Business Tech
Apple: Εκτός του top5 πωλήσεων στην Κίνα για πρώτη φορά – Ποιοι πήραν κεφάλι
Ποιες κινεζικές μάρκες κυριαρχούν στην αγορά της Κίνας εκτοπίζοντας την Apple από την πρώτη πεντάδα
Apple: Εκτός του top5 πωλήσεων στην Κίνα για πρώτη φορά – Ποιοι πήραν κεφάλι

Εκτός της λίστας των 5 κορυφαίων προμηθευτών smartphone στην Κίνα έμεινε η Apple το δεύτερο τρίμηνο, καθώς ο ανταγωνισμός από εγχώριες μάρκες όπως η Huawei εντείνεται, σύμφωνα με έκθεση της Canalys, την οποία δημοσιεύει το CNBC.

Το ποσοστό το αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού συρρικνώθηκε στο 14% το δεύτερο τρίμηνο, σύμφωνα με την έκθεση που δημοσιεύθηκε την Πέμπτη, έναντι 15% το πρώτο τρίμηνο και 16% την ίδια περίοδο πριν από ένα χρόνο.

Ο κατασκευαστής iPhone, που ήταν ο τρίτος μεγαλύτερος πωλητής smartphone το δεύτερο τρίμηνο του περασμένου έτους, έκανε βουτιά και βρέθηκε στην έκτη θέση με περίπου 9,7 εκατομμύρια εξαγωγές.

«Είναι το πρώτο τρίμηνο στην ιστορία που οι εγχώριοι πωλητές κυριαρχούν και στις πέντε πρώτες θέσεις», δήλωσε ο Lucas Zhong, αναλυτής ερευνών στην Canalys.Οι αποστολές της Apple δείχνουν να υποχωρούν ήδη από το πρώτο τρίμηνο, όταν μειώθηκαν κατά 25% σε ετήσια βάση σε 10 εκατομμύρια τεμάχια.

«Οι στρατηγικές των κινεζικών εταιρειών τεχνολογίας για προϊόντα υψηλού επιπέδου και η εδραιωμένη συνεργασία τους με τις τοπικές αλυσίδες εφοδιασμού αρχίζουν να αποδίδουν.

Το τελευταίο Magic V3 της Honor, το οποίο αξιοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη, έχει βελτιώσει σημαντικά την εμπειρία χρήστη των αναδιπλούμενων συσκευών», πρόσθεσε ο Zhong.

Από την άλλη πλευρά, η Apple αντιμετωπίζει μια «συμφόρηση» στην κινεζική αγορά καθώς στοχεύει να «σταθεροποιήσει τις τιμές λιανικής και να προστατεύσει τα περιθώρια κέρδους των συνεργατών του καναλιού», είπε ο ίδιος.

Η εστίαση των υπηρεσιών Apple Intelligence στην Κίνα θα είναι μια σημαντική κίνηση τους επόμενους 12 μήνες, είπε η Canalys, καθώς οι κινεζικές μάρκες ενσωματώνουν επιθετικά τη γενετική τεχνητή νοημοσύνη στα προϊόντα τους.

Οι κινεζικές μάρκες κυριαρχούν

Από τον Απρίλιο έως τον Ιούνιο, η Vivo ανακτούσε την πρώτη θέση με μερίδιο αγοράς 19% και αποστολές 13,1 εκατομμυρίων τεμαχίων – λόγω των ισχυρών πωλήσεων εκτός σύνδεσης και στο διαδίκτυο κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ ηλεκτρονικού εμπορίου «618».

Η Oppo διατήρησε τη δεύτερη θέση με 11,3 εκατομμύρια μονάδες, ενισχυμένη από την κυκλοφορία της νέας της σειράς Reno 12. Η spinoff της Huawei Honor ήρθε στην τρίτη θέση με 10,7 εκατομμύρια αποστολές, σημειώνοντας αύξηση 4% από έτος σε έτος.

Η Huawei ήρθε τέταρτη με μερίδιο αγοράς 15% και 10,6 εκατομμύρια μονάδες αποστολών – δεν είχε καταφέρει να μπει  στην πρώτη πεντάδα ένα χρόνο νωρίτερα. Ο καταναλωτικός βραχίονας της Huawei έχει δει μια αναζωπύρωση στην Κίνα μετά την κυκλοφορία του smartphone Mate 60.

Η Xiaomi κατέλαβε την πέμπτη θέση με τον θόρυβο που δημιουργήθηκε από το πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το SU7, συμβάλλοντας επίσης στις σταθερές πωλήσεις της σειράς K70 και της ναυαρχίδας 14, είπε η Canalys.

Συνολικά, η κινεζική αγορά smartphone αυξήθηκε κατά 10% σε ετήσια βάση το δεύτερο τρίμηνο, με αποστολές να ξεπερνούν τα 70 εκατομμύρια μονάδες, ανακοίνωσε η Canalys.