Economy
Είδη πολυτελείας: Η αγορά της Ασίας κατέρρευσε, αλλά όχι σε αυτή την χώρα
Πώς το αδύναμο νόμισμα καταφέρνει να προσελκύσει αγοραστές
Είδη πολυτελείας: Η αγορά της Ασίας κατέρρευσε, αλλά όχι σε αυτή την χώρα

Η Ασία που κάποτε πρωτοστατούσε στην παγκόσμια αγορά ειδών πολυτελείας γνωρίζει πτώση επηρεάζοντας τους οίκους που τόσα χρόνια πόνταραν πολλά στους καταναλωτές εκεί. Αλλά υπάρχει μια γωνιά της ηπείρου που συμπεριφέρεται διαφορετικά. Η LVMH είναι η πιο πρόσφατη εταιρεία λιανικής πολυτελείας που ανέφερε αύξηση των πωλήσεων στην Ιαπωνία, καθώς οι Κινέζοι καταναλωτές ταξιδεύουν στο εξωτερικό για να επωφεληθούν από τις φθηνότερες τιμές ειδών πολυτελείας.

Προ ημερών, ο όμιλος LVMH ανέφερε πτώση στα κέρδη και τα έσοδα το πρώτο εξάμηνο του 2024 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Ωστόσο, οι πωλήσεις στην Ιαπωνία ξεχώρισαν, με διψήφια αύξηση εσόδων. Ο όμιλος πολυτελών ετερογενών δραστηριοτήτων, γνωστός για μάρκες όπως Louis Vuitton και Dior, ανέφερε «εξαιρετική ανάπτυξη στην Ιαπωνία που προέκυψε ιδίως από αγορές που πραγματοποιούσαν Κινέζοι ταξιδιώτες».

«Στην Ιαπωνία, η κίνηση διέρχεται από την οροφή», δήλωσε ο CFO της LVMH, Ζαν Ζακ Γκιονί, σε μια αναφορά απαοτελεσμάτων. Και δεν είναι η μόνη μάρκα πολυτελείας που βλέπει τις πωλήσεις της να εκτινάσσονται στην Ιαπωνία, χάρη στους Κινέζους τουρίστες.

Η Ιαπωνία καταφέρνει
να αποφύγει την ύφεση
στα είδη πολυτελείας

Τον Ιούλιο, η Burberry ανακοίνωσε τα κέρδη της για το πρώτο τρίμηνο του 2025. Οι πωλήσεις στα ίδια καταστήματα στην Ασία-Ειρηνικό μειώθηκαν κατά 23%, με τις πωλήσεις στην ηπειρωτική Κίνα να μειώνονται κατά 21%. Η μόνη χώρα που γλίτωσε από την πτώση ήταν η Ιαπωνία, όπου οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 6%.

«Η βιομηχανία πολυτελείας της χώρας έχει επωφεληθεί από τον ισχυρό τουρισμό από την Κίνα και άλλους πελάτες κοντά στην Ασία”, έγραψε η Burberry σε μια ανακοίνωση αποτελεσμάτων.

Η Richemont, ο όμιλος ετερογενών δραστηριοτήτων πίσω από μάρκες όπως η Cartier, και ο όμιλος Swatch, η μεγαλύτερη ωρολογοποιία στον κόσμο, ανέφεραν επίσης ισχυρή ανάπτυξη στην Ιαπωνία σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ασία στα αποτελέσματα κερδών αυτόν τον μήνα.

Ένας άλλος όμιλος πολυτελών δραστηριοτήτων, η Kering, που κατέχει εμπορικά σήματα όπως Gucci, Balenciaga και Saint Laurent, ανέφερε παρόμοια τάση πωλήσεων. Στα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου του 2024 της Kering, τα έσοδα από την Ιαπωνία αυξήθηκαν κατά 16% κατά τη διάρκεια του τριμήνου, ενώ η Ασία-Ειρηνικός, η οποία δεν περιλαμβάνει την Ιαπωνία αλλά περιλαμβάνει την Κίνα, μειώθηκε κατά 19%. 

Το αδύναμο νόμισμα της Ιαπωνίας
προσελκύει τουρίστες από την υπόλοιπη Ασία

Το γιεν υποχωρεί σταθερά σε αξία για περισσότερα από τρία χρόνια. Αυτό σημαίνει ότι τα τουριστικά δολάρια πηγαίνουν περισσότερο από ό,τι εδώ και χρόνια, και τα είδη πολυτελείας πιθανότατα κοστίζουν λιγότερο στους επισκέπτες στην Ιαπωνία από ό,τι στην πατρίδα τους.

