Αντιμέτωπη με το πρώτο αντιμονοπωλιακό πρόστιμο της Ευρωπαϊκής Ένωσης αναμένεται να βρεθεί εντός των επομένων εβδομάδων η Meta Platforms, εξαιτίας της σύνδεσης της υπηρεσίας διαφημίσεων Marketplace με το κοινωνικό της δίκτυο Facebook. Αυτό αναφέρουν στο Reuters, πηγές με άμεση γνώση του θέματος.
Πριν από περισσότερο από ενάμιση χρόνο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε κατηγορήσει τον αμερικανικό τεχνολογικό κολοσσό ότι συνδέοντας τις δύο υπηρεσίες προσέφερε στην υπηρεσία διαβαθμισμένων διαφημίσεων Facebook Marketplace ένα αθέμιτο πλεονέκτημα.
Η εποπτική αρχή ανταγωνισμού της ΕΕ είπε επίσης ότι η Meta καταχράστηκε την κυριαρχία της επιβάλλοντας μονομερώς αθέμιτους όρους συναλλαγών σε ανταγωνιστικές διαδικτυακές υπηρεσίες απόρρητων διαφημίσεων που διαφημίζονται στο Facebook ή το Instagram.
Τσουχτερό πρόστιμο
Η Meta θα μπορούσε να αντιμετωπίσει πρόστιμο έως και 13,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων – ή 10% των παγκόσμιων εσόδων της για το 2023 – αν και οι κυρώσεις της ΕΕ είναι συνήθως πολύ χαμηλότερες από αυτό το όριο.
Οι πηγές αναφέρουν στο Reuters, ότι η Κομισιόν πιθανότατα θα εκδώσει την απόφασή της τον Σεπτέμβριο ή τον Οκτώβριο προτού η επικεφαλής της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας της ΕΕ Μαργκρέτε Βεστάγκερ αποχωρήσει από τα καθήκοντά της τον Νοέμβριο, αν και το χρονοδιάγραμμα μπορεί να παραταθεί περισσότερο.
Η Επιτροπή αρνήθηκε να σχολιάσει.
«Οι ισχυρισμοί της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι αβάσιμοι. Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε εποικοδομητικά με τις ρυθμιστικές αρχές για να αποδείξουμε ότι η καινοτομία των προϊόντων μας είναι υπέρ των καταναλωτών και υπέρ του ανταγωνισμού», σχολίασε από την πλευρά του ο εκπρόσωπος της Meta, Matt Pollard.
Η εταιρεία προσπάθησε πέρυσι να διευθετήσει την έρευνα της ΕΕ περιορίζοντας τη χρήση διαφημιστικών δεδομένων ανταγωνιστών για το Facebook Marketplace, αλλά αυτή η παραχώρηση απορρίφθηκε από την ΕΕ, ανέφεραν άλλες πηγές στο Reuters. Μια παρόμοια προσφορά έγινε δεκτή από τη ρυθμιστική αρχή ανταγωνισμού του Ηνωμένου Βασιλείου.
Ξεχωριστά, η Meta κατηγορήθηκε από την Επιτροπή αυτόν τον μήνα ότι δεν συμμορφώθηκε με τους βασικούς τεχνολογικούς κανόνες λόγω του νέου μοντέλου διαφήμισης πληρωμής ή συναίνεσης που κυκλοφόρησε τον Νοέμβριο.