Economy
Οι καταναλωτές γυρνούν την πλάτη στα είδη πολυτελείας
Η χαμηλότερη ζήτηση για τα προϊόντα της LVMH στην Κίνα είναι η βασική αιτία για τη μείωση του ρυθμού ανάπτυξης
Οι καταναλωτές γυρνούν την πλάτη στα είδη πολυτελείας

Η αύξηση των πωλήσεων της LVMH επιβραδύνθηκε το περασμένο τρίμηνο, καθώς οι πλούσιοι αγοραστές περιόρισαν τις δαπάνες για τις ακριβές τσάντες Louis Vuitton και τα προϊόντα υψηλής ραπτικής της Dior. Τα οργανικά έσοδα στη μονάδα μόδας και δερμάτινων ειδών του ομίλου πολυτελείας, που αποτελεί και το μεγαλύτερο τμήμα του, αυξήθηκαν κατά 1%, ποσοστό κατά περίπου στο ήμισυ της αύξησης που ανέμεναν οι αναλυτές.Ένα χρόνο πριν η αύξηση ανερχόταν στο 21%, σημειώνει το Bloomberg.

Η LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SE είδε τις πωλήσεις στην περιοχή που περιλαμβάνει την Κίνα να πέφτουν κατά 14% το τρίμηνο, ένα απογοητευτικό νούμερο για έναν όμιλο πολυτελείας που ήταν από τους πιο ανθεκτικούς απέναντι στη μείωση της ζήτησης για προϊόντα υψηλής ποιότητας στη χώρα. Η εγχώρια ύφεση αντισταθμίστηκε εν μέρει από τις ισχυρές δαπάνες των Κινέζων ταξιδιωτών στο εξωτερικό, ιδίως στην Ιαπωνία, δήλωσε η εταιρεία.

Τα αμερικανικά depository receipts (πρόκειται για είναι διαπραγματεύσιμα πιστοποιητικά που εκδίδονται από αμερικανικές τράπεζες και αναλογούν σε έναν συγκεκριμένο αριθμό μετοχών, συνήθως εταιρειών του εξωτερικού) της LVMH υποχώρησαν έως και 5,1%.

Τα κέρδη από επαναλαμβανόμενες δραστηριότητες στο πρώτο εξάμηνο υπολείπονταν επίσης των εκτιμήσεων, ενώ το τμήμα που περιλαμβάνει τη λιανική εταιρεία καλλυντικών Sephora αυξήθηκε κατά το ήμισυ περίπου από ό,τι ανέμεναν οι αναλυτές στο πιο πρόσφατο τρίμηνο.

Η LVMH, που διοικείται από τον Μπερνάρ Αρνό, τον τρίτο πλουσιότερο άνθρωπο στον κόσμο, διαθέτει περίπου 75 εμπορικά σήματα πολυτελείας που καλύπτουν ένα μεγάλο εύρος από μόδα, κοσμήματα, ξενοδοχεία και οινοπνευματώδη ποτά και σε σημερινές του δηλώσεις αναφέρθηκε σε κλίμα οικονομικής και γεωπολιτικής αβεβαιότητας.

Τα αποτελέσματα της LVMH έρχονται μετά τα επίσης χειρότερα του αναμενόμενου οικονομικά αποτελέσματα της ελβετικής ωρολογοποιίας Swatch Group AG, η οποία κατέγραψε πτώση κερδών κατά 70%, την οποία απέδωσε στην κατάρρευση της ζήτησης από την Κίνα, και μια προειδοποίηση για τα κέρδη του ομίλου πολυτελών ειδών Burberry Group Plc. Η μητρική εταιρεία Cartier Richemont κατέγραψε πωλήσεις που μόλις και μετά βίας αυξήθηκαν στο πιο πρόσφατο τρίμηνο, παρόλο που η μονάδα κοσμημάτων της αποδείχθηκε ισχυρότερη.