Τους στόχους του για τα κέρδη και τις ταμειακές ροές στο τέλος του έτους διατήρησε ο γίγαντας του λιανεμπορίου Carrefour, ανακοινώνοντας πως κοιτάζει το δεύτερο εξάμηνο του έτους με αισιοδοξία, καθώς οι αγορές της Γαλλίας και της Βραζιλίας οδήγησαν στην αύξηση των κερδών το πρώτο εξάμηνο του 2024, μένοντας πιστός στο πλάνο ανάπτυξής του.
Τα επαναλαμβανόμενα λειτουργικά κέρδη του ομίλου αυξήθηκαν κατά 6,2% στα 743 εκατ. ευρώ (806,53 εκατ. δολάρια) το πρώτο εξάμηνο του έτους, σε πωλήσεις που έφτασαν τα 44,86 δισ. ευρώ, με ρυθμό αύξησης 12,1% σε σχέση με τις αντίστοιχες πωλήσεις, ανέφερε η μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής πώλησης τροφίμων στην Ευρώπη στο ESM.
Carrefour: «Κλειδί» οι βασικές αγορές
Στη βασική αγορά της Γαλλίας, όπου η Carrefour έχει επιταχύνει τις μειώσεις τιμών για να ανακτήσει μερίδιο αγοράς από ανταγωνιστές όπως η μη εισηγμένη Leclerc, ο όμιλος κατάφερε, χάρη στην εξοικονόμηση κόστους, να προστατεύσει και να βελτιώσει ακόμη και την κερδοφορία.
Στη Γαλλία, τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 6,2% στα 286 εκατ. ευρώ, με το περιθώριο κέρδους να αυξάνεται κατά 14 μονάδες βάσης στο 1,6% των πωλήσεων σε μια αγορά όπου οι όγκοι παρέμειναν ελαφρώς αρνητικοί, δήλωσε ο όμιλος.
Στη Βραζιλία, τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά του ομίλου, τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 45,7% στα €366 εκατ. χάρη στην εμπορική δυναμική των καταστημάτων Atacadão cash and carry και την αποτελεσματικότητα από την ενσωμάτωση των καταστημάτων Grupo BIG.
Τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους, ο λιανοπωλητής άνοιξε το πρώτο κατάστημα Atacadão στη Γαλλία, προσφέροντας μια «ριζικά διαφορετική» εμπειρία αγορών για τους καταναλωτές, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Carrefour Alexandre Bompard.
Πλάνο ανάπτυξης
Η Carrefour επιβεβαίωσε τους οικονομικούς της στόχους για το 2024 για αύξηση των κερδών προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) και των επαναλαμβανόμενων λειτουργικών εσόδων (ROI) και των καθαρών ελεύθερων ταμειακών ροών σύμφωνα με την πορεία του σχεδίου της για το 2026.
Ο Alexandre Bompard, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, πρόσθεσε: «Ο όμιλος επιταχύνει την εφαρμογή του σχεδίου Carrefour 2026, με την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, των μέσων λιανικής πώλησης και της ιδιωτικής του ετικέτας. Οι επιδόσεις αυτές είναι αποτέλεσμα της ακλόνητης δέσμευσης των ομάδων και των συνεργατών μας».
Η Carrefour, ο δεύτερος μεγαλύτερος όμιλος λιανικής πώλησης, πραγματοποίησε σημαντικές στρατηγικές αλλαγές το 2023, με τον μισό κύκλο εργασιών της στη Γαλλία να προέρχεται πλέον από καταστήματα με δικαιόχρηση (franchise) ή μίσθωση.
Αυτή η μετάβαση από το παραδοσιακό συγκεντρωτικό μοντέλο ιδιοκτησίας καταστημάτων σε ένα πιο δυναμικό και ευέλικτο μοντέλο franchising, αποτέλεσε μέρος του αναπτυξιακού σχεδίου του διευθύνοντος συμβούλου, Alexandre Bompard, που ξεκίνησε το 2022. Η στρατηγική αυτή έχει επιτρέψει στην Carrefour να επεκτείνει ταχέως το δίκτυο των τοπικών καταστημάτων της, προσθέτοντας 653 συνοικιακά καταστήματα μέχρι το τέλος του 2023. Στον τομέα των μεγαλύτερων καταστημάτων, η μετάβαση στο μοντέλο franchising συνεχίστηκε με τη μετατροπή περίπου δεκαπέντε υπεραγορών και είκοσι σούπερ μάρκετ.