Κατά 7% χαμηλότερα άνοιξαν οι μετοχές της Heineken τη Δευτέρα, αφού η αύξηση των κερδών του πρώτου εξαμήνου του γίγαντα της ζυθοποιίας ήταν ασθενέστερη από ό,τι ανέμεναν οι αναλυτές. Τα λειτουργικά κέρδη παρουσίασαν οργανική ανάπτυξη 12,5%, κάτω από την πρόβλεψη της εταιρείας που είχε καταρτιστεί με βάση τη συναίνεση για 13,2%. Οι πωλήσεις μπίρας, οι οποίες αναμενόταν να αυξηθούν κατά 3,4%, αυξήθηκαν μόλις κατά 2,1%.
Heineken: Ο ρόλος κινεζικής επένδυσης
Η Heineken κατρακύλησε σε καθαρές ζημίες 95 εκατ. ευρώ (103 εκατ. δολάρια), κυρίως λόγω της μη ταμειακής απομείωσης της επένδυσης ύψους 874 εκατ. ευρώ στην κινεζική εταιρεία ζυθοποιίας CR Beer.
Σύμφωνα με το CNBC η απομείωση ήταν αποτέλεσμα της πτώσης της τιμής της μετοχής της CR Beer εν μέσω ανησυχιών για την καταναλωτική ζήτηση στην Κίνα και όχι για τις λειτουργικές επιδόσεις της κινεζικής εταιρείας. «Είμαστε αρκετά ικανοποιημένοι με τις σταθερές επιδόσεις του πρώτου εξαμήνου», δήλωσε παρόλα αυτά ο διευθύνων σύμβουλος της Heineken Dolf van den Brink στην εκπομπή «Squawk Box Europe» του CNBC τη Δευτέρα, περιγράφοντας την αύξηση του όγκου ως «ισορροπημένη και ευρεία σε όλο το παγκόσμιο αποτύπωμά μας», με αύξηση 5% στα premium προϊόντα.
Αναθεώρηση πρόβλεψης
Σε μια ενημέρωση που αναμενόταν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον από τους αναλυτές, η Heineken αναθεώρησε την πρόβλεψη για οργανική αύξηση των λειτουργικών κερδών της για το έτος σε ένα εύρος μεταξύ 4% και 8%. Η καθοδήγηση της εταιρείας είχε υποδείξει προηγουμένως χαμηλή έως υψηλή μονοψήφια αύξηση. «Η Heineken ενίσχυσε τη δυναμική της μετά από αισιόδοξα σχόλια σε πρόσφατο συνέδριο που οδήγησαν την αγορά (και εμάς) στη βελτίωση των εκτιμήσεων», ανέφεραν οι αναλυτές της Barclays. «Ωστόσο, τα αποτελέσματα αυτά έπεσαν έξω από τις προβλέψεις, γεγονός που υποδηλώνει ότι υπήρχε χάσμα μεταξύ των μηνυμάτων της εταιρείας και των προσδοκιών των αναλυτών. Αυτό πρέπει να κλείσει».
Η μεγαλύτερη αστοχία σημειώθηκε στην Ευρώπη, η οποία είδε μόλις 0,2% αύξηση κερδών έναντι προσδοκιών 15,1%, κυρίως λόγω των αυξημένων διαφημιστικών δαπανών σε μια ανταγωνιστική αγορά, ανέφερε η Barclays.
Χωρίς αλκοόλ
Η Heineken δήλωσε ότι «εδραίωσε την ηγετική θέση» στις πωλήσεις μπύρας χαμηλής περιεκτικότητας και χωρίς αλκοόλ, με την Heineken 0.0 – την μπίρα χωρίς αλκοόλ – να αυξάνεται κατά 14%. Η κατηγορία σημείωσε διψήφια αύξηση σε αγορές όπως η Βραζιλία, η Αίγυπτος, το Βιετνάμ και το Ηνωμένο Βασίλειο, γεγονός που οδήγησε τον Van den Brink να την χαρακτηρίσει ως «όλο και πιο σημαντική» για την εταιρεία.
Η έρευνα αγοράς δείχνει ότι η ανάπτυξη των προϊόντων χαμηλής περιεκτικότητας σε αλκοόλ και χωρίς αλκοόλ, συμπεριλαμβανομένης της μπίρας, πρόκειται να ξεπεράσει κατά πολύ την ευρύτερη βιομηχανία αλκοόλ τα επόμενα χρόνια, καθιστώντας την βασικό στόχο για τις καθιερωμένες μάρκες, όπως και για τις νεοεισερχόμενες. Την ίδια στιγμή, ο διευθύνων σύμβουλος τόνισε στο CNBC πως οι πιέσεις του κόστους εισροών στην εταιρεία έχουν μειωθεί σημαντικά. «Στην Ευρώπη και την Αμερική, το κόστος εισροών ήταν πολύ, πολύ πιο συγκρατημένο από πέρυσι, επιτρέποντάς μας να πάρουμε πολύ λιγότερες τιμές. Αυτό είναι πολύ σημαντικό για την επανεξισορρόπηση της αύξησης των εσόδων μας τόσο με την αύξηση του όγκου όσο και με την αύξηση των τιμών», κατέληξε.