Βουτιά που ξεπέρασε το 4% κατέγραψε η μετοχή της CrowdStrike στις προκαταρκτικές συναλλαγές την Τρίτη μετά από την αναφορά ότι η Delta Air Lines θα ζητήσει αποζημίωση από την εταιρεία κυβερνοασφάλειας για την πρόσφατη παγκόσμιο τεχνολογικό μπλακ άουτ που έπληξε τις βιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των αεροπορικών εταιρειών. Η διακοπή στον κυβερνοχώρο οδήγησε σε περισσότερες από 2.200 ακυρώσεις πτήσεων στις 19 Ιουλίου και η Delta έχει ακυρώσει περισσότερες από 6.000 πτήσεις μέχρι στιγμής από τότε.
Το λογισμικό “Falcon Sensor” του CrowdStrike είχε προκαλέσει τη συντριβή των Microsoft Windows και την εμφάνιση της μπλε οθόνης, γνωστής ανεπίσημα ως “Blue Screen of Death”. Η Delta προσέλαβε δικηγορική εταιρεία και θα ζητήσει επίσης αποζημίωση από τη Microsoft, ανέφερε το CNBC τη Δευτέρα.
Τι αναμένουν οι πελάτες της CrowdStrike
Η μετοχή της CrowdStrike, η οποία είχε υπερδιπλασιαστεί το 2023, έχει υποχωρήσει πάνω από 24% μετά από το μπλακ άουτ, οδηγώντας σε απώλειες που ξεπερνούν τα 20 δισ. δολάρια στην αγορά. Πολλοί πελάτες σκέφτονται να χλαρώσουν ή να διακόψουν τη σχέση τους με την CrowdStrike και αναμένουν μείωση των τιμών, σύμφωνα με έρευνα της Evercore ISI.
«Σχεδόν όλοι συμφώνησαν ότι περιμένουν κάποια μορφή οικονομικής αποζημίωσης, όπως εκπτώσεις, πιστώσεις εσόδων από υπηρεσίες ή δωρεάν προϊόντα», ανέφερε η χρηματιστηριακή εταιρεία σε σημείωμα την Τρίτη, προσθέτοντας ότι τα σχόλια από πελάτες υποδηλώνουν ότι η CrowdStrike το συζητούσε ήδη με τους πελάτες της.
Οι αναλυτές της Needham είπαν ότι οι ζημιές από τη διακοπή λειτουργίας θα έχει ως αποτέλεσμα οι πελάτες να αποφεύγουν να βασίζονται σε μεγάλο βαθμό σε μεμονωμένες πλατφόρμες, καθώς αυτή η επιλογή εισάγει κίνδυνο συγκέντρωσης. Η χρηματιστηριακή εταιρεία τόνισε ότι οι πελάτες της CrowdStrike με τους οποίους μίλησε εκδήλωσαν απογοήτευση για τη διακοπή λειτουργίας, χαρακτηρίζοντας την ως «απόλυτο εφιάλτη» που διαταράσσει την επιχείρησή τους κατά τη διάρκεια μιας από τις πιο πολυσύχναστες περιόδους ταξιδιών και αγορών του έτους.