Economy
Πόσο στοιχίζει ένα ιδιόκτητο διαμέρισμα στο περιπλανώμενο πλωτό χωριό
Το "The World" δεν είναι κρουαζερόπλοιο - Είναι ένα χωριό εν πλω
Πόσο στοιχίζει ένα ιδιόκτητο διαμέρισμα στο περιπλανώμενο πλωτό χωριό

Σε όσους αρέσουν τα ταξίδια στη θάλασσα και οι επισκέψεις σε εξωτικά μέρη η κρουαζιέρα προσφέρει θαυμάσιες ευκαιρίες και για τα δύο. Αλλά, τι γίνεται αν είναι πάθος και θέλεις να ταξιδεύεις όποτε μπορείς ή συνεχώς. Εδώ έρχεται το The World για να δώσει λύση.

Το έχουν χαρακτηρίσει πλωτό διαμέρισμα, οικιστικό γιοτ, εξοχικό που ταξιδεύει σε όλον τον κόσμο.

Στην πραγματικότητα, είναι ένα πολυτελές πλοίο, με πολλές περιγραφές, αλλά κανείς δεν μπορεί να το αποκαλέσει «κρουαζιερόπλοιο», είπε στο CNBC o κάτοικος του πλοίου Τζιμ Μιναρίκ. 

«Το μόνο κοινό χαρακτηρισικό μεταξύ του The World και ενός κρουαζιερόπλοιου είναι ότι επιπλέουν στο νερό», είπε. «Αν το πλοίο μας ήταν κρουαζιερόπλοιο, θα υπήρχαν πιθανώς 1.500 επιβάτες. Εμείς όταν είμαστε πραγματικά πλήρεις, έχουμε μεταξύ 200 και 300».

Διαθέτει 167 ιδιόκτητα διαμερίσματα, που κυμαίνονται από στούντιο 27 τετραγωνικών μέτρων έως κατοικίες τεσσάρων υπνοδωματίων 300 τετραγωνικών μέτρων.

Ο Μιναρίκ και η σύζυγός του αγόρασαν το διαμέρισμά τους το 2020 σχεδιάζοντας να περνούν έναν έως δύο μήνες τον χρόνο στο πλοίο, ωστόσο, πλέον περνούν έως και ένα εξάμηνο τον χρόνο στο πλοίο.

Το ζευγάρι αγαπά πολύ την κοινότητα, τον χαλαρό και άνετο τρόπο ταξιδιού και ότι συνεχώς βλέπει κάτι καινούργιο. Αγάπησαν, μάλιστα, τόσο πολύ την εμπειρία του πλοίου που τελικά αγόρασαν ένα δεύτερο, μεγαλύτερο διαμέρισμα, διατηρώντας το πρώτο διαμέρισμα για φιλοξενία. 

Η ζωή στο πλοίο

Το The World διαθέτει πολλά εστιατόρια και μπαρ, μαθήματα γιόγκα και γυμναστήριο, δύο πισίνες, ένα ιατρικό κέντρο και 24ωρη room service. Αλλά οι ομοιότητες με τα κρουαζειερόπλοια τελειώνουν κυρίως εκεί. Για αρχή, σε αυτό το πλοίο, οι ιδιοκτήτες αποφασίζουν από κοινού για πολλά πράγματα.

«Είναι μια δημοκρατική κοινωνία», δήλωσε στο CNBC ο Διευθυντής του Residential Έντι Γουόνγκ. «Ψηφίζουν για πράγματα όπως το δρομολόγιο, για ανακαινίσεις στο πλοίο», καθώς και για το διοικητικό συμβούλιο του.

Τα δρομολόγια αλλάζουν κάθε χρόνο, είπε ο Γουόνγκ. Το πρόγραμμα για το 2026 έχει οριστικοποιηθεί, είπε, και περιλαμβάνει στάσεις στην Ανταρκτική, στη Γαλλική Πολυνησία και στο Νησί του Πάσχα, το τελευταίο από τα οποία χαρακτήρισε «μία από τις πιο περιζήτητες τοποθεσίες στον κόσμο».

