Economy
Δύο ιαπωνικές εταιρείες ετοιμάζουν βενζινάδικο υδρογόνου στη Σελήνη
Εάν το πείραμα των δύο εταιρειών πετύχει, θα ενταθούν οι προσπάθειές με στόχο να παράγεται υδρογόνο από σεληνιακό νερό στις επερχόμενες αποστολές
Δύο ιαπωνικές εταιρείες ετοιμάζουν βενζινάδικο υδρογόνου στη Σελήνη

Δύο ιαπωνικές εταιρείες συνεργάζονται πάνω στο υδρογόνο προκειμένου να πετύχουν έναν μεγάλο στόχο: την παραγωγή του πράσινου αυτού καυσίμου στο έδαφος της Σελήνης. 

Η Takasago Thermal Engineering έχει σχεδιάσει έναν μίνι ηλεκτρολύτη που μπορεί να προσαρμοστεί στη χαμηλή βαρύτητα και να αντέξει τους έντονους κραδασμούς ενός πυραύλου κατά την εκτόξευση. Μόλις βρεθεί στο διάστημα, το μηχάνημα παραγωγής υδρογόνου θα λειτουργήσει εξ αποστάσεως από το Κέντρο Ελέγχου Αποστολών του ispace στο Τόκιο.

«Ξεκινήσαμε να μελετάμε το υδρογόνο πριν από σχεδόν 20 χρόνια. Τώρα, αναπτύσσουμε έναν ηλεκτρολύτη μεγάλης κλίμακας. Αυτό που κάνουμε στο διάστημα θα μας έδινε συγκεκριμένη τεχνολογία και δεξιότητες για να… διαφοροποιούμαστε από τους ανταγωνιστές», δήλωσε ο Χιρογιούκι Μαρουόκα, εκτελεστικός διευθυντής της Takasago Thermal Engineering, σε συνέντευξή του στο CNBC.

Για την αποστολή που έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει μέχρι το τέλος του 2024, η Takasago μεταφέρει μια μικρή ποσότητα νερού της Γης για την ηλεκτρόλυση. Εάν το πείραμα πάει όπως είχε προγραμματιστεί, η εταιρεία θα εντείνει τις προσπάθειές της και τελικά θα παράγει υδρογόνο από σεληνιακό νερό στις επερχόμενες αποστολές.

Υδρογόνο σε χαμηλή βαρύτητα

«Το πιο δύσκολο σημείο είναι η προσαρμογή στη χαμηλή βαρύτητα. Στη Σελήνη, η βαρύτητα είναι το ένα έκτο σε σύγκριση με αυτή της Γης», δήλωσε ο Atsushi Kato, διευθυντής της Takasago Thermal Engineering.

«Αυτή είναι μια πειραματική αποστολή. Μόλις λάβουμε τα δεδομένα, τότε αρχίζουμε να σκεφτόμαστε όχι μόνο μόνοι μας, αλλά και με εταιρείες που ενδιαφέρονται να συναλλάσσονται μαζί μας», είπε ο Μουραόκα.

Ο ηλεκτρολύτης θα ταξιδεύει με το διαστημικό σκάφος του ispace, μια βελτιωμένη έκδοση του πρώτου μοντέλου της εταιρείας που απογειώθηκε το 2022 αλλά δεν κατάφερε να προσγειωθεί στη Σελήνη. Το αεροσκάφος θα φέρει επίσης ένα ρόβερ, το οποίο θα εξερευνά τη σεληνιακή επιφάνεια και θα συλλέγει δεδομένα, και θα παρέχει ηλιακή ενέργεια στον ηλεκτρολύτη.

«Μόλις ολοκληρώσαμε όλες τις τελικές δοκιμές συστήματος και περιβαλλοντικών δοκιμών. Όλα τα ωφέλιμα φορτία είναι επίσης έτοιμα. Επιλέξαμε προσεκτικά την τοποθεσία προσγείωσης για να αποφύγουμε ένα παρόμοιο πρόβλημα στην Αποστολή 2. Και φυσικά, βελτιώσαμε επίσης το λογισμικό μας», δήλωσε ο επικεφαλής τεχνολογίας της ispace, Ρίο Ούτζι, στο «The Edge» του CNBC.

Εάν η αποστολή αποδειχθεί επιτυχής, θα μπορούσε να θέσει τις βάσεις για τη χρήση του υδρογόνου ως προωθητικού για διαστημόπλοια, καθώς και να διευρύνει τις ευκαιρίες για εξερεύνηση του διαστήματος.

«Αν φτιάξουμε ένα “βενζινάδικο” στη Σελήνη, μπορούμε να ζήσουμε μακριά όπως στον Άρη και ούτω καθεξής», είπε ο Ούτζι.

Το Mission 2 πρόκειται να εκτοξευθεί με πύραυλο SpaceX το τέταρτο τρίμηνο του 2024. Το Ispace στοχεύει να αυξήσει τη συχνότητα των προσγειώσεων στη Σελήνη και ήδη εξετάζει την Αποστολή 3. 

Πηγή: ot.gr