Μετά από χρόνια κερδών και αδυσώπητης λιτότητας, η Stellantis, εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων με μάρκες όπως η Chrysler και η Jeep στο ενεργητικό της έχει παρουσιάσει ένα πολύ απογοητευτικό εξάμηνο όσον αφορά τα αποτελέσματά της. Η εταιρεία αντιμετωπίζει μάλιστα προβλήματα με την πώληση των αυτοκινήτων Jeep σε μια εποχή που η ζήτηση για SUV δεν ήταν ποτέ υψηλότερη, σημειώνει το Bloomberg.
Το τμήμα Ram pickup οχημάτων χάνει συνεχώς πωλήσεις από εκεί που ανταγωνιζόταν τη Chevrolet της General Motors Co. και το μόνο μοντέλο που εξακολουθεί να παράγει η Chrysler είναι ένα μίνι βαν. Τουλάχιστον επτά ανώτερα στελέχη έχουν αποχωρήσει από την εταιρεία από τον Ιανουάριο και η μετοχή της έχει πέσει κατά 40% από το υψηλό ρεκόρ που είχε επιτευχθεί τον Μάρτιο.
Τσουχτερός ο αμερικανικός περιβαλλοντικός λογαριασμός για την Stellantis
Οι αποτυχίες ήρθαν σωρηδόν για τον 65χρονο CEO Κάρλος Ταβάρες, ο οποίος μόλις πριν από τρεις μήνες κέρδισε την «ευλογία» των μετόχων για ένα πακέτο αμοιβών ύψους 36,5 εκατ. ευρώ, που τον κατέστησε τον πιο ακριβοπληρωμένο διευθύνοντα σύμβουλο παραδοσιακής αυτοκινητοβιομηχανίας. Η έμφαση που έδωσε στην προσπάθειά του να προστατεύσει το περιθώριο κέρδους οδήγησε τη Stellantis να χρεώνει υψηλότερες τιμές για παλαιότερα προϊόντα από αυτά που είχαν οι ανταγωνιστές στην αγορά, οδηγώντας σε απώλεια μεριδίων και αυξημένα αποθέματα. Η Stellantis μείωσε τις τιμές στα SUV Jeep Compass και Grand Cherokee νωρίτερα φέτος.
Ενώ οι πωλήσεις της Jeep στις ΗΠΑ έπεσαν κατά 19% το δεύτερο τρίμηνο, η μάρκα θα έχει σύντομα δύο νέα ηλεκτρικά μοντέλα προς πώληση: ένα μοντέλο που ονομάζεται Recon και η εμφάνισή του μοιάζει με το Jeep Wrangler και το Wagoneer S με 600 ίππους, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το Bloomberg.
Η Jeep θα επαναφέρει την παραγωγή του Cherokee, το οποίο έπαψε να παράγεται πέρυσι και άφησε τη μάρκα λιγότερο ανταγωνιστική στο μεγαλύτερο τμήμα της αγοράς SUV. Οι απώλειες της Stellantis αποτέλεσαν κέρδος για την Ford, η φέρνει στην κατηγορία τα Explorer, Escape και Bronco. Η Ford πούλησε περισσότερα από 400.000 SUV το πρώτο εξάμηνο, αριθμό που αποτελεί ρεκόρ.
Από το 2019 έως την άνοιξη του 2024, η Stellantis αύξησε τις τιμές για τις δύο κορυφαίες μάρκες της – Jeep και Ram – κατά περίπου 50% και 40% αντίστοιχα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Cox. O μέσος όρος της βιομηχανίας ήταν περίπου 25% κατά τη διάρκεια της ίδιας περιόδου.
Εκτός από την επαναφορά του Jeep Cherokee, η Stellantis θα αναβιώσει δύο muscle cars της Dodge, το Charger και το Challenger, που η εταιρεία σταμάτησε να παράγει πέρυσι. Συμπληρωματικά, θα μειώσει την παραγωγή στις ΗΠΑ και θα εξετάσει πιο δραστικές αλλαγές.
ΠΗΓΗ:ΟΤ