Το πλοίο ελλιμενίζεται σε περίπου 100 λιμάνια ετησίως, σταματώντας για δύο έως πέντε ημέρες, αντί για λίγες ώρες.

Αρκετοί ιδιοκτήτες ζουν στο πλοίο συνεχώς, αλλά οι περισσότεροι πηγαινοέρχονται. 

Οι κάτοικοι

Πολλοί ιδιοκτήτες είναι Βορειοαμερικανοί, είπε ο Γουόνγκ. «Αλλά έχουμε κατοίκους από περίπου 20 διαφορετικές εθνικότητες… έχουμε και πολλούς Αυστραλούς στο πλοίο», είπε.

Ο Μιναρίκ, πρώην διευθύνων σύμβουλος μιας μεγάλης επιχείρησης ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης, είπε ότι οι ιδιοκτήτες είχαν όλοι κάποιο επίπεδο οικονομικής επιτυχίας και όλοι έχουν ενδιαφέρουσες ιστορίες.

Οι τιμές αγοράς για κατοικίες κυμαίνονται από 2,4 έως 15 εκατομμύρια δολάρια — αριθμός που δεν περιλαμβάνει τα τριμηνιαία τέλη συντήρησης, τα οποία μπορεί να είναι περίπου το 10% της τιμής αγοράς ετησίως.

Τα τέλη συντήρησης συνοδεύονται από πιστώσεις αξίας $33.000 για διατροφή στο πλοίο, αλλά πληρώνουν επίσης για το πλήρωμα, την ανακαίνιση και τη συντήρηση του πλοίου, το οποίο διαθέτει γήπεδο τένις κανονικών διαστάσεων. 

Ωστόσο, τα χρήματα δεν είναι ένα μεγάλο θέμα στο The World, είπε ο Μιναρίκ και δεν υπάρχει κοινωνικός ανταγωνισμός.

Είπε ότι ένας από τους φίλους του από το πλοίο είναι ένας 82χρονος που δίνει «περισσότερα χρήματα από όσα μπορούσα καν να φανταστώ» σε φιλανθρωπικούς σκοπούς.

Οι πιθανοί αγοραστές ελέγχονται, είπε ο Γουόνγκ. Επιπλέον των βασικών πιστοποιητικών (καθαρό οικονομικό και ποινικό μητρώο), οι αγοραστές χρειάζονται δύο συστατικές επιστολές από έναν υπάρχοντα κάτοικο.

Κάθε χρόνο, περίπου το 10% των κατοικιών βγαίνει προς πώληση, δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας στο CNBC Travel. Η μέση διάρκεια ιδιοκτησίας είναι επτά έως οκτώ χρόνια. Μέχρι εκείνη τη στιγμή, οι ιδιοκτήτες έχουν δει πολλές φορές το μεγαλύτερο μέρος του κόσμου.

Ο Μιναρίκ λέει ότι το μεγαλύτερο μειονέκτημα της ζωής στο πλοίο είναι ο χρόνος που περνά μακριά από τα παιδιά και τα εγγόνια του. Ένα άλλο μειονέκτημα είναι ότι δεν μπορεί να φέρει κατοικίδια στο σκάφος. 

Μοναδικό στο είδος του

Ο Γουόνγκ είπε ότι ενώ άλλες εταιρείες έχουν προσπαθήσει, το The World εξακολουθεί να είναι το μοναδικό του είδους του.

Το MV Narrative, ένα πολυτελές οικιστικό πλοίο που κατασκευάζεται από την εταιρεία Storylines, έχει καθυστερεί. Αρχικά είχε προγραμματιστεί να αποπλεύσει το 2024, τώρα έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει κρουαζιέρες το 2027. Το πλοίο είναι μεγαλύτερο από το The World, με σχέδια για 500 δωμάτια για να φιλοξενήσει περίπου 1.000 άτομα.

Ένα άλλο οικιστικό πλοίο, το Life at Sea, ακυρώθηκε τον Νοέμβριο του 2023, τον ίδιο μήνα που είχε προγραμματιστεί να αποπλεύσει για πρώτη φορά. 

Πηγή: ot.gr