχουν σχέση με την αυτοκίνηση θέλουν να μπουν στο παιχνίδι.
Στο πλαίσιο αυτό ο κινεζικός τεχνολογικός γίγαντας Xiaomi, γνωστός για την κατασκευή smartphone, τάραξε τα νερά τον Μάρτιο όταν το παρθενικό του ηλεκτρικό όχημα εξαντλήθηκε με σχεδόν 90.000 προπαραγγελίες μέσα σε μία ημέρα από την κυκλοφορία του.
Η νέα της θυγατρική στον τομέα της αυτοκίνησης σημείωσε προσαρμοσμένη ζημιά 252 εκατομμυρίων δολαρίων για το δεύτερο τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου – το πρώτο τρίμηνο πλήρους παράδοσης, ανέφερε η εταιρεία.
Αυτό συμβαίνει παρά το γεγονός ότι η Xiaomi είπε ότι βρίσκεται σε καλό δρόμο για να καταρρίψει τον στόχο της για 100.000 παραδόσεις του πρώτου αυτοκινήτου της, του Speed Ultra 7, έως τον Νοέμβριο.
Η νέα κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων είπε ότι παρέδωσε 27.307 SU7 το δεύτερο τρίμηνο, πράγμα που σημαίνει ότι, κατά μέσο όρο, έχασε 9.200 δολάρια για κάθε αυτοκίνητο. Η βασική τιμή του SU7 είναι 215.900 γιουάν, ή περίπου 30.000 δολάρια.
Οικονομίες κλίμακας
Αυτό δεν σημαίνει ότι η Xiaomi χάνει περισσότερα χρήματα όταν παραδίδει περισσότερα αυτοκίνητα: Η εταιρεία ανέφερε υψηλότερο από το αναμενόμενο περιθώριο μικτού κέρδους 15,4%.
Ωστόσο, έχει σηματοδοτηθεί για λίγο ότι η κατηγορία αυτοκινήτων της θα χρειαζόταν χρόνο για να απογειωθεί, με τον CEO Λέι Τζουν να αναφέρει τον Απρίλιο ότι το αυτοκίνητο πωλείται με ζημιές, αν και δεν είπε πόσο.
Οι αναλυτές της Citibank έγραψαν σε έκθεσή τους εκείνη την εποχή ότι περίμεναν ότι η Xiaomi θα πραγματοποιήσει κέρδη μόνο μετά την επίτευξη ετήσιων πωλήσεων από 300.000 έως 400.000 οχημάτων. Προβλέπουν πωλήσεις 260.000 αυτοκινήτων το 2026.
Η Xiaomi λειτουργεί ένα εργοστάσιο EV, το οποίο κατασκεύασε η ίδια. Από τον Ιούνιο, εκτελεί λειτουργίες διπλής βάρδιας για να ωθήσει τις μηνιαίες παραδόσεις πάνω από 10.000 αυτοκίνητα.
Ένας εκπρόσωπος της εταιρείας είπε στο Business Insider ότι η εταιρεία εστιάζει στην αύξηση της κλίμακας του βραχίονα EV για να περιορίσει το κόστος ανά αυτοκίνητο.
«Η κλίμακα της επιχείρησης Xiaomi EV είναι σχετικά μικρή αυτή τη στιγμή, ενώ η αυτοκινητοβιομηχανία είναι μια τυπική βιομηχανία με οικονομίες κλίμακας», είπε ο εκπρόσωπος.
Για σύγκριση, η ανταγωνιστική κινεζική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων BYD πούλησε 426.039 αυτοκίνητα το τρίμηνο Απριλίου-Ιουνίου.
Υψηλό κόστος επένδυσης
Ο εκπρόσωπος της Xiaomi πρόσθεσε: “Επιπλέον, το πρώτο EV της Xiaomi είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό σεντάν και το κόστος επένδυσής του είναι σχετικά υψηλό, επομένως θα χρειαστεί λίγος χρόνος για να αφομοιωθεί αυτό το μέρος του κόστους”.
Ο Λέι Τζουν, ο δισεκατομμυριούχος συνιδρυτής της Xiaomi, δήλωσε τον Μάρτιο ότι σκόπευε να επενδύσει «δεκάδες δισεκατομμύρια» τα επόμενα χρόνια στην κατασκευή του τμήματος ηλεκτρικών οχημάτων και των τεχνολογιών αυτοκινήτων της Xiaomi.
Η εταιρεία τεχνολογίας έχει δηλώσει εδώ και καιρό ότι το όραμά της για το SU7 είναι να δημιουργήσει ένα έξυπνο αυτοκίνητο που θα ανταγωνίζεται το Tesla του Ίλον Μασκ, αλλά η τιμή του είναι περισσότερο σύμφωνη με το μέσο εισόδημα της Κίνας.
Η Xiaomi είπε ότι οι πελάτες εξακολουθούν να έρχονται, με 13.000 περισσότερα οχήματα να έχουν πουληθεί το δεύτερο τρίμηνο και τον Ιούλιο αθροιστικά.
Μακροπρόθεσμες φιλοδοξίες
Οι φιλοδοξίες της για τα ηλεκτρικά της οχήματα είναι μακροπρόθεσμη, συμπεριλαμβανομένων δυνατοτήτων αυτοοδήγησης και ενός βοηθού τεχνητής νοημοσύνης βασισμένου στον ήχο που θα κυκλοφορήσει πλήρως αυτόν τον μήνα.
Συνολικά, η Xiaomi δημοσίευσε ισχυρά αποτελέσματα για το δεύτερο τρίμηνο της, με τις πωλήσεις σε όλους τους τομείς της να αυξάνονται κατά 32% στα 88,7 δισεκατομμύρια γιουάν σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2023.
Τα καθαρά έσοδα έφθασαν επίσης τα 5 δισεκατομμύρια γιουάν, αυξημένα κατά 38% από 3,6 δισεκατομμύρια γιουάν το δεύτερο τρίμηνο πέρυσι.
Η εταιρεία είπε ότι σχεδιάζει να κατασκευάσει μια ποικιλία μοντέλων EV πέρα από το σεντάν SU7, αλλά δεν έχει πει ποια θα είναι.
Πηγή: ot.gr