Ο πληθωρισμός στα ράφια των σούπερ μάρκετ πλήττει τα αγαπημένα πολλών πατατάκια, γαριδάκια και άλλα σνακ οι τιμές των οποίων «πετάνε», τα τελευταία χρόνια. Αλλά, τώρα το κόστος των σνακ μπορεί τελικά να έχει φτάσει σε σημείο καμπής μετά από χρόνια αυξήσεων τιμών, δήλωσε η μητρική εταιρεία των Doritos and Cheetos.
«Πιστεύετε ότι οι τιμές στα Frito είναι πολύ υψηλές δεδομένων των αυξήσεων τα τελευταία χρόνια», ρώτησε ο Καουμίλ Γκατζραγουάλα, αναλυτής της Jefferies, τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της PepsiCo, Ραμόν Λαγκουάρτα, κατά τη διάρκεια μιας συνάντησης μετά την παρουσίαση αποτελεσμάτων της Πέμπτης. Το Frito-Lay είναι ο βραχίονας της εταιρείας που πουλά συσκευασμένα τρόφιμα όπως γαριδάκια Cheeto’s και πατατάκια Lays. Ο Λαγκουάρτα απάντησε ότι ορισμένα προϊόντα μπορεί να χρειαστούν νέα τιμολόγηση για να κάνουν τους καταναλωτές να τα αγοράσουν ξανά. «Ναι, υπάρχει κάποια αξία που πρέπει να δοθεί πίσω στους καταναλωτές μετά από τρία ή τέσσερα χρόνια μεγάλου πληθωρισμού», είπε.
Οι όγκοι πωλήσεων έχουν πέσει
Ένας σημαντικός λόγος είναι η πτώση των πωλήσεων: Οι όγκοι πωλήσεων για πολλά από τα προϊόντα τροφίμων και σνακ της PepsiCo στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων Frito-Lay και Quaker Foods στη Βόρεια Αμερική μειώθηκαν κατά τη διάρκεια των τελευταίων οικονομικών τριμήνων, επισημαίνει το Business Insider.
Καθώς ο πληθωρισμός των τροφίμων αυξήθηκε τα τελευταία χρόνια, εταιρείες όπως η PepsiCo μπόρεσαν να προωθήσουν τις αυξήσεις των τιμών στους λιανοπωλητές και στους καταναλωτές και με το παραπάνω. Πέρυσι, για παράδειγμα, τα έσοδα της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 9%. Ο όγκος των «εύκολων τροφίμων», δηλαδή σνακ και άλλων τροφίμων που καταναλώνονται χωρίς παρασκευή που πωλήθηκαν μειώθηκε κατά 2%. Αλλά αυτές οι μέρες μπορεί επιτέλους να φτάνουν στο τέλος, ανέφερε το κορυγαίο στέλεχος της PepsiCo.
Αυτό θα είναι μια ανακούφιση για τους καταναλωτές που δίνουξ σκληρή μάχη με τον συνολικό πληθωρισμό. Και δεν είναι μόνο οι πελάτες χαμηλού εισοδήματος που δυσκολεύονται λόγω υψηλών τιμών, είπε ο Λαγκουάρτα στην παρουσίαση. Ακόμη και οι καταναλωτές υψηλού εισοδήματος προσπαθούν να εξοικονομήσουν χρήματα από τα τρόφιμα.
Πληθωρισμός τροφίμων
Ο πληθωρισμός τροφίμων αυξήθηκε με σταθερό ρυθμό τους τελευταίους μήνες. Ο δείκτης τροφίμων του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή σημείωσε άνοδο 2,2% σε ετήσια βάση τον Ιούνιο, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία για τον πληθωρισμό.
Ενώ η PepsiCo είναι ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές τροφίμων στον κόσμο, δεν απέχει πολύ από το να είναι μόνη που ανέβαζε τιμές.
Σε μια εποχή που ο Λευκός Οίκος επικρίνει δριμύτατα τα σούπερ μάρκετ ότι αδειάζουν τις τσέπες των αμερικανικών νοικοκυριών, τα κορυφαία στελέχη λιανικής έσπευσαν να επισημάνουν τον ρόλο των μεγάλων εταιρειών στην άνοδο των τιμών των προϊόντων στα ράφια τους.
«Απλώς αποκομίζουν σταθερά περισσότερα κέρδη, επομένως πιστεύουμε ότι έχουν πραγματικά περιθώρια για περαιτέρω επενδύσεις», είπε για τις μεγάλες εταιρείες τροφίμων στο Business Insider ο Ρόντνεϊ ΜακΜάλεν, Διευθύνων Σύμβουλος της Kroger, της μεγαλύτερης αλυσίδας σούπερ μάρκετ στις ΗΠΑ.
Ο ΜακΜάλεν είπε στους επενδυτές τον περασμένο μήνα ότι αναμένει περισσότερες εκπτώσεις από μεγάλες εταιρείες φέτος.
Τα μεγάλα σούπερ μάρκετ
βλέπουν μειώσεις τιμών
Αυτό μπορεί να έχει ήδη ξεκινήσει. Στη Walmart, την κορυφαία αλυσίδα παντοπωλείων – πολυκαταστημάτων της Αμερικής, ο οικονομικός διευθυντής Τζον Ντέιβιντ Ρέινι είπε ότι οι εκπτώσεις της εταιρείας «χρηματοδοτούνται κυρίως από τον πωλητή», πράγμα που σημαίνει ότι οι περικοπές τιμών που βλέπουν οι αγοραστές μεταβιβάζονται από τους προμηθευτές και η Walmart δεν επωμίζεται αυτό το κόστος.
Και η Επικεφαλής Ανάπτυξης της Target, Κριστίνα Χένινγκτον, δήλωσε ότι όταν οι μεγάλες εταιρείες βλέπουν την Bullseye να μειώνει τις τιμές στις προσφορές ιδιωτικών ετικετών της, «μας βοηθούν να το κάνουμε αυτό με το χαρτοφυλάκιο εμπορικών σημάτων τους».
Φυσικά, οι μεγάλες εταιρείες έχουν ισχυρά κέρδη τα τελευταία χρόνια, γεγονός που υποδηλώνει ότι είναι τώρα σε θέση να προσφέρουν εκπτώσεις και προσφορές χωρίς να χάνουν χρήματα.