Economy
Ο πληθωρισμός πλήττει την McDonald’s
Ο κόσμος περιόρισε τα Big Mac – Πρώτη πτώση πωλήσεων από το 2020
Ο πληθωρισμός πλήττει την McDonald’s

Πτώση πωλήσεων και αποτελέσματα χαμηλότερα των εκτιμήσεων της αγοράς ανακοίνωσε η McDonald’s για το δεύτερο τρίμηνο. Οι παγκόσμιες πωλήσεις μειώθηκαν κατά 1% το δεύτερο τρίμηνο, η πρώτη πτώση σε 13 τρίμηνα, σε σύγκριση με τη μέση εκτίμηση των αναλυτών για άνοδο 0,53%, σύμφωνα με στοιχεία της LSEG.

Ο επίμονος πληθωρισμός οδήγησε τους καταναλωτές με χαμηλά εισοδήματα να στραφεί σε προσιτές επιλογές φαγητού στο σπίτι, με αποτέλεσμα οι αλυσίδες γρήγορου φαγητού, συμπεριλαμβανομένων των McDonald’s και Burger King, να λανσάρουν πολλά πακέτα αξίας και περιορισμένες προσφορές για την ενίσχυση της επισκεψιμότητας των πελατών.

Οι πόλεμοι γευμάτων αξίας έχουν αυξηθεί καθώς οι ανταγωνιστές Burger King,Wendy’s και Starbucks κυκλοφόρησαν προσφορές γευμάτων τους τελευταίους μήνες.
Η McDonald’s επρόκειτο να επεκτείνει την προσφορά γευμάτων 5 δολαρίων έως τον Αύγουστο στις περισσότερες τοποθεσίες των ΗΠΑ μετά την κυκλοφορία της στις 25 Ιουνίου.

«Το μεγαλύτερο χτύπημα για τα McDonald’s είναι ότι ο καταναλωτής χαμηλού εισοδήματος έχει πραγματικά περικόψει τις επισκέψεις και αυτό είναι κάτι περισσότερο από αντιστάθμιση της τυπικής συναλλαγής που βλέπει συνήθως η McD σε πιο δύσκολες οικονομικές περιόδους» εξηγεί στο Reuters ο αναλυτής του Edward Jones, Brian Yarbrough. 

Ο διευθύνων σύμβουλος Chris Kempczinski είπε ότι οι καταναλωτές ήταν πιο προσεκτικοί με τις δαπάνες τους. Ωστόσο, η McDonald’s διατήρησε την πρόβλεψή της για το λειτουργικό περιθώριο το 2024 αμετάβλητη στο εύρος του 40% από το μέσο έως το υψηλό.

Οι επιδόσεις ανά περιοχές

Οι μετοχές της, οι οποίες υποχώρησαν κατά 15% από την αρχή του χρόνου, αυξήθηκαν οριακά στις προκαταρκτικές συναλλαγές καθώς η εταιρεία διατήρησε επίσης τον προϋπολογισμό κεφαλαιακών δαπανών της έως και 2,7 δισ. δολάρια. Πάνω από το μισό του ποσού θα χρησιμοποιηθεί για την έναρξη νέων εστιατορίων στις ΗΠΑ και τις διεθνείς αγορές.

Οι συγκρίσιμες πωλήσεις στις ΗΠΑ μειώθηκαν κατά 0,7% το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου έναντι ανόδου 10,3% ένα χρόνο πριν. Οι πωλήσεις στις διεθνείς αγορές μειώθηκαν κατά 1,1%, λόγω της αδυναμίας στη Γαλλία. Η βραδύτερη από την αναμενόμενη ανάκαμψη στην Κίνα και η σύγκρουση στη Μέση Ανατολή επηρέασαν την απόδοση στον επιχειρηματικό τομέα της McDonald’s όπου τα εστιατόρια λειτουργούν από τοπικούς συνεργάτες της, καθώς οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 1,3% έναντι ανόδου 14% ένα χρόνο νωρίτερα.

Εταιρείες όπως τα McDonald’s και Starbucks πλήττονται από το μποϊκοτάζ των καταναλωτών που συνδέονται με τον πόλεμο της Γάζας, καταγράφοντας μείωση των πωλήσεων της Μέσης Ανατολής.