Αυτό οδήγησε ξένους τουρίστες να συρρέουν στην Ιαπωνία για να επωφεληθούν από τις χαμηλές τιμές και να αγοράσουν φθηνότερα προϊόντα από premium μάρκες. Τον Μάρτιο, η χώρα έσπασε το ρεκόρ τουριστών πριν από την πανδημία με 3,1 εκατομμύρια επισκέπτες.

«Αυτή τη στιγμή, η υποτίμηση του γεν οδηγεί πολύ τουρισμό στην Ιαπωνία», δήλωσε στο Business Insider η Αμρίτα Μπάντα, διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας συμβούλων στον τομέα της πολυτέλειας Agility Research & Strategy.

«Οι Κορεάτες, οι Ταϊβανέζοι, οι Κινέζοι και οι Σιγκαπουριανοί ταξιδεύουν και ψωνίζουν στην Ιαπωνία», πρόσθεσε, «απολαμβάνουν ευκαιρίες και ψωνίζουν στο Τόκιο, όπου γνωρίζουν ότι μπορούν να αγοράσουν πολυτελή προϊόντα πολύ φθηνότερα. 

Πολλοί τουρίστες έρχονται από
την Κίνα για να ψωνίσουν πολυτέλεια

Η Κίνα υπήρξε προπύργιο για τις μάρκες πολυτελείας. Αλλά πρόσφατα, οι Κινέζοι καταναλωτές ήταν απρόθυμοι να ξοδέψουν τα μετρητά τους στο εσωτερικό.

Οι αδύναμες καταναλωτικές δαπάνες έχουν περιορίσει την οικονομική ανάπτυξη της Κίνας. Οι λιανικές πωλήσεις καταναλωτικών αγαθών αυξήθηκαν μόλις 2% τον Ιούνιο σε σχέση με ένα χρόνο πριν, σύμφωνα με το Εθνικό Γραφείο Στατιστικής της Κίνας. Τον Ιούνιο, οι εγχώριες πωλήσεις αυτοκινήτων, καλλυντικών και ηλεκτρονικών ειδών οικιακής χρήσης μειώθηκαν παρά την αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών.

Η οικονομική αβεβαιότητα σημαίνει ότι οι εγχώριοι καταναλωτές είναι λιγότερο πρόθυμοι να ξοδέψουν σε προϊόντα διακριτικής ευχέρειας. Αντίθετα, επιλέγουν να αγοράσουν χρυσό ή να ξοδέψουν τα χρήματά τους σε εμπειρίες.  Οι Κινέζοι  καταναλωτές πολυτελείας ξοδεύουν στην Ιαπωνία.

«Οι τιμές των ειδών πολυτελείας στην Κίνα είναι σε πολλές περιπτώσεις πολύ πιο ακριβές από ό,τι εκτός Κίνας», δήλωσε στο BI ο Ντάνιελ λάνγκερ, καθηγητής κλάδου πολυτελείας στο Πανεπιστήμιο Pepperdine και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας στρατηγικής πολυτελείας Équité.

Έτσι, μόλις άρθηκαν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί του lockdown, «τα κινεζικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως το Xiaohongshu ήταν γεμάτα ιστορίες σχετικά με τις διαφορές τιμών μεταξύ ειδών από Hermès, Dior και άλλους», πρόσθεσε. Το να ταξιδεύετε σε άλλους προορισμούς για να αγοράσετε είδη πολυτελείας σε χαμηλότερες τιμές δεν είναι καινούργιο. Ο Λάνγκερ είπε ότι πριν από είκοσι με τριάντα χρόνια, οι Ιάπωνες πελάτες πολυτελείας ταξίδευαν σε Παρίσι και Ρώμη για να επωφεληθούν από τις τότε χαμηλότερες τιμές των ειδών πολυτελείας.

Τώρα, το ιδιαίτερα αδύναμο γεν έχει αντιστρέψει αυτή την τάση.

Επιπλέον, η Ιαπωνία έχει έναν απίστευτο και αυξανόμενο πλούτο, πρόσθεσε ο Λάνγκερ. «Υπάρχει έντονη εσωτερική ζήτηση για πολυτέλεια, που τροφοδοτείται περαιτέρω από την εισροή ταξιδιωτών».